Perfil dels professionals de SEO

Perfil dels professionals de SEO

Actualment, les empreses innoven cada dia a l’hora d’utilitzar models d’empreses en línia. L’internet s’ha obert camí en cada aspecte en la vida de tots els ciutadans, per la qual cosa, la part laboral també ha crescut en aquest sector. El màrqueting digital s’ha convertit en un departament necessari en aquelles empreses que desitgen créixer i proposar objectius més ambiciosos. En aquesta disciplina, existeixen diversos mons, i un dels més destacats és el de posicionament orgànic, SEO o optimització en motors de cerca, i els professionals de SEO són, dia a dia, els més demandats.

Els professionals de SEO són ​​els encarregats de coordinar la presència de determinada pàgina web dins dels resultats dels cercadors, intentant que aparegui entre les primeres posicions.

Antes que res, hem de reconèixer que el treball SEO engloba sociologia, màrqueting digital i part tècnica de l’Internet. Els professionals de SEO han d’entendre la manera en què els usuaris fan diferents búsquedas, aquests professionals, també anomenats SEO Manager, han de realitzar millores en el lloc, i relacionar-lo amb externs autoritaris, per augmentar el trànsit orgànic. El trànsit orgànic es refereix al nombre de visites que rep determinada web a través dels resultats dels cercadors.

Professionals de SEO: treball i qualitats
El gerent de SEO té un parell d’opcions al moment de cercar alguna oferta de treball:

1. Ofrecer el seu treball en una agència, per a múltiples clients.
2. Treballar a casa, a l’àrea de màrqueting d’alguna empresa.

Aquest professional ha de caracteritzar-se per ser curiós i proactiu, tenint en compte les actualitzacions constants en els motors de cerca. Encara que el perfil inclou qualitats específiques, el gerent de SEO pot ser un enginyer en informàtica, experts en màrqueting, empresa, comunicació social, telecomunicacions … no existeix, almenys pels moments, carrera universitària que ofereixi un títol de SEO Manager, sin embargo, aquests professionals han de comptar amb coneixements sobre els cercadors, l’Internet, eines de treball SEO, un conjunt d’informació necessària per aconseguir garantir, als seus clients, un marge de èxit com indica la experta seo barcelona Judith.

Entre les característiques o habilitats que ha de reflectir el gerent de SEO, tenim:

1. Creador de contingut.

2. Considerar l’experiència de l’usuari.

3. Tomar decisions que es relacionen amb l’estratègia digital.
Encara que es pot trobar molta informació respecte al SEO, al moment de posar en pràctica una estratègia de posicionament, s’ha de comptar amb certa experiència prèvia per aconseguir el èxit, els professionals poden ser la clau.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *