Marketing Digital

Tendencies de SEO i Marketing Digital

28 d'octubre de 2018
0 comentaris

Google Everflux

Quan deixarà Google de realitzar actualitzacions en els seus resultats de cerca? La veritat és que mai, ja que la pròpia web està experimentant constants canvis. Però d’això és del que tracta SEO, d’un continu canvi. Us volem parlar a continuació de Google Everflux, un fenomen que afecta gairebé diàriament al posicionament de les pàgines entre els seus resultats de cerca.

De tots els productes de Google existents en l’actualitat, l’original, aquell pel qual va començar tot, és l’arxiconegut i utilitzat cercador. La clau del seu èxit ha estat lliurar als usuaris els resultats de cerca més rellevants en tot moment. Per aconseguir-ho, Google fa servir una tecnologia de posicionament dels resultats, pel que fa a les recerques dels seus usuaris, a la que coneixem col·loquialment com algoritme de Google. Igual que amb les versions del programari, al llarg dels anys, Google ha realitzat diverses actualitzacions del seu algoritme per perfeccionar-cada vegada més, per tal d’augmentar progressivament la rellevància dels seus resultats, al mateix temps que intentar limitar l’impacte provocat per terceres persones i l’ús de tècniques per a la seva manipulació.

L’actualització dels algoritmes de Google ja no és una novetat, de manera que estem acostumats a trobar en la literatura SEO cada vegada més informació sobre ells, així com consells per prevenir-nos sobre les penalitzacions i de treure’n profit als nous criteris de posicionament .

No obstant això, tot i l’opinió general, Everflux no és, exactament, un canvi d’algoritme en si mateix. Es tracta d’un nou terme que fa referència al constant canvi de la posició dels llocs web, però és a causa d’aspectes diferents, que anem a resumir a continuació.

Canvis en els algoritmes segons els experts d`una  agencia seo

Fins ara, Google ens tenia acostumats a l’aparició d’algoritmes amb una certa periodicitat. Davant tal canvi, es buscava ponderar nous criteris o penalitzar alguns comportaments d’editors de llocs web o personal dedicat al SEO. Aquests algoritmes apareixien en un moment donat i provocaven un tsunami de temporal en el posicionament de les web, augmentant o reduint la rellevància de llocs. No obstant això, després arribava la calma, almenys fins a la publicació d’un nou algoritme o una nova actualització al cap de mesos.

Els algoritmes podien canviar en qualsevol moment, però a poc a poc, ens havíem acostumat a percebre una major estabilitat en els seus resultats de cerca. Això era degut al fet que, a mesura que s’anava perfeccionant l’algoritme, era menys necessària una actualització severa que modifiqués el posicionament dels llocs d’una manera tan rellevant.

Canvis en l’índex

No obstant això, a més del canvi en l’algoritme, també es produeix un canvi constant en l’índex de Google, la massa de llocs que maneja el cercador. Davant canvis en l’índex de Google, la nova informació ha de viatjar entre diversos centres de dades i aquest canvi podia dur-se a terme en diversos dies, durant els quals el posicionament dels llocs podria canviar. A aquest fenomen se li va denominar Google Dance i passava aproximadament un cop al mes.

D’aquesta manera, Google ha optat per un sistema d’actualització de l’índex de manera incremental. Aquesta actualització és molt més ràpida i freqüent, podent produir-se en l’espai d’un dia o d’unes hores.

En comptes d’un canvi de tot l’índex de llocs de manera monolítica, ara Google fa petits canvis en l’índex dia rere dia. A aquest comportament és al qual s’ha anomenat Everflux, una paraula que vindria a traduir-se per “fluctuació permanent”, un nom bastant il·lustratiu de la realitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!