Coc Ràpid

El bloc de Carme-Laura Gil

30 de maig de 2014
2 comentaris

L’activisme polític de la imatge.

El tertulià “polític” intel·ligent i també el llest sap que la popularitat pot ésser efímera, que la rapidesa és essencial perquè qualli l’ambició i que la societat és hiperconsumista.

La imatge mediàtica és una eina poderosa per a assolir l’èxit públic escurçant temps i esforç i negligint treball i experiència. La popularitat mediàtica pot convertir l’obra primera d’un escriptor en un bestseller -acostuma a ser un èxit poc durador però dóna rèdits substanciosos durant un temps; aquella popularitat pot convertir un actor mediocre en el president d’un país, un còmc en el cabdill d’un partit polític d’ideologia i futur incerts o un professional de les tertúlies en un polític exitós…

A les últimes eleccions al parlament europeu la collita de noms-imatges mediàtiques ha estat important en els anomenats partits “minoritaris”, en són exemples Nart i Girauta, menyspreadors habituals d’allò que desitjaven ocupar i  oportunament desmemoriats i el rutilant Iglesias, de verb llencívol intel·ligent.

La ràdio i la televisió no han mort, la tertúlia és el millor missatge publicitari, és el missatge.

  1. Ben cert; Neil Postman, teòric dels mitjans de difusió, ho va analitzar fa temps de forma ben clara al seu llibre “Amusing Ourselves to Death”, que no puc deixar de recomanar-vos.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!