ROCKVIU

Fotos i cròniques del món del rock, per Xavier Mercadé (Totes les imatges són © Xavier Mercadé / rockviu@yahoo.es)

Combatent des de la tendresa

Publicat el 30 d'agost de 2009 per rockviu

Festival Acústica, Figueres, 29 d’agost de 2009

CESK FREIXAS

SIDONIE

ÉLENA

JORGE DREXLER

LABUAT

MAZONI

LA BRIGADA

LÍDIA PUJOL

ESPART

PAPA JULS

PERE ESPINOSA I VIGÍNIA (La Porta dels Somnis)

TRIBUT A SAU

Crònica
Crònica publicada a El Punt el dia 31 d’agost de 2009

I amb el somriure, la revolta

L’Acústica de Figueres bat rècords d’assistència amb 35.000 espectadors

La
8a edició del festival Acústica, que durant quatre dies ha portat a
Figueres el bo i millor del panorama musical, es va cloure ahir a la
tarda. Ha aplegat 35.000 assistents, 5.000 més que en la passada
edició. «Ens hem tornat a superar i ens ha sorprès la bona resposta del
públic que confia en el nostre criteri musical», va dir Xavier Pascual
de PromoArts. Cesk Freixas va oferir un recital en la més absoluta
normalitat, sobreposant-se a les crítiques rebudes des de Ciutadans i
el Partit Popular.

La capital de l’Alt Empordà va viure dissabte passat moments de gran
càrrega emocional amb el concert d’homenatge a Carles Sabater, un
sorprenent recital de l’uruguaià Jorge Drexler, l’energia desbocada
dels concerts de Mazoni i Sidonie, i la cançó reivindicativa de Cesk
Freixas.

Intents de censura

Poques
vegades una jornada de l’Acústica ha començat amb un ple tan absolut,
amb la plaça de l’Ajuntament de Figueres plena d’un públic expectant
que va respondre a la crida de Cesk Freixas amb un esperit constructiu
i «combatiu des de la tendresa», tal com va definir el seu recital
només començar. Els intents de censura de Ciutadans i del Partit
Popular es van transformar en el reconeixement popular d’un cançoner
que beu directament de les fonts de Silvio Rodríguez, Ovidi Montllor i
Raimon, de qui va fer una emotiva versió de Al vent. “He vingut
a trencar el silenci, a reafirmar-nos com a treballadors de la cultura”
va dir a mig concert i es va acomiadar amb un agraïment al festival per
la seva aposta i la voluntat de “seguir demostrant que la cançó d’autor
segueix sent necessària”.

Per la seva banda La Brigada van
aprofitar el concert a l’Acústica per presentar fins a quatre temes
nous que anaven des de la influència de Pau Riba a Nit d’hivern a referències frontereres de Calexico a Motius,
tot amarat amb la clàssica lírica sentimental del grup de Vilanova i la
Geltrú. Lídia Pujol i Élena van aconseguir que el seus concerts se
seguissin en un silenci respectuós a les dues places, plenes de gom a
gom.

Sol·licituds i experiments

Jorge
Drexler va dir que havia escapat d’unes vacances a Cantàbria i va
agrair haver pogut sortir «de l’enclaustrament per anar al claustre»
–en referència al nou escenari de l’Acústica–. A la tercera cançó, ja
feia cas al seu públic i cantava la petició Garota de Ipanema. Les sol·licituds es van combinar amb experiments acústics de l’uruguaià. Va interpretar versions per a milonga (de Billy Jean de Michael Jackson i de Dance me to the end of love de Leonard Cohen), una picada d’ullet a l’auditori català (Club Tonight de Gossos) i els grans èxits Polvo de estrellas, Eco i Sea.

Mazoni va presentar les cançons d’Eufòria 5-Esperança 0,
en un format reduït i més acústic del que és habitual en ells, amb la
qual cosa les van portar cap a camps més psicodèlics. Sidonie va causar
estralls a la plaça de l’Església. Les cançons del seu nou disc, El incendio,
creixen al damunt de l’escenari a les mans d’una banda, per a la qual
sembla haver estat feta a mida l’expressió «glamur rocker».

El Tribut a Sau
que va cloure la nit de dissabte no va acabar de reeixir completament,
ja que potser hi va faltar un presentador que introduís els artistes,
una banda més conjuntada i una major implicació d’alguns dels cantants
convidats. A tot això, però, es va sobreposar el cançoner de Sau, que
continua vigent en l’imaginari col·lectiu, tal com va demostrar el
públic que va omplir la plaça de l’Ajuntament fins a quarts de tres de
la nit.

