MARCÚS

(@marcroca)

13 de maig de 2013
0 comentaris

La marca personal, una forma de ser i de fer en el món laboral

Dijous passat vaig asistir a la Jornada ‘Entrena la teva marca personal’, organitzada per la Cecot de Terrassa. L’entrenadora encarregada de posar-nos en forma va ser Maria Batet. D’una forma molt amena, Batet va anar desglossant detalladament formes de crear marca personal i de fer-la créixer adequadament. És bo saber què és la marca personal, però també que cal tenir una estratègia clara i saber les millors formes de donar-la a conèixer. Una bona forma d’entendre la importància de la marca personal és fer una comparativa del món laboral i de la relació empresa-treballador del passat i el del futur (o, millor parlem de present, ja!). També em van semblar molt reveladores les paraules de Tom Peters del llunyà (sic!) any 2000 que va esmentar Batet: ‘El 90% de les feines es reinventaran o reconcebran totalment en el proper decenni, els que volguem sobreviure ens hem de reinventar abans de quedar-nos antiquats’. Fa 13 anys dir això no era poca cosa!

Quan persona i projecte van estretament lligats, encara pren més força al concepte de marca personal. És bo entendre que de marca ja en tenim ‘per se’, ‘encara que sigui borrosa’, tal i com va explicar gràficament Batet.

Hem de tornar als orígens, ens cal deixar empremta. Necessitem ser bons en l’ofici, però també marcar la diferència i relacionar-nos. Influència, credibilitat, projecte, estratègia, relacions personals, posicionament i diferenciació són alguns dels conceptes clau per entendre què significa marca personal.

Fa anys i panys que ho sento dir, que hi crec fins i tot, però malauradament queda massa en un segon terme, i més amb l’efecte de les noves tecnologies, que a vegades prenen un temps innecessari. Parlo d’un valor que Batet hi va fer molt d’èmfasi, i és el fet d’escriure les idees. Va dir una frase que em va semblar molt encertada per entendre-ho: ‘No és el mateix pensar que fer’.

Per això, en el procés de creació i concreció de la nostra marca personal, no és sobrer posar negre sobre blanc el punt de partida, el qui som, com som, com és el què ens envolta (la competència), en què cal millorar i on volem arribar. Escriure és un pas més, un pas que ajuda a materialitzar els pensaments. I, fer-ho a mà —encara que a vegades pugui fer mandra— encara és millor!

Després d’explicar com es crea i quina estratègia cal seguir, va explciar com donar-se a conèixer. I, aquí hi entren tant les relacions personals analògiques, per dir-ho d’alguna forma, com dotar-se d’una bona estratègia digital amb blog i xarxes socials, entre altres. Si, per exemple, Twitter serveix molt per conèixer sobre un tema [interessant seguir l’etiqueta #marcapersonal], de LinkedIn en va destacar el paper dels Grups, per trobar a gent d’interès i aprendre de les opinions que s’hi comparteixen.

I, finalment, una de les coses que m’agraden d’aquestes jornades, les recomanacions. Maria Batet ens va recomanar els blogs d’Andrés Pérez Ortega, Tu Marca PersonalSoyMiMarca i el de la Neus Arqués. Doncs, els tindrem en compte!

PS: Si us plau, Srs. de la Cecot, poseu WiFi a les sales de formació! 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!