Rafel Santapau

Professor de literatura i teatre / Pintor, escriptor, músic i artista en general / Independentista radical./ Ateòleg / Absolutament cremat (ara no tant)

14 d'octubre de 2010
Sense categoria
15 comentaris

Endavant sempre (59) adéu València.

Em sap molt greu haver d’escriure això que he escrit, però em sembla que algú ho havia de dir. Espero haver-me equivocat.
Dijous  14 d’octubre de 2010

<!–
/* Style Definitions */
p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal
{mso-style-parent:””;
margin:0cm;
margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;}
@page Section1
{size:595.3pt 841.9pt;
margin:70.85pt 3.0cm 70.85pt 3.0cm;
mso-header-margin:35.4pt;
mso-footer-margin:35.4pt;
mso-paper-source:0;}
div.Section1
{page:Section1;}
–>

Estic
profundament trist, però València s’ha connectat amb Madrid per la via de l’AVE
i tothom sembla ben content.

L’altre
dia el tremendo del Camps, ja va fer un discurs on manifestava la seva alegria
per haver construït l’eix Madrid- València que diu que li ha de donar a la seva
Comunitat de veïns una projecció internacional sense comparació en tot el món
conegut. Es ben possible.

Ahir
li vaig sentir al Sr. Pepinho Blanco un altre discurs semblant. La cosa més
jacobina i més fatxa que havia sentit en anys. Lloava també la connexió de la
capital d’Espanya amb una comunitat que 
diu que des de sempre ho havia estat esperant. També és possible.

València
capital tenia l’opció de formar part dels Països Catalans o de ser el port de
Madrid. Ha triat aquesta segona opció i no estic segur que sigui una mala opció
econòmicament parlant.

Diu
que vindran del centre de la península a carrera feta a fer de turista. De
cases no sé si en podran fer gaires més, però la intenció és aquesta.

Per si
quedava algun dubte encara ho estan posant més fàcil per acabar de fer la
connexió  València-
Madrid-Saragossa-Canfranc i que les taronges i els mobles valencians hagin de
passar per Madrid per anar a França. 

Suposo
que és també un dels projectes de l’estat espanyol, sempre tan intel·ligent i
tan pràctic. El corredor del Mediterrani pot esperar.

Modestament,
i atès que València vol ser el port de Madrid, crec que Catalunya faria ben fet
d’abocar-se directament a Europa.

Adéu
València.

Ho
lamento tant.

  1. … és així de clar. De vegades ens costa de dir -i encara més d´escriure- les coses tal com són. Vist des del Principat és una llàstima, però vist des de la pròpia València ha de ser tot un drama: el sentir-se estranger en la seva pròpia terra. La culminació d´un procés, la cirereta… Salut company!

  2. rafel, com comentàvem dimecres al consell comarcal, bussiness is bussiness, i les èlits econòmiques del sud també saben fer números, i per tant, quan els del nord mo n’anirem els del sud vindran a darrere! no en tinc cap dubte!

    x cert, ja hauràs vist q les llistes de solidaritat s’han omplert de valencians il·lustres: lópez-tena, isabel-clara simó, carles solà.. i tancant llista l’incombustible josep guia!! i em comenten q estan preparant un acte per a vinaròs!!

    x cert, avui no t’hai vist al teatre, t’hagués agradat!

    au, n’anem parlant..

  3. N’hi ha que pregonen que l’AVE serà portador de fortuna, d’oportunitats, de riquesa, de competitivitat, de creixement econòmic, de cohesió, de vertebració territorial , i no se quantes coses mes. De l’or i del moro no et creguis res. La única xarxa que permetria tot això és la dels 12.000 km ja existents on no s’hi ha invertit ni un euro des de fa decades. A Lleida ja fa temps que hi ha arribat l’AVE, i ja em diràs si és que des d’aleshores s’hi lliguen els gossos amb llonganisses.
    Lo del tren d’alta velocitat és una faraonada i un despilfarro d’aquells als que secularment ens tenen habituats. I jo desconfiat em pregunto perquè?
    Em consta que la major part de l’empresariat Valencià reclama, de fa anys, l’eix ferroviari de mercaderies del Mediterrani per poder expandir la seva economia. Molts s’han movilitzat i formen part del lobby europeu Ferrmed. En canvi el primer que s’ha fet és connectar València amb la capital de l’imperi, amb un tren d’alta velocitat que exclusivament pot dur passatgers. Vet aquí una altre cop la qüestió.
    Com ja vam comentar en l’Endavant sempre (41) tot plegat és una jugada perversa del nacionalisme espanyol.  Una agressió amb tota regla. Sinó no s’explica. Segueixen obsessionats, des de Madrid, en cohesionar i vertebrar Espanya. Es malaltís, porten tres cents anys provant de fer-ho. És perjudicial, no dubten en malbaratar tot tipus de recursos per poder-ho aconseguir. I no se’n surten. Ho han provat de totes les males maneres possibles, majorment a suc de garró. I res de res. Convençuts que l’enemic és a casa, ells estan en peu de guerra. Així ho hem de saber interpretar. Sobre tot des de l’època Aznar, han reforçat de forma pantagruèlica el centralisme de Madrid com a estratègia per debilitar el que anomenen nacionalismes perifèrics.
    L’AVE, amb la seva estructura radial, n’és una arma. Tot el territori peninsular queda a menys de 2 hores de Madrid. Es a dir, que es pot anar i venir en un dia. Els usuaris princials d’aquest transport no son pas treballadors, sinò alts executius, directius, professionals, carrecs polítics, etc… Aquest personal concentrat a Madrid indica inequívocament l’estrategia que estan seguint, potenciar un únic centre de decisió, un únic centre de poder.

  4. Para el carro i baixa! SI ací baix encara no hem perdut l’esperança ni les ganes de lluitar, com pots ser tu tan fatalista?
    AVE de Madrit a València. NO és l’opció que més m’agrada ni lamés necessària. Però ara per ara qui mana és Ecspanya, Madrit, i ells propossen i dispossen, amb els nostres diners, clar.
    AVE de Madrit a BArcelona. NO té les mateixes repercussions sobre la societat i l’economia catalana qu l’AVE a València? A la fí és una eïna més d’espoli. Tant a Barcelona com a València.

    Fas bé patint. Jo també patí quan arribà a Barcelona, tant com ara que ha arribat a València; mentre el Corredor Mediterrani, la línia més rendible i usada tant per a mercaderies com per a persones, l’estan deixant morir premeditadament. Curiosament estan fent més mal els successius governs del PP i del PSOE què tota l’atroç política del grna filldeputa aquell de Franco. Però no te n’oblides que ací baix encara resistim i ho demostrem. Arribarà el dia què la gent se n’adone de l’engany. A ningú li agrada saber-se objecte colonitzat d’un altre i les evidències comencen a veure’s.

    Salut i ànims!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!