Com funciona la cerca per veu de Google?

En primer lloc, hem d’entendre com funciona la recerca per veu per, posteriorment, esprémer al màxim els seus patrons.

Factors SEO de la recerca per veu

Ara toca saber quins són els factors que caracteritzen les recerques per veu i com aplicar SEO que fa a aquesta tipologia de consultes.

Vegem els principals patrons en els quals es basa l’algoritme de Google:

Recerques de caràcter local

En primer lloc, hem de tenir en compte que aquest tipus de recerques solen ser amb caràcter local del tipus; “Millor discoteca de la zona”, “discoteca a prop d’aquí”, “el temps a Barcelona”, com arribar a ‘X’ lloc “, etc.

Per tant, si volem aparèixer en aquest tipus de cerca hem de:

-Realitzar una optimització geolocalitzada.
-Basar l’arquitectura de la informació amb URL de caràcter local.
-Implementar les paraules clau degudament, de nou, amb caràcter local.

Això no vol dir que no haguem de fer servir paraules clau o termes de cerca genèrics o globals en la nostra arquitectura de la informació, sinó que, a més d’això, hem d’ampliar la informació amb aquests patrons de cerca.

WPO com a factor principal

La velocitat de càrrega és un factor genèric del SEO, però en el SEO per veu ho és encara més. La latència o temps de resposta de la web serà molt rellevant, ja que la majoria de recerques per veu les ha de fer dispositius mòbils, sobretot per Smartphones.

Per tant, Google considera que l’usuari ha de rebre la informació en el menor temps possible, per al que cal tenir en compte alguns aspectes d’optimització web de cara a les recerques per veu:

 Utilitzar versions AMP

Estar allotjats en servidors ràpids i de qualitat (amb disc dur ssd, ample de banda ample, etc.).

-Un codi html, css, php i java script net.
-Activació i configuració òptima de la memòria cau.
-Activació i configuració òptima de la compressió gzip.
-Optimització d’imatges (entre altres elements).

Long Tail Keywords o paraules clau de cua llarga

Les recerques per veu solen ser molt concretes. És a dir, solen realitzar-se per obtenir informació sobre dubtes, serveis, productes o localitzacions molt concretes.

 

La LSI, la semàntica al poder

La LSI o indexació semàntica latent és un programa especial de l’algoritme de Google que està capacitat per detectar els membres d’una família de paraules.

Explicant-ho de una altra manera, si nosaltres vam crear un contingut i fem servir la paraula clau “com crear un bloc”, és molt probable que apareguem també per a consultes del tipus “com fer un bloc”.

Les recerques pro veu, en ser tan específiques, s’embeuen de semàntica constantment. Per tant, és totalment necessari implementar paraules clau de la mateixa família en els nostres continguts.

Amb això, estarem augmentant considerablement les possibilitats d’aparèixer en unes altes posicions quan els usuaris facin cerques per veu.

Dades estructurades
Les dades estructurats són dades, valgui la redundància, que ajuden a entendre als algoritmes la informació que mostra la URL. Això ens ajuda a indexar més ràpid i millor.

Mantingueu els dades estructurades degudament actualitzats i ordenats per augmentar considerablement les possibilitats d’aparèixer en les recerques per veu, tal i com aconsella la agencia seo barcelona de judith sauch.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *