ROCKVIU

Fotos i cròniques del món del rock, per Xavier Mercadé (Totes les imatges són © Xavier Mercadé / rockviu@yahoo.es)

Capses de música

Anna Roig i l’Ombre de Ton Chien, sala Luz de Gas (Barcelona), 19 de febrer de 2010

Crònica publicada a El Punt el dia 22 de febrer de 2010

Capses de música


Anna roig i l’ombre de ton chien / xavier mercadé

En el nou panorama
de pop cantat en català que està emergent, principalment arrel de
l’èxit incontestable de Manel, estan sorgint un bon grapat de propostes
que parteixen d’una base gairebé artesana i que tenen com a nexe en
comú la utilització de les xarxes socials per a comunicar-se amb els
seus seguidors i estendre la seva proposta com una taca d’oli. Són
grups com La Brigada 4rt 1a (aquest encara sense disc), Raydibaum, Els
Amics de les Arts o Anna Roig i l’Ombre de Ton Chien, entre molts
d’altres. Aquests darrers han estat tota una descoberta de la collita
del 2009, ja que amb el seu primer disc homònim han guanyat ja guardons
com ara el premi Cerverí a la millor lletra de cançó i l’11è premi
Carles Sabater a la millor cançó (ambdós per Corro sota la pluja), i han estat reconeguts per la revista Enderrock com a millor grup revelació, segons la crítica.

No
és pas un èxit gratuït; el grup s’ho ha guanyat a pols gràcies a la
fusió entre el pop i la cançó francesa, amb un discurs original, amb
una imatge molt marcada i una bona presentació en directe. Amb aquestes
credencials a la butxaca la Sala Luz de Gas presentava un ple
d’excepció per la presentació dins del festival Barna Sants d’aquest
grup penedesenc. I el grup no va defraudar pel que fa a les
expectatives dipositades.

Amb un pentinat del més pur estil de Mirelle Mathieu i vestida de negra com els clàssics de la chanson
francesa, a Anna Roig i L’Ombre de Ton Chien les comparacions no
resulten gratuïtes, i més quan no amaguen en cap moment les seves
influències. El mateix nom del grup prové de la darrera frase de Ne me quitte pas. Durant el recital van repassar versions de Jacques Brel (La chanson des vieux amants), Serge Gainsbourg (Poupée de cire, poupée de son i Comment the dire adieu) i Claude Nogaro (Une petite fille);
i quan transiten per territoris més propers al pop s’acosten a les
propostes també afrancesades de Belle & Sebastian, Saint Etienne o
Pink Martini.

Sense gaires moviments sobre l’escenari, Anna Roig
sap ser expressiva només amb la seva veu i una col·lecció de mirades
còmplices acompanyada amb precisos moviments de mans. «Del que us
expliqui, creieu-vos-en la meitat», i amb els seus dots teatrals passa
d’una insultant timidesa quan ho dicta la cançó fins a mostrar-se
desimbolta quan convé, i tot amb una seguretat suficient per sortir
aclamada fins i tot quan se li desconnecta el micròfon.

Amb un
repertori cantat entre francès i català, Anna va reconèixer que «ens
agrada cantar en francès perquè no ens entengueu del tot», i així, com
si fossin capsetes de música, va anar obrint-les per explicar-nos
històries d’assassines en sèrie (Trini Sánchez Mata); amors nascuts en una agència matrimonial (Robert et Viviane); mariners enamorats de sirenes (Encore un marin), o simples declaracions d’amor que aclaparen per la seva senzillesa (Je t’aime).


Lloc i dia: Sala Luz de Gas (Barcelona), 19 de febrer. Festival Barna Sants

El set list d’Anna Roig

Publicat dins de Crònica | Deixa un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.