–Per què músics saltant?
–«És
un moment en què el músic no controla la seva expressió ni està pendent
de la càmera, sinó que allibera energia. Philippe Halsman, el 1959, va
publicar un llibre, Jump book, amb gent com ara Marilyn, Einstein i Nixon saltant. La idea em va fascinar.»
un moment en què el músic no controla la seva expressió ni està pendent
de la càmera, sinó que allibera energia. Philippe Halsman, el 1959, va
publicar un llibre, Jump book, amb gent com ara Marilyn, Einstein i Nixon saltant. La idea em va fascinar.»
–Com va començar en aquest món?
–«Feia un fanzine
i estava tip de retallar fotos de les revistes que corrien per casa. El
juny del 1984 vaig anar a un concert d’Ultratruita a les Cotxeres de
Sants amb la càmera de tota la vida de la família. Feia només dues o
tres fotografies per concert. En blanc i negre. I les revelava a casa.»
i estava tip de retallar fotos de les revistes que corrien per casa. El
juny del 1984 vaig anar a un concert d’Ultratruita a les Cotxeres de
Sants amb la càmera de tota la vida de la família. Feia només dues o
tres fotografies per concert. En blanc i negre. I les revelava a casa.»
–Quin ambient hi ha a la zona dels fotògrafs?
–«És
una descàrrega d’adrenalina molt forta. Estàs enmig de dues forces: la
del grup i la del públic. Estàs només pendent de captar imatges que
representin el que és aquell grup, però em sento en un núvol.»
una descàrrega d’adrenalina molt forta. Estàs enmig de dues forces: la
del grup i la del públic. Estàs només pendent de captar imatges que
representin el que és aquell grup, però em sento en un núvol.»
–En quin concert s’ha trobat amb un ambient més hostil?
–«Molt fàcil de respondre: Backstreet Boys. El públic de les primeres files era molt violent. Amb el heavy
tot solen ser facilitats per part del públic. Els fans de Backstreet
Boys, però, no permetien que fossis un obstacle entre ells i els seus
ídols. Em van llançar de tot.»
tot solen ser facilitats per part del públic. Els fans de Backstreet
Boys, però, no permetien que fossis un obstacle entre ells i els seus
ídols. Em van llançar de tot.»
–I els músics no li han llançat res?
–«Sí,
Iggy Pop. Un pal de micro, amb molta violència. Però, bé, formava part
de l’espectacle. Ian Brown, de Stone Roses, va buidar un got de cervesa
damunt de la càmera d’un company.»
Iggy Pop. Un pal de micro, amb molta violència. Però, bé, formava part
de l’espectacle. Ian Brown, de Stone Roses, va buidar un got de cervesa
damunt de la càmera d’un company.»