Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

23 de febrer de 2022
0 comentaris

Lead generation que es

La presència a Internet és molt important per guanyar visibilitat, però l’objectiu implícit és generar vendes, la meta final de tota empresa. La teva pàgina web, el teu bloc corporatiu i la teva activitat a les xarxes socials han de servir per millorar els resultats del teu negoci. I una de les estratègies de màrqueting més efectives per assolir aquest objectiu és el “lead generation”.
Lead generation és una estratègia de màrqueting dirigida a maximitzar el nombre de leads aconseguits.

Val, però, què és un lead i com s’aconsegueix? Això és el que veurem a continuació.

QUÈ ÉS UN LEAD?
Abans d’analitzar les tècniques de lead generation hem de tenir clar què és un lead.

Un lead és una persona que ha mostrat interès en un producte o servei de la teva empresa. En general, haurà deixat les seves dades al formulari de subscripció al teu bloc, a una landing page oa través del formulari de contacte de la teva web. Pots llegir més en aquest post sobre els leads per a una empresa.

De totes les visites que rep la teva web, només algunes deixen la informació personal. El teu objectiu com a empresa és convertir les teves visites en leads i els teus leads, en clients.

Aquest procés és el que anomenem “lead generation” i hi ha diverses tècniques per fer que aquesta estratègia funcioni.

COM ES REALITZA LA GENERACIÓ DE LEADS?

Les visites al vostre lloc web poden arribar a través de diferents canals i motivades per diferents interessos. De vegades, poden arribar a la teva web després de fer una cerca a Internet sobre un producte o servei com el teu. També pot ser que hagin vist la teva publicitat a Google oa les xarxes socials com indica la agencia de marketing digital mentedigital.

Quan fan clic al teu anunci l’enllaç a la teva web, has d’actuar ràpid per convèncer el teu visitant que deixi les seves dades de contacte. Això ho pots aconseguir utilitzant diferents eines però l’objectiu sempre és el mateix: guiar el visitant fins a aconseguir que deixi les seves dades.

Una de les estratègies més utilitzades és oferir alguna cosa a canvi. Per què? Perquè la majoria de les persones no estan disposades a compartir la vostra informació personal gratis.

Per tant, una bona forma da conseguir leads és oferir un ebook, un tutorial, un descompte o qualsevol altra promoció atractiva per al visitant.

Una recomanació: encara que l’ideal és demanar la major quantitat d’informació possible dels teus leads, pensa que els formularis complexos que demanen moltes dades són els menys efectius.

TÈCNIQUES DE LEAD GENERATION
Tot seguit et deixem amb les 6 tècniques de “lead generation” més efectives.

1. Inboundmarketing
El “inbound màrqueting” és possiblement la millor tècnica per generar leads qualificats. Aquesta estratègia consisteix a crear interès per la marca. Per aconseguir-ho és essencial conèixer amb detall al nostre “buyer persona” per oferir-li els continguts i promocions que li resultin més atractius.

2. Multimèdia
El visual té gran capacitat d’atracció. I, dins del multimèdia, els vídeos són la millor forma de captació de leads.

Una bona tècnica consisteix a incloure un enllaç de text superposat que enllaç amb un formulari de subscripció. També pots animar a deixar les dades al propi vídeo o com a suggeriments al final de la reproducció.

No oblidis incloure una breu descripció o la transcripció del vídeo en text. Aquí podeu afegir un enllaç a un contingut descarregable.

3. Campanyes de pagament a cercadors
La publicitat en cercadors permet segmentar amb detall el públic objectiu, per la qual cosa és una forma excel·lent d’optimitzar la captació de leads.

Això sí. Optimitza els teus “landing pages” amb les paraules clau que incloguis als teus anuncis i dirigeix ​​els teus anuncis de forma específica als usuaris més interessats en el teu producte. Pots aprofitar el retargeting per mostrar l’anunci només als que ja han visitat la teva web. Serà més fàcil captar leads dins aquest segment.

4. Posicionament orgànic
Una bona estratègia de posicionament SEO és una altra de les formes que millor funciona per captar leads a llarg termini. Estudia bé les paraules clau que més et convenen en funció de la intenció de cerca dels usuaris.

5. Publicitat a les xarxes socials
Si el teu públic objectiu és a les xarxes socials, per què no buscar-hi els teus leads? La publicitat en xarxes socials permet arribar als usuaris de manera precisa i directa gràcies a les possibilitats de segmentació.

De fet, a plataformes com Facebook tens la possibilitat de crear campanyes específiques de generació de leads.

6. Màrqueting de continguts
El màrqueting de continguts és el rei a l’hora de guanyar visibilitat, millorar la imatge de marca i pujar la nostra posició als cercadors. A més, serveix per generar leads si incloses un formulari de subscripció al bloc.

Perquè aquesta tècnica funcioni has d’oferir continguts de qualitat que aportin valor als usuaris.

Si combines aquestes tècniques amb continguts formatius com ara guies o webinars gratuïts a canvi de deixar les dades, podràs maximitzar el nombre de leads en poc temps.

QUIN ÉS EL PAS SEGÜENT EN LA GENERACIÓ DE LEADS?

El “lead generation” té com a objectiu crear una base de dades de clients potencials. Per tant, el pas següent és clar: has d’intentar convertir-los en clients.

Això, que sembla una tasca senzilla, no ho és tant. Un percentatge dels teus leads haurà deixat les seves dades simplement per rebre alguna cosa a canvi. Això no vol dir que estiguin realment interessats en els teus productes o serveis.

Per tant, abans de començar a treballar amb la base de dades has de conèixer el perfil de la teva “boyer persona”. És millor tenir pocs clients potencials de qualitat que molts leads sense interès veritable per comprar.

Com veus, tenir trànsit a la teva web és important però el que és realment rellevant és generar leads i continuar amb l’estratègia fins a tancar vendes.
Com aconsegueixes atraure convertir els visitants en clients potencials? Explica’ns quines estratègies et funcionen millor perquè aconseguir leads.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!