Dijous 8 d’abril ,Turisme de Barcelona va lliurar ,als establiments del Shopping line, els premis de la vuitena edició Top 10 que reconeixen els 10 millors aparadors de les botigues de la ciutat.
Malgrat ser una de les més conegudes, aquesta no es una convocatòria excepcional, a moltes ciutats i pobles de Catalunya podem trobar concursos semblants que promouen el comerç local i premien l’originalitat i l’innovació dels aparadors de les botigues.
Caminant pel carrer podem trobar des d’aparadors que són exemples excel·lents de reclam publicitari cap el producte que venen fins aquells que per si mateixos els podem considerar un poema-objecte o una metàfora visual .
En un model urbanístic de ciutat compacta el comerç de proximitat no només dona un servei a la ciutadania, també l’espai físic que ocupa forma part del seu paisatge urbà. Els aparadors esdevenen així escenografies en el trànsit de la vida quotidiana que formen part de la cultura popular del nostre segle i un element configurador més de la identitat i singularitat visual d’una població que cal tenir en compte per a la seva promoció turística.
Imatge provinent del blog ccrtvi.com/claudi puchades i que correspon a un aparador de la botiga d’il·luminació ca2L, guanyadora d’un dels premis Top 10 d’enguany.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!