El dret del consum des de Girona

Reflexions de dret del consum d'en Josep Martí - el Cerverí (jurídic) de Girona -

7 de juny de 2008
Sense categoria
0 comentaris

Boicot a Air Berlin, amb Air Berlin no gràcies!

Bé, com ja heu pogut comprovar mitjançant els mitjans de comunicació, el director general d’Air Berlin ha publicat a través de la revista d’informació de la seva empresa un seguit de fal·làcies i d’injúries contra la llengua i cultura catalanes.

És normal, ja sabeu que injuriar i menysprear la llengua i cultura catalanes és un esport “nacional” a les Espanyes i ara veiem que, fins i tot, s’internacionalitza.

Tot això m’ha portat a les següents reflexions:

La primera pregunta que us formulo és la següent: si aquest subjecte – que sembla sortit de les cavernes més profundes del nacionalsocialisme – hagués injuriat i menyspreat la cultura i llengua castellanes… no hauria arribat a provocar, fins i tot, un conflicte diplomàtic? No haurien sortit les instituciones espanyoles en ple fent una repulsa enèrgica a aquests atacs? Bé, doncs si els de Madrit consideren als catalans, balears i valencians, espanyols amb els mateixos drets i deures que qualsevol habitant de les Castelles… on és el suport institucional espanyol i on són les notes diplomàtiques de rebuig del Ministeri d’Assumptes Estrangers cap als seus col·legues alemanys?…

Evidentment això no es farà perquè els catalans, balears i valencians catalanoparlants som éssers de segona, menyspreables i injuriables de la mateixa manera que en època del nazisme s’injuriava i menyspreava als jueus i als gitanos. I ja se sap… els éssers de segona categoria no tenen els mateixos drets que els de primera.

En segon lloc, com que ja sabem que les institucions que ens han de defensar no ho faran, no creieu que la societat civil catalanoparlant hauria de fer algun tipus d’actuació jurídica contra el subjecte en qüestió? Aquest tipus de menyspreu envers una cultura i una identitats d’un poble no us recorda el nazisme, el franquisme, el feixisme o l’estalinisme?

En tercer lloc, apel·lo al poder  que podem arribar a tenir col·lectivament els consumidors catalanoparlants. Us enrecordeu del boicot que els consumidors catalans feren als productes de l’empresa Pascual? Crec, sincerament, que l’unió fa la força i que davant d’aquest menyspreu cap catalanoparlant hauria de posar els peus a cap aeronau d’aquesta companyia. Sabeu els milions i milions euros de pèrdues que això els hi pot arribar a comportar? Per altre costat, considero molt encertada la campanya de boicot virtual encetada amb la inclusió d’un símbol nazista a l’anagrama de la companyia i la seva difusió arreu de la xarxa. Sabeu la quantitat de diners que poden arribar a perdre i el desprestigi que això els hi pot comportar a Alemanya i arreu d’Europa? Aquest és precisament el nostre objectiu fer-los com més mal econòmic millor… perquè, per desgràcia, aquesta serà l’única manera de fer-los recapacitar… cap institució estatal ens donarà suport i  haurà de ser la societat civil catalanoparlant qui hi hagi de fer-ho tot…

Per cert, com a catalanoparlant ciutadà de Catalunya… on és el senyor Montilla contestant mitjançant tots els mitjans de comunicació possibles aquestes injúries? Segurament el senyor esmentat deu estar ballant sevillanes a Cornellà de Llobregat i encara no se n’ha enterat…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!