Entrevista a Uriel Bertran, diputat al Parlament la passada legislatura, secretari d’Imatge i Comunicació d’ERC i responsable del web, en què hi figura la pàgina de campanya Carod.cat i el seu bloc.
-Des de quan està a Internet el seu partit amb web pròpia?
-La història internauta d?Esquerra es va iniciar el novembre de 1995 dins el domini Partal. El següent canvi va ser el gener de 1997 amb un servidor propi i la primera URL ?adreça a la xarxa? pròpia: www.erc-cat.org. El web vigent fins al setembre de 2005 ha estat la mateixa que va aparèixer el desembre de 1998 en aquesta adreça electrònica: www.esquerra.org.
-I quan l?heu renovat per última vegada? O quan van crear el web propi del candidat?
-L?últim gran canvi gràfic i conceptual el vam fer l?octubre de 2005. Això significà un increment espectacular del nombre de visites. Pel que fa referència al web del candidat ja en teníem des de les eleccions al Parlament de 2003, amb el domini carod-rovira.net; a dia d?avui, ens hem posat al dia amb la nova carod.cat.
-Quines innovacions s?hi han afegit?
-Un partit del segle XXI ha d?emprar un discurs contemporani per a la seva societat i que respongui a les seves necessitats. El mateix passa amb els instruments per comunicar la seva ideologia. En aquest sentit es va enfocar la renovació del web. Els principals canvis van ser els visuals; amb un simple cop d?ull veiem el primer nivell d?informació amb els titulars de les notícies i els seus protagonistes.
-Han inclòs blocs?
-Sí, hi hem apostat de forma decisiva, com a nova forma de comunicació personal que té tot el present i futur per endavant.
-Per què?
-Amb els blocs [Blocs d’Esquerra] aconseguim una complicitat entre els candidats i la ciutadania com mai anteriorment havíem assolit. Al bloc que ja existeix de Joan Puigcercós, hi hem sumat el d?altres candidats (Carmel Mòdol, Pere Vigo, Ernest Benach) i de més gent d?Esquerra que anirem augmentant progressivament.
-El seu partit aposta per la televisió per Internet?
-Ara per ara no. De moment, estem treballant en una secció multimèdia en què potenciarem el format vídeo, per tal d?il·lustrar millor les notícies que anem penjant.
-Per què no ho fan? S?ho han plantejat?
-Actualment, pensem que per transmetre televisió en directe, encara no hi ha prou ample de banda i que falten avenços tecnològics que ho facin possible amb un mínim de qualitat.
-Quantes visites tenen al seu web de mitjana diària i setmanal?
-El conjunt de les planes web del partit tenen 10.000 visites diàries.
-Quin augment es produeix en precampanya, en relació a la resta de l?any?
-Es doblen visites, aproximadament.
-El manteniment del web qui el fa? Algú intern o extern?
-El manteniment de la plana web el fa un equip de la Secretaria d?Imatge i Comunicació.
-Quanta gent són? Quin perfil tenen?
-Un equip pluridisciplinar d?especialistes. Programadors, dissenyadors, maquetadors, periodistes, i especialistes en Internet.
–Quant els ha costat l?última renovació del web?
-Renovem la plana web constantment, així que no podem calcular aquest cost. Cada dia es plantegen renovacions, innovacions i noves seccions i funcions del web.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!