Revista de premsa (Canes 2016): “Elle”, de Paul Verhoeven

Revista de premsa en català sobre Elle, de Paul Verhoeven, projectada en Competició al Festival de Canes:

Imma Merino (Crònica de Canes del 22.05.2016, Violacions finals, El Punt Avui): (..) Sense voler renunciar a una certa ambigüitat i fins i tot incorrecció moral, a la possibilitat d’incomodar i fins i tot molestar (..) Mentre que tots els homes del film semblen idiotes, “elle” és una de les dones amorals i amb poder que tan agraden al director d’Instint bàsic i Showgirls (..) Isabelle Huppert omnipresent en un d’aquells casos en què es lliura a la creació de personatges extrems amb tanta convicció com ironia (..) Hi va haver, doncs, una celebració de l’humor brutal amb què Verhoeven busca un distanciament respecte a un cúmul de violència i com si volgués fer present que la ficció cinematogràfica és un espai d’alliberament moral que s’ha de viure sense culpa (..) Des del primer moment, Verhoeven juga fort (..) Em sembla estrany que aquesta farsa nihilista pugui provocar cap emoció.

Xavi Serra (Crònica de Canes del 22.05.2016, La perversitat d’Isabelle Huppert clausura el Festival de Canes, Ara): (..) memorable ‘thriller’ (..) Magnífica i sorprenent (..) Explorador de la sinuositat moral i la misteriosa naturalesa del plaer (..) Hi ha thriller de terror, però també comèdia de costums, sàtira burgesa i retrat psicològic, amb sorprenents barreges de tons foscos i lluminosos (..) A poc a poc, sorgeix una inesperada relació que tenyeix la pel·lícula d’un recargolament que arriba a cotes insòlites sense perdre mai el seu pervers sentit de l’humor (..)

Nando Salvà (Crònica de Canes del 22.05.2016, Verhoeven ressuscita amb el ‘thriller’ morbós ‘Elle’, El Periódico): (..)  Verhoeven és un director essencial, que va ser capaç d’agafr els gèneres de reputació més dubtosa per fabricar amb ells bogeries perverses i del tot subversives (..) Una genialitat (..) La complexa reacció que l’atac causa en ella [el personatge d’Isabelle Huppert], feta de por, ràbia i líbido a parts iguals (..) Verhoeven ens passeja constantment entre la intriga morbosa i l’humor negríssim (..) Una pel·lícula magnífica (..) Immensa interpretació d’Isabelle Huppert (..)

Salvador Llopart (Crònica de Canes del 22.05.2016, Isabelle Huppert aspira a la Palma amb la interpretació que fa a “Elle”, La Vanguardia): (..) Una comèdia negra molt francesa passada per l’univers fosc i ambigu del director (..) Compta per als premis, per descomptat. En l’apartat de millor pel·lícula o de millor interpretació femenina per a Huppert (..)

Vicenç Batalla (Crònica de Canes del 21.05.2016, Verhoeven explora les pulsions ocultes de la parella amb Huppert com a cos fetitxe, El Món): (..) adaptació bastant fidedigna del llibre (..) Encara que el més interessant i intrigant és la relació perversa que mantè amb aquest home anònim que va apareixent per sopresa i a qui la protagonista no denúncia a la policia. El seu passat familiar truculent es conjuga amb aquesta relació sadomaquista com a fosc objecte del desig (..) El dispositiu en format de comèdia que gira entorn la història central sovint és massa banal i la resta d’actors estan massa sotmesos a l’ombra que projecta Huppert (..)

FOTO: Elle, de P. Verhoeven. Gentilesa del Festival de Canes.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *


*