Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

7 de febrer de 2019
0 comentaris

Posicionament Web

Existeix infinitat d’eines per al posicionament web (gairebé tendeixen a infinit). Però també hi ha tal competència que moltes d’elles són completament gratuïtes o la seva versió limitada ja és de gran utilitat.

Si et dediques al posicionament o treballes per millorar-lo, segur que intentes almenys provar la gran majoria d’eines, i depenent de la teva forma de treballar, acabes per utilitzar una combinació d’eines totalment personalitzada.

Però sí que hi ha algunes eines que són totalment imprescindibles i que amb molta seguretat utilitzem la majoria de nosaltres. A més de ser imprescindibles també són gratuïtes, característica que les fa molt suculentes independentment del nivell de coneixements que tinguis.

A continuació et vaig a mostrar 5 eines de SEO gratuïtes, realment útils i poc conegudes (almenys les 3 últimes).

Google Analytics és d’ús obligatori. En aquest mateix blog trobaràs bastants tècniques per utilitzar Google Analytics. Et deixo alguns post que et poden interessar:

-Analítica bàsica per al teu bloc: com mesurar els teus objectius amb Google Analytics.
-Com mesurar i configurar els objectius de la teva web amb Google Analytics.
-Com saber si el teu landing page és efectiva amb Google Analytics.

Google Analytics és bastant intuïtiva d’usar, i per descomptat és una eina completíssima i de la qual es pot treure important informació un cop es desenvolupa a gran nivell. Però fins i tot si no tens coneixements molt avançats segueix sent una gran eina per entendre el comportament de les teves visites. Saber d’on vénen i com.

Pots veure fàcilment a quines pàgines arriben, a través de quins canals i en un percentatge moderat fins i tot saber amb quines paraules clau han arribat a les teves pàgines.

Així mateix, Webmaster Tools és una altra eina d’ús obligat i un gran complement a Google Analytics. Probablement aquesta, juntament amb Google Analytics, siguin les dues eines gratuïtes més interessants. Si no fas servir cap d’elles, hauries de començar ara mateix. De fet, Google Webmaster Tools es pot sincronitzar amb Google Analytics.

Webmaster Tools et permet:

-Configurar de forma senzilla els principals paràmetres entre el teu lloc i Google.
-Descobrir problemes d’indexació.
-Conèixer errors 404.
-Trobar nous links.
-Tenir indicis de paraules clau.

Una altra eina, molt més coneguda però que hauries utilitzar gairebé de forma obligatòria cada dia és Open Site Explorer, de Moz.

N’hi ha prou amb que registris un compte per poder gaudir d’algunes de les funcions d’Open Site Explorer de forma gratuïta. De sèrie, pots obtenir informació de l’estat vital d’un lloc web en forma de “Domain Authority”, que no és més que una predicció del potencial d’aquesta pàgina a l’hora de rankear, basant-se en els seus links.

Has de saber que això és només orientatiu, i que avui en dia els links estan més que discutits. Però encara són un factor importantíssim. No obstant això, Open Site Explorer també t’ofereix informació sobre un altre calibre.

Per cada lloc que consultes et detalla:

-Informació dels links que suposadament apunten cap a aquest lloc.
-El nombre de dominis.
-El text d’ancoratge o anchor text.

Aquesta informació és molt important a l’hora d’analitzar altres llocs o simplement a l’hora de buscar futures col·laboracions.

L’interessant de la versió gratuïta és que la informació que pots visualitzar online no és del tot accessible, però en canvi sí et deixa exportar les taules en CSV amb tota la informació, amb la qual cosa pots filtrar les dades que vulguis.

Experto seo barcelona Judith sauch

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!