La imatge que ens construïm d’un lloc, d’un producte o d’una empresa afecta de forma immediata la manera que tenim de percebre’l i de relacionar-nos-hi. És per això que avui, la major part dels territoris, empreses i/o institucions desenvolupen estratègies per incorporar la marca com un factor clau del seu èxit i de la seva competitivitat. I així pretén recollir-ho la 9a Setmana de la Comunicació, que enguany tindrà lloc del 13 al 18 d’abril a la Sala Víctor Siurana de l’Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida.
Divendres 13 abril
SESSIÓ PRÈVIA
Espai: Saló d'actes
12.00. Presentació dels estudis de Comunicació i Periodisme Audiovisual
als alumnes de batxillerat. Jornada de portes obertes a les
instal•lacions dels estudis de Comunicació i Periodisme Audiovisuals.
“El gran nord”, sèrie de Tv3 rodada al Pallars Sobirà. Actriu: Marta Romero
Espai: Sala Víctor Siurana
16.00. Inauguració de la Setmana de la Comunicació per part del Rector de
la UdL, Roberto Fernández Díaz i de Joaquim Capdevila, coordinador de la
titulació de Periodisme i Comunicació Audiovisual.
17.00. Gestió de marca. Introducció teòrica. A càrrec de:
• Marta Gràcia, Maximizer Coordinator de Google Espanya. Llicenciada en
Traducció i Interpretació per la Universitat Pontifícia de Comillas.
• Josep Rom, vicedegà de Tecnologia de la Facultat de Comunicació
Blanquera, Universitat Ramon Llull
• Juan Pablo Eslava, consultor i formador.
• Carles Feliu, Director de Marca de CaixaBanc.
Moderador: Silvia Ibáñez, delegada del Col•legi de Publicitaris de
Catalunya a Lleida.
Dilluns 16 abril
Espai: Sala Víctor Siurana.
16.00. El territori com a marca: el Montsec.
Presentació: Miquel Pueyo, director de la Càtedra de Periodisme i
Comunicació de la Universitat de Lleida.
Taula rodona. Ponents:
• Miquel Rafa, cap de l’Àrea de Territori i Medi Ambient de l’Obra Social
de CatalunyaCaixa.
• Vidal Vidal, escriptor, especialista en turisme.
• Salvador Ribas, director científic Consorci del Montsec.
Moderador: Lluís Visa, periodista.
Altres: Amb el planetari portàtil podreu gaudir d'un viatge per l'univers
entre les 16 i les 20 hores al Claustre de la Pensativa de l'Edifici del
Rectorat
18.00. Enologia i territori
Presentació: Carol Sorribas: Especialista en màrqueting amb causa i
màrqueting social.
Conferència a càrrec de Tomàs Cusiné, President de la Ruta del Vi de Lleida.
Conferència-taller a càrrec d’Ivà Gallego, enòleg del celler Lagravera.
Dimarts 17 abril
La ciutat com a marca
Espai: Sala Víctor Siurana
16.00. Marca Barcelona.
Projecció de diferents fragments de pel•lícules on es visualitza Barcelona.
Taula rodona:
Toni Puig, professor de Branding Públic a ESADE.
Enric Casas, exdirector de Comunicació Corporativa i Qualitat de
l’Ajuntament de Barcelona.
Manuel Delgado, Professor a la Universitat de Barcelona, antropòleg. Autor
de la “Ciudad mentirosa”.
Moderador: Jordi Nieto, professor de Comunicació Audiovisual de la
Universitat de Lleida.
18.00. Marca Lleida.
Presentació: Marcel•la Andreu, responsable de Comunicació de Global Lleida.
Conferència a càrrec de Carles Porta i Òscar Rodríguez, productors
audiovisuals. “El mecanoscrit del segon origen” i la implicació de Lleida.
Dimecres 18 abril
Espai: Sala Víctor Siurana.
12.00. Taula rodona: La salut i l’esport com a marca corporativa
• Pep Castarlenas, director-gerent d’Ekke.
• Fundació Ferreruela (ONG). Xavier Caufapé gerent de la Fundació Ferreruela
• Carolina López, directora de botigues i canals de distribució de l’Àrea
de Màrqueting del RCD Espanyol
Moderador: Domingo Ribes, responsable de la sucursal a Lleida de Mussap.
16.30. Marca als mitjans
• Ignasi Aragay, director adjunt del diari 'Ara'.
• Enric Marin, expresident de la Corporació Catalana de Mitjans
Audiovisuals (CCMA) i professor de la Facultat de Ciències de la Informació
de la Universitat Autonòma de Barcelona.
Moderador: Josep Lluís Cadena, president de la Demarcació de Lleida del
Col•legi de Periodistes de Catalunya.
18.00. Cloenda de la setmana de la comunicació
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!