El bloc d'Andreu Mas

El clos de la Torre

8 de gener de 2007
0 comentaris

Massa mentides sobre l’N-II

Tornem-hi. La carretera general és el gran mal de cap dels pobles i ciutats del Maresme i de Badalona i Sant Adrià. Com és evident, la lluita per aconseguir alleugerir el pes del trànsit en aquesta via no s’ha fet coordinadament entre els municipis del Maresme i els del Barcelonès que formen part del seu continu urbà (i això que molts estan governats pel mateix partit!). Tanta falta de visió estratègica és el que manté viva l’N-II com una via més o menys ràpida en lloc de ser un carrer de circulació densa.

Fa anys i panys que el clam és el mateix. S’han organitzat manifestacions, s’han fet projectes, però res ha passat de les declaracions d’intencions i del paper. Fa anys, quan la prolongació de l’actual C-32 era un projecte, tothom va dir que un cop estigués feta l’autopista s’haurien acabat les excuses i es podria actuar amb contundència per convertir la carretera en un carrer amb una circulació més densa, però en un carrer a fi de comptes. Com les decisions no van ser ràpides i com l’autopista és de peatge, la construcció de la C-32 ha reduït un xic el volum de trànsit, però no prou significativament. Quan s’havia de prolongar la pota nord del segon cinturó es va dir que ara sí, que com a mínim a Badalona i Montgat la carretera passaria a la Història. Doncs bé, hi podries posar una altra ronda que els cotxes també la col·lapsarien i no deixarien de fer servir les altres vies. Aleshores la culpa va ser de l’èxit de Montigalà i el seu Ikea. Havíem, per una vegada, mort d’èxit…

En el fons, tot plegat és culpa de voluntat política, de les institucions supramunicipals i dels propis ajuntaments, que no s’han cregut de veritat que podrien expulsar el trànsit dels seus nuclis urbans. En dóna fe l’exemple de la realitat que m’és més propera. L’Ajuntament de Badalona torna a anunciar ara que estudiarà convertir en una via restringida al trànsit el tram de carretera entre els carrers de Francesc Macià i President Companys o Prim (un tall del centre de la ciutat). Fa quasi una dècada recordo una editorial d’El Punt del Barcelonès Nord que vam titular "El supercarrer". Coincidint amb les obres per convertir el centre administratiu i comercial de Badalona en una illa de vianants, s’anunciava que en poc temps un tram semblant al que ara s’estudiarà es convertiria en zona de trànsit restringit. La pressió veïnal i comercial, la falta de propostes viables de zones d’aparcament i de valentia política van acabar amb aquell projecte. I ara l’estudiem… Falten cues de pansa. Ah, i més determinació política i coordinació intramunicipal.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!