TocDeQueda

Pensaments, anècdotes i paraules aproximades

4 de novembre de 2011
Sense categoria
12 comentaris

“Pa’ matar-los!”

Sóc
conscient de la vulgaritat i la poca elegància que emana el títol d’aquest
escrit. No penseu però, que es tracte d’un reclam lector o d’una estratègia barroera
per cridar l’atenció dels hipotètics visitants del meu bloc: us puc ben prometre
que no he trobat un títol més adient i exacte per resumir allò que aquestes
paraules volen explicar. De fet, és, des del meu punt de vista, una síntesi
perfecta de l’última “broma” informativa relacionada amb la que és,
probablement, la línia de ferrocarril més decrèpita i menystinguda de tot
l’Estat: el tren Xàtiva-Alcoi. Però no vull avorrir ningú amb la llarga llista de
deficiències que pateix la línia i que tots els qui l’usem coneixem molt bé: retards continus,
freqüències impossibles, trens obsolets, vies en un estat deplorable, estacions
abandonades… Permeteu-me només d’exposar una dada que, per molt que ho
semble, no és ni un acudit ni una exageració: actualment, és més ràpid fer el
trajecte València-Madrid en AVE (350km; 1 hora i 30min.) que anar de València a
Alcoi en el nostre estimat tren (120km; 1hora 45 minuts, quan tot va bé…). Veure-ho
per creure-ho… Acudits –i de mal gust– són les promeses de millora amb les
que, des de fa més de vint anys, la Generalitat i l’Estat s’estan omplint la
boca. Això sí que són acudits. I, entre uns i altres, mentres escoltem els seus
acudits, la lína es cau a trossos.

Hom però, té sempre l’esperança que, en
algun moment, els polítics compliran les seues promeses. Això vaig pensar amb
alegria quan, ara fa un mes, vaig llegir el panell informatiu que podeu veure a
la fotografia que encapçala aquest escrit. Però l’alegria em va durar ben poc;
exactament el temps que va tardar el meu cap en entendre que la frase “Adequació
de la línia Xàtiva-Alcoi” que anuncia el panell fa referència, únicament i
exclussivament, a la construcció d’una nova estació a Albaida. No m’ho podia
creure. Vaig consultar la notícia amb Vicent –l’home de l’estació– i ell mateix
m’ho va confirmar entre rialles: “El tren seguirà igual de vell i carraca.
Això sí: a mi em faran un hotelet!
”. Però, anem a vore! Per a què volem una
estació nova! Allò que necessitem els usuaris del tren és que canvieu les
travesses, que encara són de fusta! Volem que electrifiqueu la línia i que
arregleu les vies! Necessitem més trens per millorar la freqüència de pas, que
és tercermundista! En definitiva, volem que el trajecte València-Alcoi siga
raonablement còmode, ràpid i segur. Si ho fora, el tren s’ompliria de gent. Però,
no senyor! La primera intervenció important que es fa a la línia en vint anys
és construir una estació nova a Albaida. Toca’m els ous! 600.000€ llançats a
perdre en plena crisi. No m’ho puc creure… Qui és que ha decidit aquesta
inversió poca-solta? Qui són els gestors que han considerat prioritari construir
un edifici nou enlloc de fer més ràpid el trajecte i millorar la freqüència de
pas? Com és pot ser tant rematadament inútil i irresponsable?

És o no és pa’
matar-los
?

  1. Hola Dídac!! uau no m’ho puc creure… és l’últim que em pensava que plantejarien… En la falta que ens fa els que vivim a la rodalia que l’arreglessin per no haver d’anar cada vegada a Xàtiva i aquesta, n’es la última…
    Impressionant!! Esta vegada s’han superat!!

    Adeu!

  2. Aquest projecte no és cosa nova. Fa temps,però molt, eh! Estava en el programa electoral d’un dels partits del poble. Molta gent del poble que llegim els projectes que els partits proposem sabíem d’açò. No vol dir que estiga bé o que siga el que fa falta  (per supost que no) i menys en aquets moments però és el que hi ha i el que hi havia.

    Aloma

  3. ei, Didac, no et queixis tant que ara amb el corredor mediterrani els nostres pobles estaran més units que mai 😉 Si vols saber perquè construeixen una nova estació en comptes d’arreglar les vies, només has d’averiguar a quina empresa adjudicaran l’obra i qui són els seus “amics”. una abraçada desde el principat.

  4. En cap moment he “assenyalat” ni cap alcalde, ni cap partit polític, ni cap govern, entre d’altres coses perquè no sé qui és l’últim responsable d’aquesta indignant decisió. Supose que serà una responsabilitat compartida entre Conselleria, Adif, Renfe… Ves a saber! Tanmateix, siga qui siga, és pa’ matar-los! No es pot jugar així amb els diners de tots i, menys encara, amb l’únic mitjà de transport que permet a la gent de la Vall, del Comptat i de l’Alcoià d’anar a València sense usar l’infernal automòbil.

     

  5. Sí, costa de creure però és la crua realitat. Fa mal de pensar-ho: una nova estació i la via caient-se a trossos! Riure per no plorar… Què hi farem!

    Tot bé? Fins aviat!

  6. encara hem de donar les gracies a aquesta cova de matxo lladres, que sols volen omplirse les butxaques a costa de la gent,qui sera el valent que pose  les coses en el seu lloc.Anim a tots,
    La lluita ens fa dignes i lliures.Amunt. 

  7. Fa 20 anys jo vaig estudiar a Alcoi, i com no utilitzava diariament el tren Albaida-Alcoi . Tenia deficiencies i com no, una gran temporada no va funcionar la línia per un derrumbament en Agres, a dia  de avui tot aixó encara està passant, quant hi haurà una línia correcta?…………………..

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!