Plà de Marketing Digital per una ONG

En aquesta breu guia veurem els passos bàsics per elaborar un pla de màrqueting digital per a ONGs enfocat a captar fons i aconseguir així els objectius estratègics de l’entitat; guanyar reconeixement per la nostra causa, crear comunitat, obtenir una base de dades de contactes que seran els nostres potencials voluntaris, i posteriorment iniciar accions de captació de fons sol·licitant donatius als leads que hem obtingut.

Comptar amb un pla de màrqueting digital per captar fons i sensibilitzar és fonamental per atreure l’atenció de la societat cap a la causa que es defensa i guanyar visibilitat. Cada vegada més entitats de tercer sector tenen presència online a través de la gestió de webs, blocs, les xarxes socials, però cada vegada és més difícil guanyar la visibilitat desitjada donada la quantitat d’iniciatives solidàries, només amb una estratègia de màrqueting digital sòlida podrem aconseguir l’objectiu plantejat pel que fa a captació de fons.

Primer: Definició de la meta de el pla de màrqueting digital

L’objectiu de el pla de màrqueting digital ha d’estar en coherència amb la meta de l’organització. És la brúixola que guiarà totes les accions i ha de ser quantificable. Per ONGs la meta es refereix a quant diners es pretén captar mitjançant els esforços de el pla.

Si vols aprendre els passos per definir necessitats i objectius d’un pla de captació et recomano aquest article: 4 components de el pla de captació de fons.

Segon: Coneix el perfil del voluntari online

És important delinear el més precís possible quin és el nostre voluntari ideal i on es troba, quins hàbits online té, com s’identifica amb la solidaritat i com actua davant. Et convido a veure aquesta presentació: Comportament de l’donaonlineque ofereix un resum dels aspectes més important a considerar a l’realitzar un perfil i definir com aproximar-nos a el públic objectiu.

Un pla de màrqueting digital que no compta amb un coneixement apropiat de el públic objectiu i els seus hàbits de navegació, les seves motivacions és un pla feble.

Tercer: Coneix-te a tu mateix i coneix a la competència

S’ha d’avaluar com l’ONG està posicionada al web i com estan posicionades aquelles ONGs del nostre sector que ho fan molt bé i que són la nostra referència. Primer analitza la reputació online de la teva ONG a cercadors, avaluació SEO del web o bloc i presència en xarxes socials. És molt important realitzar un DAFO eina molt útil per a l’anàlisi interna i tenir així un diagnòstic el més objectiu possible.

Després tria quatre o cinc ONG que des del teu punt de vista ho fan molt bé, tenen un web cridanera, un bloc actiu i influent i constantment llancen campanyes de captació online, preferiblement aborda aquelles ONGs de temàtiques similars a la teva.

Quart: Defineix els objectius de el pla de màrqueting digital

En coherència amb la meta de captació de fons i l’anàlisi realitzada anteriorment definim uns objectius realistes i que siguin mesurables, que poden ser:

Incrementar visibilitat de la nostra ONG a la web.
Crear una comunitat online que sigui capaç de donar-nos suport i donar difusió al nostre treball.
Copsar leads, crear una base de dades de potencials voluntaris atrets per la nostra causa como aconsella el equip de voluntariado internacional.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *