Emigdi Subirats i Sebastià

Lletres ebrenques

26 de juny de 2010

Viatge de fi de curs del Benaprès (4)

Ens quedava un trajecte molt llarg des de Lido de Jessolo fins al port de Gènova. Havíem de creuar el Venetto i la Lombardia. Havíem de visitar encara la ciutat de Verona, la dels amants Romeu i Giuletta que tantes llàgrimes han fet caure pel seu amor al llarg dels segles. Plovia molt i tenia els ànims una mica decaiguts. Jo no vaig tenir un bon dia per diverses raons. Tot i això, l’important eren els xavals i que continuessin tenint un viatge formidable. A l’autobús em vaig enfonsar un xic personalment, però havia d’enlairar-me de nou perquè així havia de ser. Vam arribar a Verona i vam visitar la ciutat amb curiositat. Com sempre, vam dinar de pizzeria i amb molt bona companyia. Vaig estar xerrant tot el dia amb els xavals i comprant els darrers regals per a la família.
En solitari, pensava en tot el que havia envoltat aquest viatge des de feia un parell de mesos. Principalment em repetia el fet principal pel qual jo hi havia anat: els xavals i la meua estima per ells! Ha estat un any inigualable al seu costat i per a mi això ha estat tothora  primordial. Vaig dedicar-los els meus habituals versos a l’autobús. Rodolins amb ironia per burlar-nos de tot allò que ens està passant i fer gresca de les virtuts i defectes de cadascú. Si jo tinc enxufadet un (Nico), si l’altre/a ha lligat (uns quants, no escric noms…), per a les parelletes que portàvem formades de Sitges, per als qui fan tard a classe… He fet aquests escrits durant tot el curs, en format divers (cartes, articles, poemes formals i irònics), i no podia ser menys en aquest viatge al seu costat. Guardaré aquests versos sempre, fruit de la inspiració d’un moment i dels meus anhels personals al seu costat.

A Verona vàrem tenir un petit incident que ens va causar preocupació. Solucionat el problema vàrem arribar a Gènova extremadament cansats. M’havien trucat de l’agència que sortiríem més tard del previst. No podíem pensar, però, com de llarga es faria l’espera. Durant aquest temps vàrem contar molts acudits i vàrem explicar-nos experiències amb els xavals. Era una xerrera amable i riallera, de les que m’agraden. Vaig rebre tota mena d’atencions per part d’ells, ja que sabien que per a mi no havia estat una estada fàcil.
Vàrem embarcar. Tenia cabina per dormir i vaig poder descansar després d’uns dies trepidants. Em va agradar tot el que vaig viure al vaixell. Els xavals van confiar molt en mi. Nois i noies varen venir a dutxar-se a la meua cabina, i van necessitar del meu ajut. Alguns es van marejar i vaig cuidar-los amb molt de gust. Venien a xerrar amb mi, a passar una estona. Tot això em feia enlairar i sentir-me com un professor estimat, la qual cosa és impagable.

Arribàvem al port de Barcelona passades les 2 de la matinada i a Sitges a les 2.30. Ens esperaven els pares que ens donaren la benvinguda més afectuosa. Durant el trajecte vaig poder acomiadar-me dels xavals, dient-los l’important que havien estat per mi. No tot havien estat flors i violes, però havia guadit d’ells, de la seua conversa i del seu somriure. Els vaig desitjar la màxima sort amb les notes, després de les recuperacions, i un molt bon estiu.
S’havia acabat el viatge. Vaig passar la nit a casa d’un alumne molt estimat, ja que no era hora de buscar cap hotel o d’anar-me’n cap a les Terres de l’Ebre, ja que al matí següent tenia junta d’avaluació de 3r i 1r d’ESO i encara havia de corregir els exàmens que havien fet durant aquella setmana.
Als xavals i a les xavales, només dir-los que no canviïn mai el seu entusiasme i el seu caràcter alegre i desimbolt. Que gaudeixin de l’adolescència i que recordin amb estima aquest viatge… que sàpiguin que els he tingut presents tothora…
Arrivederci la Itàlia!!! Arrivederci raggazzi e raggazze!!! Bienvenuta la Catalogna!!!