Josep M. Cervelló

llibreta de camp

8 d'agost de 2007
Sense categoria
0 comentaris

Paciència ?

La ministra de Foment Magdalena Alvarez ve a Barcelona, felicita el servei de rodalies de RENFE, diu que al Prat no passa res i demana paciència.

El director de rodalia de Renfe, Miguel Ángel Remacha, ha admès que la xarxa té ‘debilitats’ i ha reiterat que fins que no s’acabin les obres del TGV el servei no funcionarà en plena normalitat. Per això ha demanat als usuaris que tinguin paciència.

El president d’Adif, Antonio González, ha criticat avui el disseny de l’entrada del TGV a Barcelona. González ha dit que ha estat ‘el pitjor dels possibles’, perquè conflueix amb una potent xarxa de Rodalia, que ara paga les conseqüències de les obres. El traçat que va de l’aeroport del Prat a l’estació de Sants el van aprovar els governs del PP i del PSOE, a l’estat espanyol, amb el suport dels partits catalans, especialment CiU i el PSC, ( encara que ja m?hagués agradat que ERC hagués estat més clara i que s?hagués posat al costat de la Federació comarcal del baix Llobregat?)

Però resulta que es va optar per una línia d?alta velocitat que se superimposava a un territori ja convertit en un corredor d?infrastructures, que no respectava el riu ni el parc agrari, que imposava el servei el.litista a uns quants, abans que el servei a la majoria, ja que hipotecava les rodalies i impedia l?alternativa que altres opcions de velocitat alta que poguessin usar i modernitzar els traçats existents. Tot sigui per donar negoci als amics i coneguts de les empreses constructores i de la banca. No es va voler que el tren entrés a Barcelona per la Sagrera- via Vallès i es va voler que entrés pel Baix Llobregat destí a Sants. El PSC va reclamar que el tren anés al Prat, a l?aeroport o a l?estació intermoldal del Prat i d?allà a Sants, encara que fos un traçat més llarg, més costós i més impactant sobre el territori. No es va fer cas a les al.legacions contràries d?Unió de Pagesos, d?ERC i d?alguns municipis del Baix Llobregat. Ens vam quedar molt sols com a veus crítiques a la comarca, Iniciativa va ajupir el cap i es va imposar la visió desenvolupista del seu alcalde del Prat, CiU i PSC van ser dòcils als governs del PP i del PSOE, que són els culpables que el TGV hagi tingut l?impacte territorial que té, que l?arribada a Barcelona sigui un caos i una malvaratament de diners de grans dimensions,  que l?enllaç amb Europa porti un retard incomprensible, ja que es va prioritzar la línia a Sevilla, i altres que s?han fet, abans que la connexió amb França, tot per una mentalitat centralista i radial on Madrid és el centre del món. No volen que el TGV posi més a prop Catalunya d?Europa, volen que Barcelona quedi més lligada a Madrid, com un satèl.lit comdemnat a una eterna òrbita.

una línia vermella al territori
04.09.2007 | 2.21
A Sense categoria
Les armes no eduquen
01.04.2008 | 9.50
A Sense categoria
Esquerra recorda Sebastià Salellas al ple municipal
17.06.2008 | 6.05
A Sense categoria

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.