Publicat dins de Crònica | Deixa un comentari

Sons de l’Acústica

Publicat el 29 d'agost de 2009 per rockviu

Festival Acústica, Figueres, 28 d’agost de 2009

THE PEPPER POTS

LLUÍS GAVALDÀ

PEDRO GUERRA

ELECTROTOYLETS

JABIER MUGURUZA

ANITA MILTOFF

GIULIA Y LOS TELLARINI

BLUES DE PICOLAT

GERTRUDIS
De tan parlar ahir del senyor Puntí, m’havia oblidat de posar als de la Garriga.


Crònica

Crònica publicada a El Punt el dia 30 d’agost de 2009

Els sons de l’Acústica

The Pepper Pots, Muguruza, Pedro Guerra i Lluís Gavaldà destaquen a Figueres

La
presentació en solitari de Lluís Gavaldà (Els Pets), els ritmes de
colors de The Peppers Pots i la calidesa dels recitals de Pedro Guerra
i Jabier Muguruza van ser els moments més destacats de la jornada de
divendres en el festival Acústica que se celebra a Figueres. Una edició
que està tenint una rebuda excel·lent del públic i que es clourà avui
amb un concert de la cantant de Súria Beth, que oferirà un recital als
Jardins del Consell Comarcal (20 hores) de la capital alt-empordanesa.

Jabier Muguruza va aconseguir la complicitat del públic i una certa
dosi d’intimisme a la plaça Josep Pla gràcies a un recital senzill i
proper en què va presentar les cançons del celebrat Konplizeak i que no va resultar afectat per la competència que suposava un partit del Barça de supercopa.

Amb
la cara de no haver trencat mai un plat i acompanyat només per la seva
inseparable guitarra acústica, el canari Pedro Guerra va oferir un
concert singular fet expressament per al festival, fora de la gira del
disc Vidas però just abans de fer-ho amb Alma mía, el
disc de versions del cançoner llatinoamericà. Dirigint-se al públic amb
un sentit de l’humor senzill i pla, Guerra va fer una repassada al gros
de la seva discografia, sense deixar-se cap cançó clàssica del
repertori (El marido de la peluquera, Siete puertas, Pasa, Corazón enfadado, Daniela, Deseo o Contamíname) mesclades amb versions com ara Somos (popularitzada per Chavela Vargas) i un sorprenent endinsament als territoris de la copla espanyola amb una versió de La bien pagá.

En
acabat del concert de Pedro Guerra, intentar acostar-se fins a la plaça
de l’Església resultava una feina titànica, ja que era atapeïda d’un
públic desitjós de veure i ballar les cançons de The Pepper Pots. Un
grup que ha mimetitzat el so de les bandes jamaicanes i dels grups
femenins clàssics del segell Motown amb una altíssima fidelitat. No
només en la sonoritat, sinó també en l’estètica i la posada en escena
de les tres cantants, els músics i l’engreixada secció de vents.

A
l’altra banda de l’ample espectre d’estils que conflueixen a
l’Acústica, hi trobem els Electrotoylets. Un projecte dirigit pel
pianista Xavi Lloses que va mesclar La gavina amb els sons freds de Kraftwerk i que va passar Els segadors per la batedora de l’electro-clash.

Més
previsible però no menys sorprenent va ser la posada en escena de Lluís
Gavaldà tot sol i al marge d’Els Pets. Gavaldà va pujar a l’escenari
acompanyat per una banda (Joan Pau Chaves, David Muñoz i Toni Pagès) en
la qual només faltaven Falin Càceres i Joan Reig per fer l’actual
alineació d’Els Pets. En el repertori que hi va presentar va repescar
cançons poc habituals de la seva banda (Del balcó de casa, Balada dels sentits), d’altres amb el registre canviat (Soroll, Aquest cony de temps o Per què no véns mesclada amb Menuda, de Serrat) i un bon grapat de versions, com ara Short people, de Randy Newman (traduïda com El calvo); Dragons, dels Prefab Sprout; Allison, d’Elvis Costello; You can’t be too strong (no pots ser tan fort), de Graham Parker; A la meva vida (In my life) dels Beatles, o Ulls de color mel (Brown eyed girl), el clàssic de Van Morrison que ja va popularitzar el grup de Constantí en el disc Vine a la festa, de 1995, entre d’altres.

Publicat dins de Crònica | Deixa un comentari

Ni un pam de net

Publicat el 28 d'agost de 2009 per rockviu

Josep Puntí, Festival Acústica-Figueres, 27 d’agost de 2009

Aquest matí m’ha costat enfrontar-me a la carpeta que hi ha al meu ordinador titulada “Josep Punti/Acustica Figueres 27.08.09” on hi ha les fotos del concert d’ahir i tornar a recordar-ho tot.

Fa dos anys Josep Puntí va renèixer de les seves cendres en un memorable concert que va oferir al festival Acústica de Figueres. Un puntí pletòric, genial, sol a l’escenari defensant les seves cançons amanit amb un recomanable ram de locura. Però ja l’any passat, també a l’Acústica, em vaig trobar perdut pels carrers de Figueres a un Puntì que era una ombra del que va ser, un Josep/Adrià que tant plorava a les meves espatlles com reia com un condemnat o es llençava pel terra. En dos anys aquell mite s’ha esvaït, ahir Puntí va agafar el seu prestigi i  el va fer miques, llençant les cançons a una tramuntana que no va bufar caient a terra estrepitosament.

Quan portava dues cançons —bé, mes aviat dos esboços sense acabar— el músic va baixar al públic i va dir “aquí s’acaba la meva la feina!”. El que en un principi podria semblar una broma, un truc per trencar en gel amb el públi, es va descobrir com una cruel realitat durant la hora següent en que va fer de tot menys cantar una cançó sencera.

Acompanyat per un grup arreplegat dels carrers de Cadaqués, Josep Puntí va intentar fer sonar cançons com “El bulevard dels xiprers”, “Jeu”, “Ull per ull”, “De muda en muda”… Però en el seu estat era impossible, les petites espurnes de genialitat que sorgien es veien immediatament sepultades per un ego sense mesura, per un Puntí crepuscular, eclipsat per la seva pròpia llegenda.

Deien Els Pets que una retirada a temps és molt més que una victòria, però en el país que tenim, podem prescindir dels genis?

Crònica

Crònica publicada a El Punt el dia 29 d’agost de 2009

<!–
/* Font Definitions */
@font-face
{font-family:”Times New Roman”;
panose-1:0 2 2 6 3 5 4 5 2 3;
mso-font-charset:0;
mso-generic-font-family:auto;
mso-font-pitch:variable;
mso-font-signature:50331648 0 0 0 1 0;}
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:””;
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:CA;}
table.MsoNormalTable
{mso-style-parent:””;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;}
@page Section1
{size:612.0pt 792.0pt;
margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm;
mso-header-margin:36.0pt;
mso-footer-margin:36.0pt;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
–>

Puntí decepciona
el seu públic a l’Acústica

 

Xavier
Mercadé/Figueres

 

Fa dos anys Josep Puntí va renèixer de les
seves cendres en un memorable concert que va oferir al festival Acústica de
Figueres. Però en aquesta edició del festival s’ha vist tot el contrari, en la
seva actuació al Claustre Ramon Muntaner Puntí va fer miques el seu prestigi
llençant les seves cançons a una tramuntana que no va bufar i les va fer caure
a terra trencant-les estrepitosament.

 

El passat dijous quan Josep Puntí portava
només dues cançons —bé, mes aviat dos esboços sense acabar—va baixar al públic
dient “aquí s’acaba la meva la feina!” mentre seia a les cames de la primera
noia que trobava i agafava una cervesa d’un altre espectador. El que en un
principi podria semblar una broma, un truc per trencar en gel amb el públic, es
va descobrir com una trista realitat durant les dues hores següents en que va
fer de tot menys cantar una cançó sencera. Va tocar el piano, va desafinar una
guitarra, va voler despertar els fantasmes de Bob Dylan, Tom Waits i l’ànec
Dònald; va explicar acudits que només ell podia entendre, va parlar pel seu
mòbil, va insultar al públic i va reclamar aplaudiments i ovacions per cançons
trencades que neixien però no creixien, cançons que es perdien en una jam descoordinada
i imprevisible. Acompanyat per un grup de músics arreplegat dels carrers de
Cadaqués, Josep Puntí va intentar fer sonar cançons com El boulevard dels
xiprers
, Jeu, Ull per
ull
, De muda en muda. Però
en el seu estat era impossible, les petites espurnes de genialitat que sorgien
es veien immediatament sepultades per un ego sense mesura, per un Puntí
crepuscular eclipsat per la seva pròpia llegenda. El públic va aguantar amb més
o menys paciència però al cap de dues hores de performance i d’anades i
vingudes, Josep Puntí va abandonar l’escenari en silenci, sense cap
aplaudiment, mentre que l’organització s’encarregava de tornar els diners a qui
ho reclamés (era un dels tres concerts de pagament d’aquesta edició).

 

Per la seva banda Gertrudis van donar un caire
totalment diferent a la nit amb una actuació enquadrada dins la seva ‘política
verbenera’ habitual. Tot i que pretenien fer una posada en escena reposada i en
format acústic, finalment els taburets on s’asseien van fer més nosa que no pas
falta per desplegar uns ritmes rumbers creats per Peret, de qui van fer una
gran versió de El mig amic
.

 

L’Acústica 2009 viurà avui la seva jornada més
intensa amb les actuacions de Mazoni, Sidonie, Jorge Drexler, Élena, Cesk
Freixas i un tribut a Sau.


Publicat dins de Crònica | Deixa un comentari

Això és Radio PICA

Publicat el 26 d'agost de 2009 per rockviu

Ràdio Pica, mar Mediterrani (Barcelona), 1986

Revisant lectures blocaires que tenia
pendents, m’assabento avui des de la bitàcora de la Magda Bonet que Ràdio PICA
(sigles que, per cert, volen dir Promocó Independent i Coordinació Artística
Alternativa) no està passant precisament per un dels seus millors moments i
això que les han vistes de tots colors. La desaparició d’aquesta emissora de
ràdio seria una gran pèrdua per una ciutat que es va fent més trista dia a dia.
Al final l’economia derrumbarà el que durant anys tot tipus d’assetjaments no
han pogut enfonsar.

Vint-i-tres anys després desvetllem el secret
més ben guardar de la Barcelona andregound: el vaixell des d’on Radio PICA
emetia al món sencer.

Molts pensaven que era un mite, que Ràdio PICA
tenia la seva seu amagada al barri de gràcia, prop de la llibreria Cap-I-Cua al carrer Torrent de l’Olla.
Però un bon dia en Salvatore Picarol em va fer un truc i em va dir “Xavi, avui
ens filmen els de TV3, vols venir a fer-nos unes fotos? Quedem al costat de les Golondrines”. Dit i fet, em vaig
dirigir fins el moll de Barcelona i allà estàven en Trashmike, Titula, Stigmata
i altres entranyables personatges de la ràdio preparats per rebre un carregament
de discos dins del vaixell fantasma que navegava pel port deixant anar les
seves ones subversives per l’espai barceloní.

Avui per fi aquest document secret veu la
llum.


Un parell de pirates a vull llegir la resta de l’article

Perfectes imperfectes

Publicat el 19 d'agost de 2009 per rockviu

Two Dead Cats, c/ Perla (Gràcia), 18 d’agost de 2009

Manel, Plaça Rovira i Trias (Gràcia), 18 d’agost de 2009

Aturem per uns instants la enciclopèdia visual del punk barceloní dels vuitanta, per tornar a una actualitat que passa pels carrers de Gràcia. Deixem el blanc i negre i recuperem els colors. Enguany només podré passar-m’hi una nit per Gràcia, que va ser la d’ahir, en que vaig enxampar a los Manolos en un karaoke gegant i al parell de gats morts.

Els gironins van estar de conya. Two Dead Cats van haver de lluitar contra la calor, però això ho vam patir tots en uns carrers atapeïts de gent.

Com van estar els Manel? la veritat és que nidea. Només vaig tenir l’avantatge de poder estar davant de l’escenari i veure’ls en condicions durant les dues primeres cançons mentre feia les fotos. Després, la riuada de gent que hi havia allà, ens va transportar literalment fora de la plaça Rovira. És evident que hi ha espais que ja se’ls estan quedant petits als Manel.

