Mandat 1-O: Edificar la República Catalana Independent

2.044.038 VOTANTS, EL 90% A FAVOR DEL REFERÈNDUM D'AUTODETERMINACIÓ DE CATALUNYA ( 1r octubre 2017 ). Objectius: Completar la DUI, assegurar la Llengua, institucionalitzar la República i el territori.

26 d'agost de 2014
0 comentaris

L’Hora de la veritat: MAS (Simón Bolívar) – JUNQUERAS (Determinat). Separats però amb la DUI compromesa !

Diuen que Mas ha cremat les naus … !

Doncs pot ser veritat!? Ja ho podrem comprovar.

————————–

Mas ofereix a ERC una llista conjunta

Esquerra no negociarà si no es compromet a una DUI, segons l’Ara

El president de la Generalitat, Artur Mas, té un pla B si el Tribunal Constitucional prohibeix la consulta. Segons informa l’Ara, el president ha ofert a Esquerra celebrar unes eleccions plebiscitàries i formar una llista conjunta si el 9N falla, però els republicans li exigeixen la DUI.

Abans d’anar-se’n de vacances a Menorca, Mas va traslladar-li que si el TC tomba el 9N el Govern no desacatarà la prohibició. Mas també va esbossar una oferta com a resposta al veto de l’Estat que passaria per convocar eleccions el 9N o just després -i que se celebressin entre el desembre i el febrer, a tot estirar al març- i presentar-s’hi sota el paraigua d’una gran coalició que, d’entrada, sumi CDC, ERC, crítics del PSC i elements de la societat civil.

Junqueras posa, això sí, dues condicions sine qua non per acordar el pla B. La primera és que la coalició resultant prometi la declaració unilateral d’independència (DUI) al Parlament. Mas encara no s’ha pronunciat de forma clara sobre aquesta possibilitat i que, d’entrada, provocaria el seu divorci amb Unió.

La segona condició dels republicans és que sols pactarà amb qui arribi “fins al final” amb la consulta. És a dir, portar tan lluny com pugui el pols amb l’Estat amb l’únic límit de perdre-hi l’autogovern.

—–

Forcadell, sobre la candidatura unitària si falla el 9-N: “Només treballem amb el pla A”

La presidenta de l’ANC se cenyeix al full de ruta de l’entitat, que preveu una declaració unilateral d’independència pel Sant Jordi del 2015. Diu a RAC1 que “molta gent no estaria d’acord amb una candidatura unitària”

 

Enquesta

 

Artur Mas i Oriol Junqueras aquest divendres a Sant Vicenç dels Horts / FRANCESC MELCIÓN

 

| Actualitzada el 25/08/2014 11:43

Si falla el 9-N, què han de fer Mas i Junqueras?

  • Presentar-se per separat en unes plebiscitàries17%

  • Presentar-se plegats en una sola candidatura10%

  • Presentar-se junts prometent la declaració unilateral d’independència73%

3496 Vots Tornar

 

COMENTARIS

26

< Anterior | 1 | 2 | Següent >

Primer el més recent

  • DemagogGirona

    26/08/2014 00:12

    A presentar-se junts hi veig un inconvenient: Si guanyen per majoria absoluta, cap problema, DUI, noves eleccions constituents i llestos, però si no superen el 50% dels vots, que fem? junts no podran governar.

  • Usuari PremiumNuCaVilanova i la Geltrú

    25/08/2014 23:48

    Falta una possibilitat. Que tal anar per separat amb compromís de DUI immediata en programa electoral?

  • NasdepallassoBarcelona

    25/08/2014 23:02

    Desobeir espanya i obeir el mandat del poble català i convocar-la igualment.

  • CapsigranyMataró

    25/08/2014 22:37

    És increible la manca de consciència de l’excepcionalitat del moment. El poble ha empès el carro, el President Artur Mas ha volgut agafar-ne les regnes i sacrifica el seu futur polític a canvi de la llibertat sel poble. I encara hi ha qui el vol castigar? Abans d’acabar el viatge? Ho volen arruinar tot? Ara ès hora de tenir altura de mires, fer com fa ERC amb l’Oriol Junqueras al capdavant (no estalvia elogis per al President), cal seguir dalt del carro. Un cop a destí, un cop lliures, ja ens barallarem si cal. Ara hem d’anar tots junts, colze amb colze. No badem!

  • Usuari PremiumDavid PérezBarcelona

    25/08/2014 18:57

    Jo tots aquests que diuen que a CiU se l’ha de castigar.. A veure, si van a plebiscitàries amb DUI, ja no serà CiU, serà CDC. I a més, quin sentit té castigar a un dels cavalls que estan tirant del carro?? No podem castigar-los un cop aconseguida la independència? No serà prou catarsi, que ens hem de disparar al peu abans d’arribar-hi? Vaja, al final la gent deixarà sol a l’únic president de la Generalitat que a tingut el coratge suficient, amb part del seu partit en contra, amb grups de pressió de tot tipus en contra? És que ningú pensa recolzar el president Mas?

  • Capgros2Mataró

    25/08/2014 19:45

    Estic d´acord en que s´ha d´apoyar a l´Artur Mas. Es el millor dels presidents ¡

  • 25/08/2014 21:43

    Si noi tens molta raó. Aquest país nostre no te consciencia col·lectiva. Ens perdem en idealismes inútils, per comptes d’anar plegats a per totes.

  • 25/08/2014 17:52

    Que farem el poble català?

