Rafel Santapau

Professor de literatura i teatre / Pintor, escriptor, músic i artista en general / Independentista radical./ Ateòleg / Absolutament cremat (ara no tant)

24 de febrer de 2007
Sense categoria
6 comentaris

de l’aeroport del Prat

breu reflexió sobre el tema. Podria ser el primer d’una sèrie d’articles sobre la relació de Catalunya amb Espanya, però tampoc no n’estic segur.
Ja em diràs alguna cosa.

De l?aeroport del Prat

 

 

Mira que no sóc especialista en el tema ?jo em dedico al teatre i la literatura pusíssima- tanmateix em sembla que podré dir alguna cosa sobre l?aeroport del Prat, del futur sobretot.

Em sembla que tot el debat sobre l?aeroport va tan ple de tecnicismes i paraules en anglès que no s?acaba d?entendre amb precisió.  Sembla un debat d?aquells d?alta filosofia on fan anar paraules voluntàriament difícils per tal que no quedi clar el fons de la qüestió. I també aquí, en el debat de l?aeroport, cal bandejar les paraules i mirar d?entendre el fons de la qüestió.

Som-hi doncs: Em sembla molt que el debat de l?aeroport cal començar-lo amb una prèvia: el govern espanyol (P.P. i PSOE)  volen construir una Espanya calcada del model francès. A França només hi ha una ciutat: París. La resta no existeix. Ja s?entén el que vull dir. Es cert que existeix Lio i Orleans i Carcasona i Grenoble, existeixen i fan uns formatges excel·lents i tenen uns teatres molt bonics i danses regionals i vins i tenen també alguns museus molt dignes, però si parlem de França, França és París i punt. I això exactament és el que estan fent amb Espanya. Espanya serà Madrid i punt. I no cal que li donem massa voltes al tema.

I es carregaran l?aeroport  (com es carregaran la Gaudí, les fires més importants, i els millors museus) amb un argument perfectament democràtic i perfectament constitucional. L?argument que es coneix poc o molt amb el nom de ?cafè per tothom?.

Funciona així:  diu la Constitució espanyola que tots els espanyols són iguals. Es això cert? Si! Llavors: tenen  els murcians una passarel·la de moda internacional? No! Llavors els catalans tampoc la poden tenir. O és que els catalans són més que els  murcians? Potenciem la Cibeles que és de tots els espanyols i arruïnem  la Gaudí que només és dels catalans.

Tenen a Santander espais i capacitat per fer fires de mostres internacionals? No!  I què passa? És que el catalans són més importants que els cantabrons? No! Va, fem a Madrid el Parque Ferial Juan Carlos I, que és de tots els espanyols i fem a Madrid les fires més importants.  Les fires a Barcelona són anticonstitucionals. 

Tenen a La Rioja un aeroport intercontinental? No! Llavors els catalans tampoc tenen per què tenir-ne. O és que els catalans són més importants que la gent de Rioja?  Va, fem un enorme aeroport a Madrid. El més gran de l?àrea mediterrània i més i tot. I si la societat catalana, si els seus empresaris volen tenir-ne un, és problema seu, que se?l paguin ells, per això. I si se?l paguen ja el controlarà l?Estat que per això és l?Estat. I si malgrat tot, algun dia funciona, ja s?encarregarà l?Estat que no sigui mai tan important com el de Madrid, ni en nombre de vols, ni de passatgers, ni d?entrada de mercaderies. D?això podem estar  perfectament segurs.

I així consecutivament. Parlem de teatre? Parlem d?autopistes i peatges? Parlem de museus? Parlem d?ARCO?  Parlem de la RENFE? Potser no cal.

La  Constitució espanyola deixa molt clar que tots els espanyols són iguals i no hi ha més que parlar.

 

I l?argument constitucionalista no es pot girar contra la Comunitat de Madrid?

No!  perquè la Comunitat de Madrid no és res, de fet es van haver d?inventar una bandera i un himne perquè no en tenien cap. Ja es veu prou quines banderes fan anar quan juga el Madrid, per exemple.  La Comunitat de Madrid no és una nació, ni una comunitat ni és res concret, és el poder polític i el poder econòmic, és ?la suma de todos?, Madrid és Espanya.

 

Per això no veuen que l?Espanya radial, econòmicament parlant és una bestiesa i és un endarreriment. Tot ha de passar per Madrid. Encara hem de veure que un camió de taronges valencianes, per anar a França haurà de passar per Madrid per tal de tenir tal o qual llicència, pòlissa, visat o permís, perquè és evident que el corredor del Mediterrani no el faran mai. Sap tothom que el primer AVE hauria d?haver anat d?Alacant a França per la costa. No el veurem pas. I tot en nom de la Constitució i de la democràcia.

En el resum: no cal que ens escarrassem gaire a saber què volen dir els tecnicismes que empren quan parlen de l?aeroport del Prat, perquè amb la Constitució espanyola a la mà ho tenim tot perdut.

L?alcalde Hereu ho ha vist claríssim: ?Per anar a Europa des de Barcelona, hem d?anar a Madrid?. Es vergonyosament exacte.

I les balances fiscals no es publicaran mai (ara resulta que demanar-les és ?identitari?, anticonstitucional i separatista) i Navarra i Euskadi seguiran tenint, gràcies a ETA, un tracte de favor i no passarà res. Cafè per tothom i Viva España que és on anàvem i Viva Madrid que és ?la suma de todos?.

I qui no estigui content que es faci posar unes fulles. A Madrid les tenen.

 

  1. A mi sempre m’ha semblat estrany que a Espanya no entenguin que hi ha unes nacions dintre la península. M’emprenya molt el haver de lluitar no només amb Espanya, sinó també amb totes les comunitats que han montat. Si voltes una mica sempre has d’estar defensant una identitat que hauria d’èsser reconeguda com ho és un Australià, un Brasiler i fins i tot un Maurità.

  2.  
    Doncs caldrà passar d’ells com de la merda i buscar alternatives. Si no tenim aeroport potser caldria que les grans fortunes del país (Sanahuja, per exemple) en fessin un de privat, encara que llavors o prohibirien sí és que ara es pot fer. Doncs caldrà obrir centres de videoconferència catalans a cada ciutat important. Lo important és aconseguir que es fotin.

    Bon dia, per cert.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!