Estimant les imperfeccions

Publicat dins de Concerts | Deixa un comentari

Creiem fermament

Publicat el 17 d'agost de 2009 per rockviu

Elektroputos, Nicaragua Rock — Palau d’Esports (Barcelona), 10 de maig de 1986

Elektroptos, sala Zeleste (Barcelona), 31 de gener de 1987

En aquells anys ser punk i no fer hardcore era ser una rara avis en el panorama barceloní. Però en aquells anys hi havia de tot, fins i tot grups de tendència anarkoide amb saxo i percussions i amb un discurs que anava més enllà de “anti-mili”, “anti-cures”, “anti-policia”, “polítics corruptes” i “merda patiypatuprimo” al menys tangencialment. Era allà on militaven els Elektroputos grairebé en solitari.

Estil? a ells els hi agravada etiquetar com (cal agafar aire): gregociberneticoperoskafropunkisiniestrorockcomick. I a qui no li agradi que no ho compri. Al capdavant i com a cantant i showman tenien a en Gustavo. tot un personatge que mesclava performances en directe com la que va fer al mític Nicaragua Rock al Palau d’Esports on va treure un maniquí vestit de policia municipal per escenificar la història del “Guarda Urbana 2411”, una història real com la vida mateixa.

Però ells ho expliquen millor en aquesta web dedicada al grup.
 
 
 

És millor ser ?cubanito? que guàrdia municipal

Publicat el 14 d'agost de 2009 per rockviu

Últimos de Cuba, Casc Antic (Barcelona), 1987

Aquesta va ser la primera sessió que em van encarregar a un grup. Eren els Últimos de Cuba, un grup adscrit a la branca més borroka, gamberra i trasher de la república independent de 9 Barris. Avui en dia en diríem “rock urbà”, però en aquells anys aquesta etiqueta encara no s’havia inventat.

Espero no equivocar-me, pero crec que va ser el mànager —o qui més o menys s’encarregava d’aquestes tasques—, l’Albertus de La Oruga (el fanzine “para la gente que se arrastra”), qui em va encarregar fer una sessió de cara al primer disc de la banda, “Un millón de ratas”. A l’Albertus encara es fàcil trobar-lo avui en dia intentant posar en ordre a una altre colla de galifardeus, en aquest cas els Mojinos Escozíos.

La sessió va ser per la part baixa de les Rambles i pel xino autèntic, el de veritat, a l’època en que encara feia por anar pel carrer Escudellers i més amb una càmera a sobre. El carrer, un contenidor, un pàrking, una caserna militar i finalment un bar van ser alguns dels espais triats sobre la marxa per fer les fotos.

Al final tot va ser un cúmul de despropósits. Vam quedar a darrera hora de la tarda i se’ns va fer fosc molt ràpid. En el resultat van coincidir la mescla entre la manca d’experiència d’un fotògraf totalment aficionat i amb pocs recursos (tot i que aleshores ja estudiava fotografia a l’EMAV) i, per una altre banda, un grup amb més ganes d’entrar al Tarkus (eps! tot un exemple de supervivència!) per buidar les existències de cervesa que no pas a ser immortalitzats en un rodet en blanc i negre. Si, finalment aquestes fotos no es va utilitzar per res… millor que fos així.

Més fotos de la penya i algun link!
Aquí us podeu baixar el disc.

Fent d?aquí

Publicat el 12 d'agost de 2009 per rockviu

Skatalà, Ateneu de 9 Barris (Barcelona), 30 de maig de 1986

Skatalà, sala KGB (Barcelona), 6 de març de 1987

Mai han estat sants de la meva devoció totes les bandes que comencen el seu nom amb el prefixe ska-. Però sempre hi ha excepcions i els Skatalà ho són per confirmar la regla.

No és que fossin la millor banda d’ska, ni tan sols la més engreixada. Però al menys els seus concerts eren sinònim de festa més enllà dels shiguidops-shiguidops habituals de les bandes skatalítiques. Els seus components eren capaços de pujar a l’escenari en un estat alcohòlic lamentable i ningú sabia com podia acabar alló.

  
 

Contes i llegendes de la Gran Rata Blanca: GRB

Publicat el 11 d'agost de 2009 per rockviu

GRB, Transformadors (Barcelona), 11 d’abril de 1986

GRB, C. F. Guineueta (Barcelona), 4 de juny de 1986

GRB, sala KGB (Barcelona), 6 de març de 1987

GRB, sala Zeleste (Barcelona), 8 de març de 1988

Ningú va saber mai el significat exacte de les sigles GRB però la que més va fructificar va ser la de la Gran Rata Blanca, principalment per que un dels logos de la banda era un ratolí dibuixat per Àngel, el seu cantant i ideòleg. Però tampoc estava malament la de Güevos Revuletos con Bacon o l’històric del Gremi de Restauració de Barcelona.