  • 25/08/2014 17:33

    Junqueras han de parlar amb els altres partits i negociar que es fa, que és l’acordat. Plebiscitàries el mateix 9-N i urnes a fora els col.legis per fer el referendum, consulta o el que es vulgui. Si tot està preparat, per què esperar?…a més , bonem saber que m’opinen els majors de 16 anys, són el futir i el futur estat serà també el seu…

  • 25/08/2014 17:30

    Si falla el 9-N , Mas i J

  • Usuari PremiumMaria Farre

    25/08/2014 17:14

    Hi ha divisió sobre l’estrategia a seguir, posar urnes per a un referèndum no autoritzat i que les retirin no te tant efecte internacional com pot semblar, si al final s’han de trencar els ous per fer la truita que sigui amb la DUI desprès d’unes plebiscitàries impecàbles democraticament, vagin junts o per separat, però d’acord en el camí a seguir.

    Tampoc tinc clar que no parlar del pla B vulgui dir que no procuraràs que el 9-N es compleixi fins al final.

  • eremitaBarcelona

    25/08/2014 17:06

    L’excepcionalitat d’unes plebiscitàries i que la gent les entengui com a tals només és possible amb candidatures diferents a les habituals. Cal, per tant, una llista de CDC, si pot ser UDC, ERC, Avancem, Nova Esquerra i la resta de formacions que s’hi vulguin sumar. I també incorporar-hi independents destacats que encara demostrin més la transversalitat i que es va més enllà dels partits. El compromís amb la proclamació de la DUI és imprescidinble, sinó no serien unes plebiscitàries. Votar aquesta llista equivaldrà a votar sí a la independència i si hi ha majoria absoluta el mandat democràtic serà molt clar davant nosaltres mateixos i davant del món. Serà de facto un referèndum i totalment legal. En el moment de la DUI, la mateixa declaració, ja obre una nova legalitat al marge de l’espanyola vigent actualment. Com que ICV i la CUP no hi voldran ser. Els antisistema que no vulguin votar la llista del Sí hauran de votar la CUP, que a diferència d’ICV, on hi haurà de tot, suposo que no fallaran i tots els seus diputats estaran per la DUI.

  • 25/08/2014 16:57

    No sé a qui li toca però hauriem de fer com a França,tots fora excepte el President i 3 més.La resta tenen nom i cognom

  • 25/08/2014 16:48

    Una poma podrida fa malbé les altres. Fins i tot, podreixen el cistell.

  • Anaclet.Vallanca

    25/08/2014 15:38

    Evidentment, ERC obtindria més vots per separat, però jo no menystindria al Sr. Mas. És un polític, amb la dosi justa de mala llet i malícia que calen per tractar amb possibles negociadors mafiosos i polítics corruptes. Junqueras és massa noble i se’l menjaria qualsevol desprensiu.

  • jdachsVilafranca del Penedès

    25/08/2014 14:53

    Es nota que al diari ARA li interessa una opció i la mes evident i la que pot fer-li ombra ni la planteja… SEPARATS i a per la DUI on es?

    ….comencem a sospitar…

  • Usuari Premiumjosep maria

    25/08/2014 17:03

    Si van separats, cadascú proposarà o no DUI…

  • Usuari PremiumTulCatCassà de la Selva

    25/08/2014 19:05

    Home, es que separats i ERC anant per la DUI, és una obvietat…

  • Usuari PremiumjaumecjMontornès del Vallès

    25/08/2014 14:18

    Es que el 9N s’hauria de fer. De totes totes.

  • 25/08/2014 13:59

    Trobo que falta una opció evident: Presentar-se per separat prometent la DUI

    Es tan evident que resulta sospitós …. qui estigui a favor d’una DUI i li doni molta importància, només pot votar que es presentin junts. Es aquesta la nova campanya del diari ARA? … doncs sembla que sí, de fet esteu en el vostre dret, però tampoc cal ser tan barroer.

  • 25/08/2014 13:22

    Crec que presentar-se conjuntament amb CIU sería un error, el que vol es aprofitar l’empenta de ERC per tornar.se a instalar al govern, sincerament una opció com ciu ens ha demostrat que s’ha apuntat a l’independentisme per oportunisme i a més una formació tacada per corrupció, el que es mereix es passar-se una dècada a l’ombra del poder.

  • Usuari PremiumSucarratSabadell

    25/08/2014 13:11

    Per separats obtindran més vots que ajuntats.

  • Usuari PremiumefrallopBarcelona

    25/08/2014 12:17

    No pot fallar el 9N. Cal posar les urnes als Col·legis Electorals i esperar la reacció del govern espanyol. Si les forces de seguretat les retiren, filmar-ho des de tots els mitjans de comunicació i propagar-ho al món per la seva vergonya. Després convocar unes eleccions amb caràcter plebiscitari, presentar una candidatura el més conjunta possible, amb la DUI com a alternativa en el programa. La dificultat serà trobar un consens més o menys ampli.

  • Usuari PremiumbatistaFrança

    25/08/2014 23:35

    També firmo el teu comentari.

    Els sicaris de l’estat espaÑol, a part de retirar o fer retirar les urnes, poden també, aquell dia, usar l’estratègia de la por, vull dir increpar a la gent que vagi a votar, posar guàrdia civils, policia o militars armats fins a les dents davant de cada col·legi, i així només amb la seva presència ja molta gent farà mitja volta. Llavors diran que nomé

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!