TENIM EL QUE ENS MEREIXEM

Per Jordi Carbonell Segura

17 d'abril de 2012
1 comentari

WEBTV: JA SAPS EL QUE ET FAS JORDI?

Aquesta pregunta en totes les seves variants, es la que m’han fet la majoria d’amics, coneguts, saludats, familiars i algun que altre enemic disfressat de “etselmillor”, arran del últim post que vaig publicar on anunciava que properament emetríem a través del nostre canal de Tv per Internet (Webtv).

La pregunta anava acompanyada de tot tipus de reflexions, algunes més afortunades que d’altres, dels qui entenen de tot sense entendre rés, amb aquests ho matava ràpid: Hom s’arruïna com li dona la gana!. La resta, fins i tot alguns inversors, em feien la següent reflexió en forma de pregunta: Perquè creus que la teva productora fent una WEBTV, o continguts audiovisuals per altres WEBTV,pot anar-te bé i tenir éxit, i que les grans empreses audiovisuals i de telecomunicacions que tenen recursos financers per parar un tren, no entraran en el mercat i s’ho quedaran tot, deixant-te a tu fora?. La resposta es fàcil:….

Una WEBTV es una innovació disruptiva, i les grans empreses no inverteixen mai en una empresa basada en una innovació disruptiva. La prova? Google no va ser creada per cap de les grans agencies de publicitat, o Apple líder en venda de música i que no  pertany a cap dels grans estudis de música. I a partir d’aquí podría entra a parlar de les diferencies entre innovacions de sosteniment i les disruptives, i del llibre “The Innovator’s Dilemma” d’en Clayton Christensen, etc… Però aquest post no pretén demostrar a ningú el que sap aquest blocaire, sinó criticar en els que critiquen, quan els que critiquen, mai seran criticats perquè son tant pusil·lànimes que no faran mai res criticable.

I nosaltres ens diem que som un poble d’emprenedors? Crec que al nostre caràcter català se li escau moltes vegades la paraula emprenyador: vols dir…, i si passa allò…, ja saps el que et fas…, i si…. I més si ets una persona amb una forta formació comercial qué per deformació expliqués les coses com si fossin realment molt fàcils de fer i/o assolir. Qué i farem, aquesta es una de les moltes missións d’un bon comunicador comercial, donar confiança a traves del coneixement profund del que vens, en aquest cas fas, permetent-te traduir-ho a un llenguatge proper i entenedor. Alguns ha això li diuen falta de credibilitat.

Amb la crisi que hi ha, i el qué ens queda, fan falta més entusiastes ( no esbojarrats) i menys… I si la càgues?

  1. vos tornaru a aixecar. El món està fet per als valents assenyats, no per als cagadubtes inconscients. I tu i l’Àlex i les dues xiques sou de la primera mena.
    M’emociona veure com aneu alçant-se a poc a poc.
    Una abraçada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!