MARCÚS

(@marcroca)

14 de febrer de 2011
0 comentaris

Com titular un contingut digital?

Un dels millors continguts que hem publicat avui a Escacc –a parer meu– ha estat un extens i documentat article sobre un dels temes de la setmana passada (fins i tot La Vaguarida hi dedicava una pàgina sencera ahir diumenge, la 41 si no recordo malament): Quan el HuffPost va trobar AOL.

Els continguts del web els acostumem a titular amb frases descriptives, que per elles soles ja donin força informació.

La cosa és que avui hem apostat per un titular més curiós, jugant amb el títol d’una pel·lícula, i aprofitant que l’article de l’Arianna Huffington també començava així.

Fins al moment no ha tingut les visites que m’esperava, espero que la cosa remonti, perquè l’article és molt interessant.

Precisament aquest tema va ser un dels que es van tractar en una sessió del 10 en Comunicació amb el professor Ramón Salaverría. Com titular un contingut digital?

No és un aspecte fàcil, però algunes coses si que es poden començar a desgranar. I, precisament, ho estem començant a aplicar a Escacc. Una cosa és titular el contingut, la notícia, al web, i l’altre en el moment de difondre-la via Twitter i Facebook.

Entenc que al web cal ser força descriptiu, tot i que es poden fer jocs de paraules i frases enginyoses, que cridin l’atenció o que, juntament amb la foto, prenguin sentit.

Al Twitter podem posar la mateixa frase, però personalitzant-la, fent-la de tal forma que es dirigeixi al públic, pot donar més resultat. També és bo no menjar-se els 240 caràcters, per facilitar els RT.

I, a Facebook, ai, el meu gran tema pendent! Aquí els dubtes se’m multipliquen. Si poses un titular descriptiu, millor que sigui curt. Si poses una pregunta, potser les respostes no arriben,… No vol dir que la gent no cliqui i vagi a la notícia –les estadístiques ho confirmen–, però costa molt aconseguir la participació.

En fi, tema de debat. Si algú té la resposta… ja ho sap, serà molt benvinguda! 😉

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!