Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

13 de maig de 2021
0 comentaris

Ventatges del Marketing Digital

El Màrqueting Digital és essencial per al teu negoci. Conèixer què és, els seus principals canals i els seus avantatges t’ajudaran a dissenyar les millors estratègies o a confiar en una agència perquè porti totes les accions relacionades amb el medi online.

El Màrqueting Digital (o Màrqueting Online) és un conjunt de tècniques de màrqueting que s’executen en mitjans i canals d’Internet.

Es tracta d’aprofitar a l’màxim els recursos i oportunitats en línia per potenciar un negoci o marca de manera eficient.

És a dir, el Màrqueting Digital és un sistema per vendre productes i serveis a un target específic que utilitza Internet mitjançant canals i eines en línia de forma estratègica i congruent amb l’estratègia general de Màrqueting de l’empresa.

Webs, aplicacions mòbils, xarxes socials, blocs, cercadors online, publicitat a Google, publicitat als mitjans socials, email màrqueting, plataformes de vídeo, fòrums, etc. Tots aquests canals formen part de el món de l’Màrqueting Online. De el món de la Web 2.0.

El Màrqueting Digital porta aplicant-se des dels anys 90 per traslladar les tècniques dels mitjans offline a l’univers digital.

PASSEM DE LA WEB 1.0 A LA WEB 2.0
Com és sabut, el Màrqueting Online actual es basa en la Web 2.0. Però, què és aquest web 2.0 i en què es diferencia de la Web 1.0?

Vegem-ho.

A del principi, el Màrqueting Digital es basava en la web 1.0, el web (entesa com el conjunt ampli d’Internet), unidireccional. És a dir, no es distanciava dels mitjans offline tradicionals.

Una empresa (o persona) tenia un web com a aparador dels seus productes. L’emissor emetia un missatge i aquí s’acabava la comunicació. No hi havia bidireccionalitat. No hi havia comunitat online.

No obstant això, en pocs anys va arribar la revolució a Internet i, gràcies a un frenètic desenvolupament tecnològic, arribem a la Web 2.0. Arribem a el Màrqueting Digital 2.0.

La Web 2.0 és bidireccional. És creadora de comunitat. És col·laborativa. Ja no existeixen les figures de l’emissor i receptor: tothom pot ser ambdós a el mateix temps. El feedback és el gran protagonista de la Web 2.0.

Amb aquest divertit vídeo et quedarà molt clar la diferència entre Web 1.0 i 2.0:

EVOLUCIÓ DEL MÀRQUETING ONLINE
Amb la popularització d’Internet les tècniques de màrqueting tradicional es van adaptar a l’entorn online. D’aquesta manera va sorgir el màrqueting digital, que evoluciona tan ràpidament com ho fa la tecnologia.

El màrqueting en línia utilitza els nous mitjans i canals per a dissenyar estratègies que ajudin a les empreses a destacar a Internet i als captar més clients. Les xarxes socials, els blocs d’empresa, l’email màrqueting, la publicitat a Google i altres mitjans són només alguns exemples de màrqueting digital.

Per tant, el màrqueting digital és l’evolució de l’màrqueting tradicional. Dels anuncis a la ràdio, la televisió o la premsa hem passat als anuncis a Internet. De les cartes amb publicitat que inundaven les nostres bústies hem passat a l’e-mail màrqueting. De les presentacions en viu dels productes hem passat als webinars i als vídeos a YouTube.

La principal diferència (i avantatge) és que les noves tecnologies ens permeten dissenyar estratègies de màrqueting personalitzades. Les eines analítiques ens ajuden a conèixer molt millor al nostre públic objectiu. Ara treballem amb el nostre buyer persona o client ideal oferint exactament el que necessita en el moment que ho necessita al llarg de l’embut de vendes. Fins i tot podem avançar-nos a les seves expectatives futures.

Per què? Perquè gràcies a el màrqueting en línia sabem què fan els usuaris a la xarxa, com es comporten en el nostre lloc web o botiga electrònica i quines preferències tenen.

Així doncs, el màrqueting digital no només serveix per vendre més. Serveix per vendre millor, optimitzant a l’màxim els recursos que ens ofereix internet.

CANALS DEL MÀRQUETING ONLINE

Hi ha molts canals i eines online on es poden aplicar estratègies, tècniques i tàctiques de Màrqueting Digital:

Web o bloc: mitjançant estratègies de contingut, de màrqueting d’afiliats, de inbound màrqueting, etc.
Social Media Marketing (SMM): les Xarxes Socials són canals extremadament efectius per a les marques.
Email Màrqueting: l’e-mail és el canal que té el ROI (retorn de la inversió) més elevat. Una bona estratègia en Email Màrqueting pot aportar-te moltíssimes vendes.
Motor de cerca Optimization (SEO): augmentar el posicionament web d’una web farà que aparegui en els primers llocs dels cercadors. D’aquesta manera, l’oportunitat de rebre més visites de qualitat, augmenta considerablement.
Search Engine Marketing (SEM): campanyes de publicitat en línia, tant en Xarxes Socials, cercadors o altres webs, blocs, fòrums amb banners o vídeos.
Plataformes de vídeo: plataformes com YouTube o Vimeo.

Agencia de Marketing digital https://mentedigital.es/

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!