Antoni Escudero i Martínez

La sort se la busca un mateix

23 d'agost de 2012
0 comentaris

Les autopistes catalanes: fruit d?una empresa privada que deixa de banda al client

La Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona hem dit prou públicament a que l’empresa privada que gestiona les autopistes prengui el pèl als residents de la província de Girona i els turistes que venen a visitar la nostra zona.

Ja està bé que només pensin amb omplir-se les butxaques i deixin de banda al bon servei a l’usuari. //Segueix//

Girona, a 21 d’agost de 2012. La Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona ens sentim indignats pel funcionament de les autopistes de Catalunya  gestionades per a una empresa privada que en comptes de treballar per donar un bon servei als usuaris, ho fa per enriquir les seves butxaques.

 

La patronal considerem que a l’empresa que gestiona les autopistes catalanes, el bon servei i l’atenció al client, li és un assumpte secundari. I que com a bons assaltadors només es dediquen a emplenar-se les butxaques de diners dels residents catalans i turistes que viatgen contínuament pel nostre país.

 

El cas és que durant el mes d’agost i en dies puntuals com els dissabtes 11 i 18, es formen retencions de 27 km. al tram de l’AP-7 de la sortida de Figueres a l’últim peatge de Catalunya (a la Porta Catalana). Les cues s’originen a l’últim peatge de Catalunya perquè l’empresa privada que gestiona les autopistes catalanes ha optat per reduir recursos humans, substituint-los per màquines expenedores que permeten pagar en efectiu o targeta.

 

No obstant, el problema no és el pagament amb targeta sinó el d’efectiu, ja que el funcionament és mitjançant una mena de cistella situada mot amunt de la mida del vehicle lleuger, que per l’usuari que condueix li dificulta molt el pagament, i una acció que s’hauria de fer en segons, es converteix en minuts i a mesura que arriben vehicles, en llargues hores.

 

A més s’afegeix l’actitud dels treballadors de la sortida de Figueres de l’AP-7 (condicionats pel caire especulador de la directiva de l’empresa) que ni es dignen a comunicar les retencions per tal de prevenir que els conductors, i entre ells turistes, s’endinsin en unes retencions que els faran perdre tres hores del seu viatge de tornada, asseguts als seus vehicles.

 

Unes cues llargues que només fan que perjudicar a tot aquell turista o resident de la província de Girona, que per evitar les retencions de la N-II, doncs opta per pagar, viatjant per l’autopista perquè teòricament creu que és un tram nou, acabat d’estrenar, de tres carrils per banda i ràpid.

 

Doncs a la pràctica l’usuari es troba que aquest fet el mes d’agost és totalment el contrari, perquè no és més que una via lenta i de llargues retencions.

 

Un conjunt de successos lamentables en un tram de l’AP-7 que durant quatre anys ha patit les retencions de les obres, i ara que s’ha aconseguit construir tres carrils per banda, doncs passin situacions com les explicades que són fruit d’una vertadera especulació.

 

A més, és una estafa per a tots els usuaris de les autopistes, després de que el 29 de juliol, els preus s’haguessin augmentat en un percentatge del 7,52%, i que el mes de setembre s’incrementi un 3% més. Sense deixar de banda que a Catalunya ja tenim les autopistes més cares de l’estat espanyol.

 

Un altre malestar amb el funcionament de les autopistes

 

Des de la Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona ja vam expressar una altra vegada el nostre malestar respecte a com està organitzada l’AP-7. Concretament vam enviar una carta al President de l’empresa privada que gestiona les autopistes catalanes, exposant-li que no trobàvem lògic que a la sortida 3 de l’autopista AP-7 entre La Jonquera i Figueres (un tram on hi passen 1.000 vehicles diaris i el destí on a la temporada turística d’estiu arriben entre el 70% i el 80% d’ocupació hotelera), doncs que hi hagués un accés pels usuaris de Via- T compartit amb els que paguen targeta. Perquè és un inconvenient que ocasiona retencions i, que pels que opten per la Via-T per tal de facilitar el seu trajecte i així evitar-les, doncs les continuen patint.

 

La resposta de la companyia va ser que com que només el 2% de les transaccions diàries utilitzava el Via-T, no calia tenir un accés per a ells. En certa forma i de bones maneres ens estava donant entendre que no hi podien fer res, ja que segons les seves estadístiques ja els semblava bé com estava. I és clar, la bona atenció a l’usuari quedava en un pla secundari.

 

La Federació d’Hostaleria de les Comarques de Girona com a representants dels empresaris del sector turístic gironí, vetllem pel bon funcionament de la nostra província, i denunciem fets com els explicats, totalment incongruents, que malbaraten la imatge de les nostres comarques, que viuen del turisme, que és la principal activitat econòmica. I com a tal, s’ha de cuidar perquè successos com aquests poden provocar que els turistes a mesura que passi el temps siguin més reticents a venir.


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.