MARCÚS

(@marcroca)

12 de març de 2007
0 comentaris

InfoTIC (4)

Els webs de la UOC i Llibròfags. Darrerament he descobert -per diferents mitjans- dues webs creades a
través de la UOC
que em semblen molt interessants. Fins ara només coneixia de l?existència de Lletra,
?l?espai virtual de la literatura catalana?. Pels amants de les humanitats i
les TIC existeix la publicació digital Digithum. I, per últim, la Revista d?Internet, Dret i
Política: IDP. Tres iniciatives de
la UOC que ja
tinc sindicades a Bloglines (excepte Lletra que no té la funció RSS), on faig
el seguiment dels meus blocs
i webs preferits
. [Ja no visitaré
més els meus blocs preferits
]. [Neix
?Llibròfags?, un nou web dedicat a la literatura en català
]. [Neix Llibròfags,
la comunitat de lletraferits a la xarxa
]. [Segueix
a ?Vull llegir la resta de l?article?]

Publicitat a
internet, negoci de futur (i de present!).
Ja n?he
anat parlant darrerament, i dissabte en Francesc
Llobet
en un article (?Ara si?) al setmanari Dossier Econòmic de Catalunya (pàg.
9), ho confirmava amb dades: Basant-se amb dades d?un informe de l?Internet Adverstising Bureau i PwC,
als EUA van arribar el 2006 a
un 34% més que l?any 2005 en ingressos de publicitat. ?Segons sembla, doncs, la tendència prevista
des de fa temps però que no havia acabat d?arribar està començant a esclatar de
valent
?. [La
inversión publicitaria en internet aumentó un 33% en el año 2006
,
ElMundo.es]. [El
acelerón de la publicidad on line
, LaVanguardia.es].

Una dada
espectacular i molt esperançadora per a l?espai .CAT:
Vilaweb, el sisè diari més llegit de
l?estat espanyol
. ?S’han fet públics els resultats de la novena enquesta als
usuaris d’internet, que ja es poden descarregar. Segons l’informe final de
l’enquesta, feta per l’Associació per la Investigació de
Mitjans de Comunicació (AIMC),
VilaWeb és el sisè diari digital més llegit de tot l’estat espanyol, el segon
si es compten els que són només digitals, i ocupa la trenta-setena posició de
les webs més visitades pels prop de seixanta mil enquestats.
? [Per fi l?AVUI tindrà web
nova
].

El 2007 es confirma com l?any del web 3.0 o web semàntic. Els cercadors
(personalitzats) estan al punt de mira.
A ?Buscadores,
el negocio de responder a tus preguntas
? -article publicat a
ElPais.com-, parlant del Congrés OJObuscador, diu: ?Todos buscamos algo en Internet. Una foto, un
empleo, un vuelo barato, una pareja, la web
de ese amigo con el que perdimos el contacto, una fotografía, una canción.
Datos e información de todo tipo que, de no existir los buscadores, se
perderían en el universo en crecimiento que es Internet. Se trata de una
herramienta importante para los internautas -que han hecho de este servicio el
más utilizado de la Red,
según datos de AIMC- y para las empresas, conocedoras de que estar en los
primeros puestos en los resultados puede ser sinónimo de éxito económico. No
aparecer es casi como no existir. ¿Qué hacer en estos casos? Sobre ello, el
funcionamiento y evolución de futuro de los buscadores se hablará desde hoy y
hasta el viernes en el Congreso OJObuscador, que reúne en Madrid a más de 400
expertos en la materia
.? I, també és
important tenir en compte que ?la competencia por ocupar el primer puesto entre los
resultados es feroz, yaya que pocos usuarios revisan los resultados más allá de
la primera página
?. [El
futur dels cercadors a Internet inicia el IIII Congrés OJOBuscador
,
Notíciesdot.com]. Segons dades del Panell de Llars de l?Observatorio de Red.es,
el correu electrònic i els cercadors són les dues eines més emprades, ?entre un el 50 i el 60% dels internautes utilitzen
diàriament o setmanal el correu electrònic i un 52% dels internautes utilitzen
regularment els cercadors
?.

Seguint amb els cercadors, Viquipèdia
repta als cercadors de Google i Yahoo
. Viquipèdia vol fer la competència
als cercadors més importants del moment i pretén fer-se amb un 5% del mercat de
les cerques a internet amb un nou cercador amb la col·laboració dels usuaris i
reduïnt l?spam.

La mallorquina Bel es pregunta: Quan
arribaran els agents intel·ligents per planificar viatges?
. ?Des de l’any 2001 que sent parlar de la Web Semàntica i els
agents intel.ligents que ens facilitaran trobar el viatge que necessitam
(encara que no sabem exactament on volem anar). Però que indicant unes
característiques a l’agent, ell escrutarà les web i ens filtrarà les millors
ofertes.
?

[Com
aconseguir millors resultats en les nostres cerques i internet i la TV
, Núria Masdéu].

Breus:

L?Associació
Catalana de Professional
(ACP) ha iniciat una Campanya perque l?Aeroport de Barcelona sigui
intercontinental i amb gestió individualitzada
. [Notícia
a Tribuna Catalana].

El diari digital LaMalla.net ha renovat la imatge i dóna protagonisme als continguts multimèdia [Notícia
a Comunicació21].

Juan varela està preparant un diari digital amb Planeta. Així ho van
anunciar
al diari Bottup (amb entrevista inclosa) i el propi Varela des
del seu bloc
.

Tota la programació
musical del país, en una web
: Què fan
avui?

L?excés
de publicitat, principal queixa dels internautes
, del bloc Era Digital.

Curiositat: Pot
Google veure l?hora del teu rellotge
? I, això no és res. Ja cal que ens
calcem!

A Technorati
pots veure qui t?enllaça. Una altra
forma de comprovar-ho és amb Google,
tal i com ja vaig
explicar fa uns dies
.

Veure anteriors InfoTICs

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!