Vicent Luna i Sirera

Tirant al blanc

23 d'abril de 2011
0 comentaris

Auca de Joan Fuster.

Arran de la mort en 1992 de l’escriptor suecà Joan Fuster, un grup d’amics i professionals de l’ensenyament decidírem elaborar uns materials curriculars  per donar  conéixer entre el nostre alumnat aquest gran escriptor. Un dels materials elaborats, entre altres, fou l’Auca de Joan Fuster.

1.- Fitxa tècnica.

 

Títol: Auca de Joan Fuster.

Autors: Francesc Blay i Meseguer, Vicent Brotons i Rico, Vicent Luna i Sirera, Josep Lluís Peiró i Pérez.

Il·lustracions: Moisés Díaz i Ferrando.

Any: 1997

Edita: Nau Llibres.

Distribució: Nau Llibres.

Motiu: Donar a conéixer l’obra de Joan Fuster a l’escola.

Tamany: Dina 3. Blanc i negre.

Forma part de: Els materials curriculats “ Joan Fuster a l’escola”.

http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/193326

 

2.- Text de l’auca.

 

1.-En un poble de la Ribera Baixa nasqué

el més gran pensador que el País Valencià tingué.

 

2.- Joan Fuster de nom tenia

i al carrer Sant Josep de Sueca vivia.

 

3.- Perquè als seua pares volia agradar,

la carrera d’advocat va estudiar.

 

4.- Per bon lletrat i erudit el tenien,

aquells que a casa a dilogar acudien.

 

5.- Son pare com  artista seria escultor,

i ell seguint eixa vena fou escriptor.

 

6.- A d’ell, com pensador de veritat,

estimava la poesia, la història i l’assaig.

 

7.- Les seues idees en els llibres expressava,

 i en el “Nosaltres, els valencians” les exposava.

 

8.- Els intolerants una bombva li posaren,

a la cultura que mai estimaren.

 

9.- Fou poeta, periodista i historiador,

convertint-se en un gran pensador.

 

10.- Per la seua obra els seues conciutadans,

li atorgaren els premis de les Lletres valencianes i catalanes.

 

11.- Ja de ben gran fou nomenat

Doctor i professor de la universitat.

 

12.- Va morir del cor a sa casa,

quan ningú mai ho esperava.

 

3.- Objectius aconseguits.

 

3.1.- Objectius de l’alumnat.

1.- Apropar-se una mica a l’obra de Joan Fuster.

2.- Adonar-se’n i ser conscients de la persecució que han patit escriptors en la nostra llengua.

 

3.2.- A nivell personal.

1.- Aprofundir en el coneixement de l’obra de  Joan Fuster.

2.- Facilitar els nostres escolars el coneixement sobre Joan Fuster.

3.- Aportar un material curricular per a l’escola en català.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!