Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

30 d'agost de 2014
0 comentaris

Altres veus: “El segrest de Michel Houellebecq”, de Guillaume Nicloux

Una selecció de fragments de crítiques i comentaris publicats en català sobre El segrest de Michel Houellebecq, de Guillaume Nicloux.

Es tracta de crítiques o articles publicats a diferents mitjans ran de l’estrena de la pel·lícula a bona part de la nostra cartellera. La tria dels fragments no pressuposa ni un resum del que ha escrit l’autor, ni la conclusió de la seva reflexió sobre el film. La meva intenció és recollir-ne algunes aportacions a la reflexió. Per descomptat que les crítiques cal llegir-les completes i, per això, quan ho permet el mitjà on ha estat publicada, en poso l’enllaç.

(..) insòlita faula cinematogràfica protagonitzada per un dels més reputats, polèmics i controvertits escriptors francesos, Michel Houellebecq (..) Houellebecq s’autointerpreta i no fa res més que posar en relleu alguns dels trets de la seva personalitat que li han donat un cert impacte mediàtic (..) Al llarg de la pel·lícula no sabem quines són les raons del segrest, ni com té lloc el rescat. L’únic que interessa és mostrar un curiós rescat al·legòric sobre l’escriptor segrestat per la fama que busca altres refugis al marge de la vida mundana. La faula funciona i desconcerta (Àngel Quintana, El captiveri de l’escriptor, diari El Punt Avui, 29.08.2014)

(..) Més que un fals documental, “El secuestro de Michel Houellebecq” és un divertiment ficcional en què el creador d’”Ampliació del camp de batalla” s’encarna a ell mateix en aquesta improbable situació. La gràcia del film rau, per descomptat, a veure Houellebecq en acció (..) Comèdia amable tan curiosa com de recorregut limitat, els fans de l’escriptor fins i tot hi poden trobar a faltar un pèl més de mala llet (Eulàlia Iglesias, El secuestro de Michel Houellebecq, diari Ara, 29.08.2014)

(..) Amb una textura deliberadament descuidada, la pel·lícula flirteja amb la possibilitat que, durant aquell període, l’escriptor fos segrestat per tres criminals de pa sucat amb oli (..) El film s’endinsa en un territori entre el retrat de l’artista i la comèdia (Violeta Kovacsics, El secuestro de Michel Houellebecq, Time Out Barcelona, 29.08.2014)

(..) El que veiem, el segrest de l’escriptor i el seu contacte amb els segrestadors, és ficció, i l’etiqueta de fals documental que se’ns ven és, més que dubtosa, incorrecta. El resultat és pintoresc, una barreja de comèdia i polar tractat, això sí, amb la immediatesa, el sentit de la urgència, d’un reportatge (Jordi Batlle Caminal, La gran farsa, diari La Vanguardia, 29.08.2014)

ZZ_enlevement_photo_3_300dpi_9310Crèdits fotogràfics: Caramel Films.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!