MARCÚS

(@marcroca)

7 de maig de 2012
0 comentaris

Llibres periodístics com a via per a diversificar el negoci

En un moment on la informació es distribueix de forma tan ràpida i es consumeix en temps real per múltiples dispositius, ja ho hem dit mil i una vegades, la contextualització, la informació reposada, l’anàlisi, l’explicació en profunditat és bàsica. També hem parlat a bastament de la necessitat de diversificar el negoci. I, encara més, un tercer factor a tenir en compte que és ben sabut és que augmenta el consum informatiu (hi dediquem més temps que mai).

Amb aquestes tres característiques de la situació actual del negoci informatiu (infoxicació, diversificació dle model de negoci i necessitat d’informació en augment), crec que una via a considerar pels mitjans, sobretot per la premsa escrita, és llançar-se a editar llibres periodístics.

Entre el diari i el llibre trobem dos casos que ja es dónen, els monogràfics, com els de La Vanguardia (que és una via molt bona) i els especials temàtics, com està fent el diari Ara amb temes com el Barça, Àfrica, la situació econòmica, etcètera.

En un grau de complexitat superior hi trobem els llibres, potser no és ‘la via’ de negoci que faria reflotar el vaixell, però és que no crec que hi hagi ‘la via’, sinó multitud de petites vies, i aquesta en pot ser una més.

Diversos mitjans estan apostant pels llibres digitals (The National Post i altres; Los Angeles Times; i, La Vanguardia, per posar alguns exemples).

Jo, a casa nostra, no ho descartaria, però, una col·lecció de llibres periodístics en format paper i digital la veig com una via factible en un moment de consum informatiu com el que he descrit al principi.

Foto: LaVaguardia.com.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!