Castell de somnis de Francesc Aguilar

//*// En l'era de la plaga dels set mil milions d'humans //*//

8 de setembre de 2011
0 comentaris

Salvem el Corredor Ferroviari Mediterrani

Tal volta l’assumpte
del Corredor Ferroviari Mediterrani que ha reunit avui dotze alcaldes
de províncies mediterrànies espanyoles a Castelló de la Plana
(Plana Alta) sota la presidència de l’alcalde de Castelló i amb la
presència del nou President de la Generalitat Valenciana, Alberto
Fabra no hagi estat atés amb l’importància que mereix, davant la competència de tema també molt important de l’ofensiva espanyolista contra el català .

La notícia de la reunió ha aparegut en diversos diaris digitals com
VilaWeb, Elpuntavui o Naciodigital i no m’extendré en els detalls.
L’opinió de Josep Vicent Boira és que afecta tant a la
micropolítica municipal com a la geoestratègia econòmica europea i
això sumat a l’enfortiment de les relacions País Valencià amb
Catalunya ho fa un tema molt important. Personalment m’agradaria
ressaltar en el decàleg de la declaració dels alcaldes els aspectes
mediambientals, sense menysprear els econòmics i socials:

VI.- El Corredor
Mediterrani té una altra missió fonamental: l’estalvi energètic
i la substitució de les
energies fòssils per les renovables per a avançar cap a una Europa
més sostenible. La seua construcció
suposaria una reducció de quasi 800.000 tones d’emissions anuals de
CO2, una actuació
prioritària en la lluita contra el canvi climàtic. Aquesta reducció
és molt significativa si es
té en compte que, segons les dades de 2009, el 65,80% del comerç
exterior espanyol amb la UE
es va fer per carretera; el 32,55%, per via marítima, i només
l’1,24% va utilitzar el ferrocarril ;
i que per l’Arc Mediterrani transita el 60% de totes les
mercaderies que s’exporten des del Nord
d’Àfrica i Espanya cap al centre i nord d’Europa. Un estalvi que
comporta una retallada en
el temps de desplaçaments i en costos de trànsit.”

Per altre costat Sobirania i Justícia ha enviat un correu d’urgència
als simpatitzants i amics per impulsar una campanya en defensa
d’aquest corredor que segons el comunicat pot perillar el seu futur
d’aqui a vuit dies:

 EL
CORREDOR MEDITERRANI EN PERILL

Madrid,capital del Mediterrani

Malgrat que el Ministre de Foment José
Blanco va presentar a Barcelona el 16 de març el projecte del
corredor i es va comprometre a finalitzar la seva construcció, en
tota la seva extensió, a l’any 2020, el govern espanyol ha
presentat a Brussel-les una modificació consistent  en deixar
fora del traçat la Regió de Múrcia i una part important d’Andalusia
i fer un eix central que des de Andalusia passi per Madrid i
desestimat el TCP (Travessia Central Pirinenca), vagi per Saragossa
fins  a Barcelona. L’únic tram que es manté és el que va de
València fins a Portbou passant per Barcelona.

El Corredor Mediterrani que ha estat
projectat per Ferrmed i assumit per totes  les regions europees
implicades i pels agents econòmics i entitats, és un gran eix
ferroviari de mercaderies d’ample europeu, que uneix el Mediterrani
Occidental-Roine-Rin- Escandinàvia, començant a Algesires i seguint
pels ports d’Almeria, Màlaga,Alacant, València, Tarragona,
Barcelona i des de Portbou  travessant tot Europa, fins arribar
a Estocolm.

Resulta incomprensible que una zona que
en conjunt suposa per l’estat espanyol el 50 % de la producció
agrícola en valor,el 55% de la producció industrial,el 60 % de les
exportacions, el 60 % del tràfic terrestre de mercaderies i el 65 %
del tràfic marítim no es vulgui incloure al complert en la Red
Central Trans-Europea (Core Network) . Aquest canvi de posició del
govern espanyol no obeeix a criteris socioeconòmics d’alt nivell
estratègic, sinó a determinats criteris  en funció de
voluntats polítiques dilatòries  i poc rendibles.

­Pels interessos de Catalunya, de
ser acceptat per la UE aquest posicionament d’Espanya, pot suposar
un greu retrocés en el desenvolupament econòmic, social i polític
del país. No podem creuar-nos de braços i cal una reacció
immediata de totes les forces polítiques i econòmiques i així
mateix una intensa acció divulgativa dels mitjans de comunicació
per implicar la societat civil. És urgent!  doncs la decisió
sembla que es produirà a Brussel-les d’aquí una vuit dies.

Preguem a tots els amics i
simpatizants de SOBIRANIA I JUSTÍCIA que facin arribar les cartes
que s’ajunten al seus destinataris. CAL QUE ENS MOBILITZEM!

/es_members/9242/ftp/PROPOSTA
DE CARTA.DOC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!