11 de febrer de 2021
0 comentaris

PROPOSTES PER A LA PROMOCIÓ DEL TRANSPORT PÚBLIC

Seguint amb les propostes de diversos sectors de cara a les eleccions autonòmiques del 14 de febrer, avui he triat les que ha fet les que ha presentar l’entitat Promoció del Transport Públic (PTP). Vegeu-les en aquest comunicat:

Les forces polítiques catalanes responen a les preguntes en matèria de mobilitat que els ha llançat la PTP.

Aquest 2021 les eleccions catalanes es plantegen en un context social on les trobades presencials es veuen limitades per les mesures imposades per la pandèmia de la COVID-19. En aquest context, la PTP ha volgut mantenir la seva tradició de debats electorals, si bé adaptant-lo a les circumstàncies actuals. Des de la PTP hem adreçat una sèrie de preguntes de dos formats a les forces polítiques: un seguit de sis preguntes de resposta llarga i un conjunt de vuit preguntes de respostes de sí o no, directes i a l’ordre del dia en matèria de mobilitat.

Hem enviat el qüestionari a totes les forces polítiques que han tingut representació en la darrera legislatura del Parlament de Catalunya. Presentem seguidament les respostes de les formacions polítiques que han atès la nostra sol·licitud.

Preguntes curtes

La PTP ha plantejat vuit preguntes amb resposta binària sí o no. Aquestes preguntes queden recollides en aquest document.

A partir d’aquestes preguntes i les respostes corresponents, la PTP hem elaborat la graella resum per a tenir en una única taula totes les respostes tenint-ne una visió global.

Unanimitat pel que fa al pintat del carril de la B23 com a una de les primeres mesures a prendre pel nou govern que sortirà d’aquestes eleccions. Ho celebrem perquè és una reivindicació que, des de la PTP, fa molts anys que s’arrossega.

Per contra, sobre peatge urbà i taxa de congestió les posicions de les diferents forces polítiques estan força més matisades i hi ha diferents opinions, reflexades a la taula.

Torna a haver-hi unanimitat quan plantegem si tots els carrils bus de les vies d’alta capacitat d’accés han d’entrar fins al que és l’àrea urbana, és a dir, que no hi hagi trams que sí i trams que no. Totes les forces coincideixen en que sí, així ha de ser en aquests carrils.

A continuació venen dues preguntes en què torna a haver-hi discrepància entre les diferents forces polítiques: si s’ha de fer una moratòria a la construcció d’ampliacions viàries i si s’ha d’aturar la subvenció a la compra de vehicles elèctrics quan són d’ús privat.

Les tres darreres qüestions es responen d’una manera uniforme. Tothom està d’acord en fer extensions de tramvia, la PTP celebrem aquesta postura i la recordarem els propers anys quan toqui reivindicar-los.

Estan també d’acord totes les forces polítiques en que ens hem de dotar com a país d’uns sistemes ferroviaris cadenciats, amb correspondències amb línies d’autobús d’aportació també cadenciades.

Finalment, també coincideixen en que el sistema de zones tarifàries, quan hi hagi la T-Mobilitat, ha de passar a millor vida.

Preguntes llargues

La PTP hem traslladat també un conjunt de sis preguntes de rellevància en matèria de transport públic que ens preocupen de cara a la propera legislatura. Hem demanat a les forces polítiques que responguin, en un minut, a cada pregunta i aquestes han estat recopilades en un vídeo.

Les preguntes plantejades als partits han estat les que es mostren recollides en aquest document.

A partir de les respostes rebudes, des de la PTP s’ha elaborat un vídeo recollint les intervencions en referència a cada pregunta. Podeu trobar aquest vídeo al nostre canal de YouTube Associació PTP.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!