Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

14 de gener de 2016
0 comentaris

“The Revenant” domina aclaparadorament les nominacions als Oscar

The Revenant, d’Alejandro G. Iñárritu, s’ha convertit avui en l’enemic a vèncer per la resta de candidats als Oscar. No tan sols és la pel·lícula amb més nominacions (12), sinó que està nominada en gairebé tots els àmbits (no a totes les categories i especialment remarcable és que no ho estigui en l’apartat de guió; però sí en Pel·lícula, Direcció, Interpretació, Fotografia, Muntatge, So, Efectes Visuals, Vestuari, Disseny de Producció i Maquillatge/Perruqueria). Perquè ens fem cabal del domini aclaparador d’aquest presumiblement sobrevalorat nou film del director de la discutible (i ja guardonada -l’any passat- Birdman), la segona pel·lícula per nombre de candidatures, Mad Max: Fury Road, de George Miller, que en té 10 (i tampoc no està nominada en l’apartat de guió), no aspira a res en l’àmbit interpretatiu. De la resta dels 8 títols que opten a millor pel·lícula, The Martian, de Ridley Scott, en té 7; El pont dels espies, de Steven Spielberg, i Spotlight, de Tom McCarthy, en tenen 6 (igual que Carol, que en té 6, però incomprensiblement i amb totes les ganes no està nominada a Millor film); The Big Short, d’ Adam McKay, en té 5 (tantes com Star Wars: el despertar de la força, de J.J. Abrams, només present en categories diguem-ne tècniques); Room, de Lenny Abrahanson, ha hagut de conformar-se amb 4 (tantes com The Danish Girl, de Tom Hooper, que compta amb els actors, vestuari i disseny de producció) i Brooklyn, de John Crowley, amb 3 (tantes com el nou Tarantino, present només en categories de la considerades menors i sorprenentment absent en la de guió, i Sicario, de Denis Villeneuve, també aspirant a categories menors). Cal esperar que el fet que la gran favorita no pugui optar a Oscar pel guió i que a les categories tècniques topa amb rivals potents, acabi donant finalment uns Oscar força més repartits del que promet una primera lectura de la llista de nominacions.

En l’apartat de Film de Parla No Anglesa, cal destacar que Fill de Saül, de László Nemes, ha estat nominada i ara mateix n’és la gran favorita; així com en l’apartat Documental, Amy, d’Asis Kapadia,  potser estigui a la “pole position” i Del revés, de Pete Docter, també nominada al Millor Guió, és potser el títol que ho té millor en l’àmbit d’Animació.

Sonades són les absències d’Aaron Sorkin, pel guió de Steve Jobs, de Danny Boyle (malgrat que ha congriat 2 nominacions -Michael Fassbender i Kate Winslett-) i de Quentin Tarantino pel seu de The Hateful Eight. Però, per damunt de tot, el que apareix com a més escandalós és que Carol no hagi estat nominada a Millor Pel·lícula, ni Todd Haynes a Millor Director. Si les normes no han canviat, l’Acadèmia de Hollywood pot nominar fins a 10 títols i només n’ha seleccionat 8. O sigui que podien i no han volgut: sembla un decantament especialment volgut. En qualsevol cas, entra en sintonia amb el que ja van practicar els productors nord-americans, el que acabà passant als Globus, i amb la decisió del Gremi de Directors Nord-americans, que tampoc l’han nominada en els seus premis anuals.

FOTO: Fox

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!