Vicent Luna i Sirera

Tirant al blanc

23 d'abril de 2011
0 comentaris

Auca de Joan Fuster.

Arran de la mort en 1992 de l’escriptor suecà Joan Fuster, un grup d’amics i professionals de l’ensenyament decidírem elaborar uns materials curriculars  per donar  conéixer entre el nostre alumnat aquest gran escriptor. Un dels materials elaborats, entre altres, fou l’Auca de Joan Fuster.

1.- Fitxa tècnica.

 

Títol: Auca de Joan Fuster.

Autors: Francesc Blay i Meseguer, Vicent Brotons i Rico, Vicent Luna i Sirera, Josep Lluís Peiró i Pérez.

Il·lustracions: Moisés Díaz i Ferrando.

Any: 1997

Edita: Nau Llibres.

Distribució: Nau Llibres.

Motiu: Donar a conéixer l’obra de Joan Fuster a l’escola.

Tamany: Dina 3. Blanc i negre.

Forma part de: Els materials curriculats “ Joan Fuster a l’escola”.

http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/193326

 

2.- Text de l’auca.

 

1.-En un poble de la Ribera Baixa nasqué

el més gran pensador que el País Valencià tingué.

 

2.- Joan Fuster de nom tenia

i al carrer Sant Josep de Sueca vivia.

 

3.- Perquè als seua pares volia agradar,

la carrera d’advocat va estudiar.

 

4.- Per bon lletrat i erudit el tenien,

aquells que a casa a dilogar acudien.

 

5.- Son pare com  artista seria escultor,

i ell seguint eixa vena fou escriptor.

 

6.- A d’ell, com pensador de veritat,

estimava la poesia, la història i l’assaig.

 

7.- Les seues idees en els llibres expressava,

 i en el “Nosaltres, els valencians” les exposava.

 

8.- Els intolerants una bombva li posaren,

a la cultura que mai estimaren.

 

9.- Fou poeta, periodista i historiador,

convertint-se en un gran pensador.

 

10.- Per la seua obra els seues conciutadans,

li atorgaren els premis de les Lletres valencianes i catalanes.

 

11.- Ja de ben gran fou nomenat

Doctor i professor de la universitat.

 

12.- Va morir del cor a sa casa,

quan ningú mai ho esperava.

 

3.- Objectius aconseguits.

 

3.1.- Objectius de l’alumnat.

1.- Apropar-se una mica a l’obra de Joan Fuster.

2.- Adonar-se’n i ser conscients de la persecució que han patit escriptors en la nostra llengua.

 

3.2.- A nivell personal.

1.- Aprofundir en el coneixement de l’obra de  Joan Fuster.

2.- Facilitar els nostres escolars el coneixement sobre Joan Fuster.

3.- Aportar un material curricular per a l’escola en català.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!