2 de desembre de 2008
Sense categoria
0 comentaris

El consum de productes propis

Publicat al bisetmanari HORA NOVA el 2 de desembre de 2008
És curiós com el temps i les circumstàncies contextualitzen les coses, allò que col·loquialment en diríem “que el temps acaba deixant les persones i el fets en la seva justa mesura”. Ho dic per la campanya que fa uns dies podem veure i observar, endegada pel Govern de Catalunya, on promociona els vins catalans.

Ho fa de la mà del millor sommelier d’Europa, el rosinc Roger Viusà, que apareix en els anuncis televisius mostrant amb fermesa la qualitat dels vins catalans i donant per feta la seva elecció “amb els ulls tancats”. Amb una bena als ulls diu que no hi ha color ni gust que comporti que no hagis de comprar un vi de fora del país. També el departament del Conseller Huguet va crear fa uns mesos un portal o pàgina web anomenada gastroteca.cat, on es difonen els productes autòctons i de qualitat que tot i ser fets i produïts a Catalunya, els mateixos catalans desconeixem o en el pitjor dels casos ignorem. Aquest portal a més, té la voluntat de no només promocionar-los o divulgar-los, sinó sobretot saber on es poden comprar, demostrant que moltes vegades aquest tancament de circuit, el de la comercialització és el més difícil de treballar i obtenir resultats. I tot això em ve al cap per un pensament que tampoc no deu ser massa clarivident, però encara no fa uns quants anys, enmig d’una onada d’atac a tot allò que tenia tan sols una mica de flaire catalana, vam viure un boicot comercial a alguns punts d’Espanya a una part de productes catalans, amb excuses com brindis d’olimpíades, pel fet de ser poc o molt simpàtics…. Doncs bé, suposo que hagués estat motiu d’altres linxaments, si al cap de pocs mesos i en defensa dels productes, però sobretot dels llocs de treball que se’n deriven i de l’impacte econòmic que suposa, s’haguessin iniciat aquestes dues campanyes a què em refereixo, les que de manera, per fi, desacomplexada demanen el consum de productes catalans. És curiós doncs com ara en temps de crisi aquestes campanyes tenen més vigència i m’atreviria a dir necessitat que mai. Anys enrere aquestes iniciatives s’haurien vist com una exacerbació del sentiment nacionalista però en temps de crisi, ara més que mai és recomanable el consum dels productes autòctons en la mesura del possible, com a mètode per mitigar l’impacte per exemple de l’atur que té i tindrà el nostre país. Poc o molt tots fem algun detall per Nadal, més o menys generosos, els lots a les empreses hi seran i no per ser de productes de fora hem de pensar que quedem més bé. En gastronomia ho tenim relativament fàcil i més tenint en compte que molts establiments fan els seus productes propis de manera artesanal. Serà més difícil ignorar la Xina en la compra de joguines perquè el 80 per cent de les que es produeixen al món són fetes en aquest país asiàtic.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!