MARCÚS

(@marcroca)

16 de juliol de 2012
0 comentaris

El valor del boca-orella de ?la Comunitat?

Entre les meves col·laboracions habituals hi ha les que publico al diari terrassenc La Torre del Palau (del Grup Nació Digital). La Torre és un diari digital i un setmanari en paper, dos en un. En l’edició en paper que ha sortit avui hi podeu trobar un article meu amb el títol “El valor del boca-orella de ‘la Comunitat'” (pàg. 15). Aquesta vegada he volgut conèixer de primera mà com utilitzen les xarxes socials en una petita botiga de Terrassa que, vès per on, vaig descobrir per Facebook;-) A continuació adjunto l’article sencer (a l’edició en paper de La Torre s’ha hagut d’escurçar una mica).


El valor del boca-orella de ‘la Comunitat’

Més de mil ‘amics’ en un perfil de Facebook molt actiu, un to desinhibit i un nínxol de negoci molt determinat em van cridar l’atenció. Otta Kids és una petita botiga de roba i joguines de nens situada a la Plaça del Progrés de Terrassa, nascuda el 2 de desembre de 2011. A diferència d’anys enrera, ja és un fet habitual descobrir un negoci a través d’una xarxa social abans que presencialment o a través del web corporatiu.

Podríem dir que la presència digital d’Otta Kids parteix de Facebook com a puntal fort i s’extén a altres eines menys treballades, com un web semi-estàtic, un compte de Twitter mig abandonat, un bloc que faran públic aviat i alguna altra presència digital en fase de proves com pot ser un compte de Pinterest.

A banda de la imminent posada en escena del bloc corporatiu, el web es veurà molt reforçat quan estigui adaptat a la venda online que, segons em va comentar la seva propietària, Maite Jiménez, ‘està previst pel setembre vinent’.

Des d’Otta Kids perceben Facebook, a diferència de Twitter, com ‘una eina molt més fuïda’ i, segons la Maite, ‘la seva clientela està molt més ficada’ a la xarxa de Zuckerberg que no pas a la de microblogging.

‘Per a nosaltres Facebook és com un llibre obert , escrius, publiques fotos, convoques per activitats o tallers, fas sortejos,… i, el millor és que saps que hi ha gent que ho llegeix, gent que vol participar en el que tu estàs promovent…és una publicació permanent… Ens encanta el repte diari de fer mini-publicacions i saber el que opina el lector/observador/amic!’.

La majoria d’entrades al Facebook d’Otta Kids van acompanyades de fotos. De fet la seva propietària té una bona càmara a la botiga que treu de seguida que es crea alguna escena gràfica infantil divertida i, sovint, acaba publicada al seu mur.

Una de les coses que em va agradar veure quan van celebrar els primers sis mesos de vida, a través d’un concurs (a Facebook!), va ser comprovar que col·laboraven amb altres negocis, cosa que els permet fer xarxa i arribar a nous públics sense cost aparent. Així, es va crear un jurat del concurs que es va encarregar a la revista digital Caos Magazine, i el premi es va fer en col·laboració amb l’estudi de fotografia egarenc Lullaby.

Tot plegat em portava a pensar que la identitat digital d’Otta Kids, sense ser massa predeterminada, estava creant un caldo de cultiu positiu pel negoci.

Si bé no es pot quantificar ni afirmar categòricament que aquesta activitat digital es converteixi en vendes directes, el què és segur és que han creat una imatge bona de la marca, una comunitat al voltant d’aquesta que en parla positivament i, publicitat gratuïta que arriba al seu públic potencial: famílies amb fills petits.

A això, cal sumar-hi que quan llancin el servei de botiga online, molta feina de difusió ja la tindran feta. Per tant, costa quantificar econòmicament els guanys, però crec que estem davant d’un exemple de bon ús de les xarxes socials per a la petita i mitjana empresa.

Finalment, vaig demanar-li a la Maite que em recomanés una altra botiga/empresa/negoci de Terrassa que cregués que està utilitzant bé alguna xarxa social. Em va recomanar Lullaby i Suit Beibi (Barcelona). Hi farem una ullada…;-)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!