Aquesta expressió americana per indicar el començament de les compres nadalenques, i que se celebra el dia següent d’Acció de Gràcies, ha vingut per quedar-se. El Black Friday s’ha fet molt popular entre els consumidors i aquests estan desitjosos de descomptes sucosos per estalviar uns diners en els seus regals.
Prepara els teus productes i estratègia a la botiga online
-Selecciona els productes amb més sortida.
-Fes descomptes agressius pot incrementar la teva volum de vendes, però pot ser que el teu marge es vegi bastant minvat. Hem de tenir clar que no tenim per què fer descomptes en tots els productes que tenim a la venda. Per anar bé seleccionar certs productes ganxo que ens permetin cridar l’atenció dels usuaris.
Amplia l’oferta a més d’un dia
Ja que fas l’esforç de preparar els descomptes, la campanya de comunicació i de gestionar tot el necessari per posar en marxa el Black Friday, potser no val la pena que descomptes estiguin disponibles només un dia. Pots aprofitar el cap de setmana i unir-lo amb el Cyber Monday, i fins i tot deixar-los una setmana completa, per què no?
Augmenta el període de devolució de productes
Com hem comentat en la introducció, aquesta promoció va néixer com a tret de sortida per a les compres de Nadal. Molta gent es tirarà enrere a l’hora de realitzar la compra si només poden tornar els articles 15 dies després de la compra.
Prepara’t per a un augment de comandes
Aquests dies les vendes de la botiga en línia es dispararan, has de tenir previst tant amb personal, com a nivell logístic, d’estoc i de capacitat de gestió del servei d’atenció al client el pic de vendes i consultes que vas a rebre.
Comparteix despeses amb el fabricant
Si vens productes de tercers podries arribar a negociar amb el fabricant la comanda d’un gran volum de productes i el compartir el descompte que s’aplicarà als usuaris amb ell, de manera que no carreguis tot en el teu marge.
Mostra l’estoc
Quan veiem que queden poques unitats disponibles d’aquest producte que tant desitgem, sentim aquest sentiment d’urgència que ens fa pensar que ens quedarem sense. Mostra l’estoc de productes disponibles a la botiga online, així com el missatge de “poques unitats disponibles” t’ajudarà a generar aquesta urgència.
Posa objectius i mesura totes les teves accions
Estableix uns objectius de venda i mesura que efectivament s’aconsegueixen o, si hi ha desviacions, el perquè de les mateixes. D’aquesta manera podrem prendre decisions sobre futures accions i a planificar millor la nostra campanya de l’any que ve.
No t’oblidis de la campanya de comunicació amb expectació
No et limitis a comunicar la teva gran promoció per al Divendres Negre el dia d’abans de passi o fins i tot el mateix dia. Genera expectació i comunica prèviament els suculents descomptes que podran trobar a la botiga online.
Utilitza tots els teus canals de comunicació
No et limitis a posar un banner destacat a la botiga en línia o a publicar la teva promoció en les xarxes socials. Perquè el teu promoció arribi al major nombre de persones possible, utilitza tots els canals de comunicació al teu abast: envia una newsletter a la teva base de dades, fes campanyes de SEM tant en recerca com en Display, fins i tot pots configurar una campanya de remàrqueting, també pots fer publicitat en xarxes socials.
Estableix un pressupost
Recorda que és el moment de poder arribar a nous usuaris interessats en la teva marca i / o productes, no desaprofitis el moment. Destinar una partida del teu pressupost concret a aquesta campanya pot ajudar-te a generar més trànsit i, per tant, a aconseguir més vendes.
Experts en marketing digital a l`agencia seo barcelona – agencia seo de Judith Sauch
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!