9 de juliol de 2009
Sense categoria
0 comentaris

El nou centre comercial

Publicat al bisetmanari HORA NOVA el 7 de juliol de 2009
Aquests dies s’ha confirmat una notícia que feia temps que es comentava però no estava confirmada. La inversió, el permís del govern per a la construcció d’un centre comercial en el format de centre de venda de fabricants o més conegut com a outlet. 


Aquest dijous s’aprovava per part de la comissió d’equipaments comercials de la Generalitat de Catalunya que el tercer centre d’aquestes característiques (ja n’hi ha un al Vallès Oriental i un altre de planificat a l’Anoia) seria a l’Alt Empordà, en concret a la Jonquera. El projecte que s’impulsa a la nostra comarca el lidera iniciativa autòctona, el Grup Escudero, i suposa una inversió important pel posicionament de la comarca i una oportunitat si se sap aprofitar. El centre té com a principal avalador els 12 milions de persones que de mitjana s’aturen cada any a la Jonquera, o el càlcul d’1,5 milions de francesos que tot i que la seva residència és a centenars de quilòmetres de la frontera amb Catalunya es desplacen igualment per fer algunes de les seves compres a casa nostra. Amb l’expectativa d’aquest nou centre, al marge de crear llocs de treball, s’obté la possibilitat de captar més despesa per part d’una part del públic que la singularitat de la Jonquera ja té.

Tenia pensat parlar-ne avui, d’això, perquè el bisetmanari n’és part com a empresa que pertany al Grup Escudero, però la reflexió m’ha vingut al cap arran de la conversa que vaig tenir amb la mestressa d’una de les botigues de roba de vestir de referència del centre de Figueres. Em demanava si jo sabia a quin públic anava destinat el centre comercial i em reconeixia un cert temor per si fos un públic diferent al que tradicionalment es para a la Jonquera. Però la conversa va derivar en què millor que aquesta inversió es quedi aquí i no a Tarragona, per exemple. És veritat que hi ha una certa cultura europea a recórrer aquests tipus de centres comercials i els francesos en són bons clients. Només cal fer un tomb per la Roca Village per adonar-se’n. Aquest centre ha d’atraure els que ja vénen i els que podrien venir i no ho fan, sigui quin sigui el seu poder adquisitiu. I un cop aquí saber atraure el seu interès en altres àmbits. Però més enllà d’això hi ha una nova oportunitat molt clara que és la d’encativar, atraure gent a la comarca per consumir articles però també serveis de forma encara més important. Un cop aquí ja serà feina nostra treure’n profit i anirà molt en relació amb la capacitat com a comarca que tinguem per aconseguir-ho. O si no com s’entendria que al centre que es farà a Òdena hi hagi una part d’espai comercial reservat a l’associació de productors de gènere de punt de l’Anoia o que a La Roca hi hagi una oficina de turisme de la xarxa de la Generalitat. En ambdós casos s’hi han sumat conscients que no s’hi pot estar d’esquena.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!