La nova aventura d’Omidyar encara no té nom però sí un model de redacció molt diferent, que ha explicat al professor Jay Rosen. Es tracta, en resum, de construir una marca informativa al voltant de periodistes concrets, que ja tenen fet el seu prestigi (…)
Són Glenn Greenwald i Laura Poitras, dipositaris dels secrets de Snowden, fitxats de The Guardian . S’hi afegeix Jeremy Scahill, un colossal reporter de The Nation , una revista nord-americana.
La nova aventura d’Omidyar encara no té nom però sí un model de redacció molt diferent, que ha explicat al professor Jay Rosen. Es tracta, en resum, de construir una marca informativa al voltant de periodistes concrets, que ja tenen fet el seu prestigi, una profunda experiència en alguna àrea, una mirada definida i pròpia, un esperit independent, una ànima rebel, una sòlida corrua de seguidors en línia i mètodes de treball propis. La idea és que sigui la nova marca informativa que es posi al servei d’aquests cracs i no els cracs al servei de la marca. Tot sota la supervisió d’un grup excel·lent d’editors -els que proposen idees i afinen els textos, per dir-ho curt- que comandin les estrelles.
Omidyar i els seus companys d’aventura ho volen completament digital i generalista, és a dir, que parlaran de tot: esports, economia, cultura i etcètera. El magnat està disposat a invertir-hi els diners que li demanaven pel Washington Post : 250 milions de dòlars. Brutal. Serà una plataforma que construirà la seva marca sobre les marques del periodistes que la composin, a l’inrevés del que és tradicional.
¿Funcionarà la suma d’egos? Crec que sí, si els editors els poden manar. Em moro de ganes que comencin.
Antoni María Piqué
Diari ARA. Dilluns, 21 d’octubre de 2013
BRAUN, memòries d’una fàbrica / BRAUN, memorias de una fábrica
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!