Van ser els primers en pitjar l’accelerador al màxim i dels primers en currar-se tot un Lp enregistrar de manera 100% independent, el mític “Cuentos y leyendas”. Jo els hi tenia un cert respecte, em semblaven la banda més adulta de la seva generació. Però com va passar amb la gairebé totalitat de les bandes punks d’aquells anys, els enregistraments no feien justícia a la potència i la força que extreien dels seus directes.


… / …

Aquí una bio completissima i per descarregar “Cuentos y leyendas” ho podeu fer aquí.

Recordant a Willy DeVille

Publicat el 8 d'agost de 2009 per rockviu

Willy DeVille, Sot del Migdia (Barcelona), 24 de setembre de 1988

Sempre hi ha una primera vegada. Diuen les cròniques que el concert que va fer com Mink DeVille l’any 1985 a la sala Studio 54 va ser impossible de superar. Jo no hi vaig poder estar en aquell històric concert i per tant la meva mitologia situa el millor moment de Willie DeVille damunt un escenari l’any 1988 quan una ment malalta pel rock and roll el va programar per les Festes de la Mercè a l’immens Sot del Migdia i telonejat ni més ni menys que per Herman Broode, una altre víctima dels excessos del rock and roll més salvatge.

Allà vam veure les flames que van convertir a DeVille en el personatge que superava els somnis dels suburbis foscos i greixosos de la ciutat de Nova York, suportant el seu paper de rocker ferit amb altes dosi de glamour i el savoir faire que tantes vegades va cantar a sobre d’un escenari. Anys després ja vindrien les mels de l’èxit de la seva versió del “Hey Joe” de Hendrix o el “Demasiado corazón” en directe. Però en aquella època ens feia caure les llàgrimes a base de dosis en vena de “Cadillac walk”, “This must be the night”, “Mixed up, shook up gril”, “Maybe tomorrow”, “You better move on” o “Spanish stroll”.

Quan Willy DeVille em va robar una cervesa a la Plaça Reial i quan em va regalar un dibuix….

ja ho vaig explicar aquí i aquí

Que pagui Montilla!

Publicat el 7 d'agost de 2009 per rockviu

L’Odi Social, Plaça de la Guineueta (Barcelona), 8 de març de 1986

L’Odi Social van ser la veu necessària en un temps confusos. Tirant amb bales, sense armes de fogueix, tot adornat amb la velocitat del hardcore i la mala llet del punk. Contra l’estat que atacava el sistemes bàsics de supervivència (“Ataka l’estat que t’apuja les birres!” era un dels seus crits de guerra), a favor dels primers símtomes del moviment squat a Barcelona i deixant-se els punys en la defensa de Cros 10, contra el sistema militar obligatori i la OTAN (“Odio obedecer”), per la gratuïtat dels transports públics (“Que pagui Pujol”) i carregant-se l’especulació immobiliària que a finals dels vuitanta van significat els preparatius per les olimpíades del 1992 a Barcelona.

El passat mes de juny van fer un primer bolo de retorn a les festes alternatives de Cornellà i sembla que definitivament tornaran a fotre canya aquest mes de setembre  L’Odi renaixerà de les seves cendres per tornat a llaurar zitzània i posar les coses al seu lloc.

  

Monstruación: el punk de Korneyà

Publicat el 6 d'agost de 2009 per rockviu

Monstruación, carrer Blanc (Cornellà), 20 d’abril de 1986
Monstruación, La Festa de la A — C. F. Guineueta (Barcelona), 4 de juny de 1986

Si, a més de La Trapera, la ciutat de Cornellà ha donat altres fills esgarriats que han begut del punk suburbial i del rock sorgit de les clavegueres. Als anys vuitanta van ser els Monstruación i jo encara els recordo per la seva adaptació de “The house of rising sun” dels The Animals que començava amb “Hay una ciudad en el Baix Llobregat, se llama Korneyá/donde habita el punky suburbial y el obrero emigrado”. Si, podia haver estat una nova “Ciutat podrida”.

ina-ina-escabechina!
Qui els vulgui escoltar ho pot fer aquí i qui es vulgui baixar la seva primera maqueta aquí en té la possibilitat.