El TGV Barcelona-Madrid una mala noticia per a Catalunya! (2ª. Part)

Fa quasi un any, concretament en el desembre de l?any passat, ja vaig fer un post amb el títol El TGV Barcelona-Madrid una mala noticia per a Catalunya! ?, de fet era el segon post del meu bloc, a on manifestava que la connexió TGV Barcelona Madrid era una mala noticia per a Catalunya.

Avui he vist en l?Avui aquest article de Ramon Tremosa amb el títol  ?AVE = barri de Madrid? que coincideix amb mi en que és realment una inversió molt dolenta pels interessos dels catalans i valencians.

De fet tal com diu el professor Tremosa aquesta inversió només afavoreix els interessos de l?Espanya centrípeta amb Madrid com eix únic de poder econòmic i polític.

El més greu de tot això és que s?ha fet amb la complicitat de tots els partits catalans i que va en depriment de les classes més desfavorides dels Països Catalans, unes classes que en teoria els actuals partits que ens estan governant diuen que estan afavorint?

(continua)

 

 

 

 

El qui va inventar aquest concepte del TGV radial amb sortida i arribada a Madrid varen ser els socialistes espanyols amb la total complicitat dels socialistes catalans i valencians. Però com que el president d?aquells temps era andalús, la primera línia fou de Madrid a Sevilla. El cost de l?obra fou de tal magnitud que junt amb els escàndols de corrupció i suborns, va fer que fins l?arribada del PP més tard, no es va continuar amb més inversions del TGC per la resta d’Espanya.

Amb el PP el repartiment de diners per les empreses amigues al govern fou d?escàndol i amb la tornada dels socialistes, s?ha continuat amb la mateixa tònica.

No cal dir que aquests projectes ha estat des de el punt de vista de gestió i tècnic un fracàs estrepitós, la línia entre Lleida i Madrid mai ha funcionat amb la velocitat programada i pel que és veu mai ho farà. Els costos s?han triplicat i no se sap realment quan costarà al final.

A Barcelona, per tal de poder fer una especulació immobiliària a la Sagrera , la Generalitat i l?Ajuntament estan disposats a posar en perill cases de l?eixample i fins i tot la Sagrada Família!. I això no és tot, ara per a complir una promesa electoral del president espanyol, es posa en perill la xarxa ferroviària catalana deixant centenars de milers de persones sense possibilitat del tren. Persones que segur que representen el segment de la nostra societat que el partit que està al govern d?Espanya i de la Generalitat diu que defensen.

El TGV només és útil pels directius, polítics i funcionaris que tenen que anar a treballar a Madrid i no volen anar amb el Pont Aeri. El que segur que no serveix és per a ajudar a que les empreses catalanes i valencianes tinguin més mitjans de transport per fer negoci a la resta d?Espanya i sobretot a Europa. També no serveix pels treballadors que han d?anar a treballar amb els trens de rodalies dins a Catalunya. Uns trens de rodalies que no han rebut les inversions necessàries per a garantir el servei i sobretot que no han rebut les inversions per a fer més noves línies que connectin les diferents àrees metropolitanes del Principat i del País Valencià amb la resta dels Països Catalans.

Tot per a què?

Doncs per a consolidar l?Espanya centralista i uniforme amb Madrid com a capital del Regne i les demes regions com les províncies que paguen els tributs.

Amb això els polítics espanyols siguin d?esquerra o de dreta estan totalment d?acord amb aquest model radial de TGV. Per a ells és una qüestió d?estat.

I pels polítics catalans, el fet de transformar Barcelona en un barri de Madrid o València en la platja de Madrid és una qüestió d?estat  o de per a ells és només una oportunitat de millorar la seva carrera política i així poder deixar ?las provincias? només per a passar el cap de setmana en el xalet vora de la platja?

La darrera estrofa de l?article de Ramon Tremosa resumeix molt bé el que significa aquesta faraònica inversió:

EN SITUAR TOTES LES CIUTATS DE L’ESTAT espanyol a dues hores de Madrid l’AVE radial les converteix de facto en barris de Madrid: farà possible anar i venir cada dia des de la perifèria fins a la capital alts executius i directius de grans empreses i professionals, que són els principals usuaris d’aquest tipus de trens (els treballadors fan servir trens de rodalia i trens regionals). L’AVE radial de PSOE i PP vol fer possible al segle XXI allò que el tren no va fer possible al segle XIX: la definitiva "vertebració d’Espanya". Mentrestant el president Montilla, que va dir que l’obsessió identitària era la culpable del dèficit d’infraestructures català i que milloraria la gestió, no fa res: quin és el cost dels milions d’hores perdudes, en termes de PIB català deixat de generar, de suspendre una línia de FGC i dues línies de Rodalies durant setmanes? ERC ni tant sols no pot forçar el PSC a exigir la dimissió d’una ministra?

Per acabar, seguint el que diu en Ramon Tremosa,  en un dels meus post ?¿Potser fa falta que s’enfonsi la Sagrada Família perquè reaccionem?? que fou publicat el 1er de Maig d?enguany, feia una descripció de la quantitat d?arguments per la Independència de Catalunya que l?actual executiva d?ERC està desaprofitant en els darrers anys i la veritat no em pensava que amb només 5 mesos n?haguessin aparegut tants, sobretot aquest estiu amb l?apagada de la Llum i el caos de la Renfe. Per això em pregunto, que cony hi estem fent els d?ERC al govern de la Generalitat si no podem ni demanar al PSC que no voti en contra al retorn dels Papers espoliats de la guerra civil de Salamanca ni tampoc demanar la dimissió de la ministra de Foment?

El preu que ERC està pagant de posar el PSC-PSOE al capdavant del govern de Catalunya és massa alt, cada dia que passa ens fem còmplices de la política de provincialització de Catalunya que el PSOE junt amb la seva sucursal PSC està duent a terme.  

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *