Arran de la mort en 1992 de l’escriptor suecà Joan Fuster, un grup d’amics i professionals de l’ensenyament decidírem elaborar uns materials curriculars per donar conéixer entre el nostre alumnat aquest gran escriptor. Un dels materials elaborats, entre altres, fou l’Auca de Joan Fuster.
1.- Fitxa tècnica.
Títol: Auca de Joan Fuster.
Autors: Francesc Blay i Meseguer, Vicent Brotons i Rico, Vicent Luna i Sirera, Josep Lluís Peiró i Pérez.
Il·lustracions: Moisés Díaz i Ferrando.
Any: 1997
Edita: Nau Llibres.
Distribució: Nau Llibres.
Motiu: Donar a conéixer l’obra de Joan Fuster a l’escola.
Tamany: Dina 3. Blanc i negre.
Forma part de: Els materials curriculats “ Joan Fuster a l’escola”.
http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/193326
2.- Text de l’auca.
1.-En un poble de la Ribera Baixa nasqué
el més gran pensador que el País Valencià tingué.
2.- Joan Fuster de nom tenia
i al carrer Sant Josep de Sueca vivia.
3.- Perquè als seua pares volia agradar,
la carrera d’advocat va estudiar.
4.- Per bon lletrat i erudit el tenien,
aquells que a casa a dilogar acudien.
5.- Son pare com artista seria escultor,
i ell seguint eixa vena fou escriptor.
6.- A d’ell, com pensador de veritat,
estimava la poesia, la història i l’assaig.
7.- Les seues idees en els llibres expressava,
i en el “Nosaltres, els valencians” les exposava.
8.- Els intolerants una bombva li posaren,
a la cultura que mai estimaren.
9.- Fou poeta, periodista i historiador,
convertint-se en un gran pensador.
10.- Per la seua obra els seues conciutadans,
li atorgaren els premis de les Lletres valencianes i catalanes.
11.- Ja de ben gran fou nomenat
Doctor i professor de la universitat.
12.- Va morir del cor a sa casa,
quan ningú mai ho esperava.
3.- Objectius aconseguits.
3.1.- Objectius de l’alumnat.
1.- Apropar-se una mica a l’obra de Joan Fuster.
2.- Adonar-se’n i ser conscients de la persecució que han patit escriptors en la nostra llengua.
3.2.- A nivell personal.
1.- Aprofundir en el coneixement de l’obra de Joan Fuster.
2.- Facilitar els nostres escolars el coneixement sobre Joan Fuster.
3.- Aportar un material curricular per a l’escola en català.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!