Saül Gordillo www.saul.cat

Bloc sense fulls

23 de novembre de 2006
6 comentaris

Llibre de Tremosa sobre l’Estatut, aeroports i ports

L’economista mediàtic i professor de la Universitat de Barcelona Ramon Tremosa [web] torna a la càrrega, ara amb el llibre Estatut, aeroports i ports de peix al cove (Edicions 3i4), que es presentarà el proper 29 de novembre a l’Hotel Avenida Palace, de Barcelona, a les 20 hores, amb la participació de Salvador Cardús [web], Francesc Sanuy i Eliseu Climent.

El llibre [pdf, de l’índex i la contracoberta] analitza amb detall què es pot esperar del nou Estatut de Catsalunya en matèria de finançament, "indicant els punts més genèrics i febles que cal vigilar en el seu desplegament els propers anys", m’explica Tremosa. La segona part del llibre, segons l’autor, analitza a fons "els models aeroportuari i portuari de l’Estat espanyol, sense dubte un dels més centralitzats del món occidental".

Estatut, aeroports i ports de peix al cove està dirigit al gran públic i escrit en un llenguatge planer, però sense defugir el rigor acadèmic del professor Tremosa. "Pel que fa als aeroports, faig un resum de literatura basant-me especialment en els treballs de Germà Bel, Salvador Curcoll, les memòries d’AENA, els Plans Estratègics Metropolitans i les estadístiques de l’Airports Council International. Com a novetat del llibre, he aconseguit dades relatives als comptes de Pèrdues i Guanys dels aeroports espanyols per al 2004, que actualitzen les que va obtenir en el seu dia Germà Bel per al 1998", explica Ramon Tremosa.

"Pel que fa al ferrocarril m’he inspirat bàsicament en les tesis de Gregori Martín (UPV) i de Joan Amorós (Fermed). Pel que fa als ports, he d’agrair molt especialment les facilitats i les atencions d’en Santi García-Milà, cap d’estratègia de l’Autoritat Portuària de Barcelona." L’autor del llibre se sent especialment satisfet dels "pagaments de solidaritat entre els ports espanyols, que s’han duplicat amb la nova llei de Ports del PP (de novembre de 2003) i que limiten la capacitat d’autofinançament i d’expansió dels ports catalans."

Els lectors d’aquest bloc estan convidats a l’acte de presentació del nou llibre de Ramon Tremosa.

[B. Badrinas, Avui: El model AENA causa pèrdues a 33 dels 41 aeroports espanyols]

[Gemma Aguilera, Tribuna Catalana: Quan la solidaritat d’AENA és una mentida]

[L’aeroport d’una nació de preàmbul]

[L’aeroport del Prat no és el castell de Montjuïc]

  1. Ahir per la nit es veu que la Terribas va treure els draps bruts d’Albert Rivera, que sent parlamentari per Ciudadanos per Catalunya, resulta que encara està afiliat a les joventuts del PP. Valdria la pena que te’n fessis ressó, perquè qualsevol cosa que se sàpiga sobre aquesta formació neo-lerrouxista i els impedeixi fer mal, millor. En fi, que Ciudadanos s’ha descobert com el que és: una sucursal del PP.

  2. Els francesos sempre intenten evitar qualsevol comunicació amb la península. Els espanyols només pensen amb el triangle Madrid, Sevilla i València. I els catalans perdem el temps discutin si ha de passar per aquí o per allà o que no s’ha de fer perquè som verds. Al final quan es fan les coses és tard i malament.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!