EUROTOPIA

Pensar localment per actuar globalment i pensar globalment per actuar localment.

27 de febrer de 2012
0 comentaris

Trasmediterránea perd 447.000 passatgers i 100.577 vehicles transportats el 2011

La naviliera d’Acciona ingressa un 11,6% menys i el seu Ebitda es desploma un 84,2%

Els bons resultats que el Grup Acciona ha presentat aquest dilluns als analistes no s’hauran de cap manera a la seva divisió de Logística i Transport en què està enquadrada Trasmediterránea amb un pes preponderant. La companyia marítima espanyola ha perdut en un any 446.901 passatgers, una caiguda del 14,5%, i ha desplaçat 100.577 vehicles menys. A més la seva divisió de càrrega ha vist disminuir en 621.193 els metres lineals transportats.

Per reprendre el timó de l’empresa, Acciona ha anat al fitxatge d’Ignasi Aguilera, vicepresident executiu de Pullmantur, que cohabitarà uns mesos en el càrrec amb l’actual responsable executiu de Trasmediterránea, Antonio Grávalos, de 63 anys, que es jubila en uns mesos . El president d’Acciona, José Manuel Entrecanales, ha confirmat la incorporació d’Aguilera en roda de premsa, al mateix temps que subratllava que aquest és un sector molt difícil i molt tocat.

L’Ebitda s’ensorra

La naviliera llança un balanç insatisfactori de totes totes. Els ingressos s’han reduït el 11,6%. Dels 528 milions d’facturació de 2010 s’ha passat a els 457 milions de l’exercici passat. L’Ebitda s’ha desplomat dels 58 als 9 milions d’euros (un 84,2%) Com a conseqüència, el deteriorament de negoci que ja s’apuntava durant tot l’any passat ha llastrat els resultats de la divisió entera de Logística i Transport, que van decréixer un 8,1% fins als 714 milions d’euros.

Acciona atribueix el balanç negatiu “el menor volum de passatgers a l’Estret, el declivi del volum de càrrega transportat a les Illes Canàries i el major cost unitari del fuel, que van afectar els resultats de Trasmediterránea”.

Renúncia a Balears

Acciona ha enfrontat DETERIORAMENT progressiu del seu principal actiu marítim amb un pla de reestructuració dirigit a dotar la naviliera de més flexibilitat i afrontar l’entorn de dificultats del mercat. De fet, i segons ha anunciat la companyia en un comunicat, “el cost d’aquesta reestructuració ja s’han provisionat en els resultats de 2011”. Per la seva banda, Entrecanales ha esgrimit que el fitxatge d’un nou vicepresident executiu forma part de la reestructuració global de la companyia, amb la qual s’espera que en dos anys es puguin revertir els balanços.

Per a això, i segons ha avançat avui el directiu, Trasmediterránea ha implementat una reordenació de la flota, un pla de prejubilacions del personal de terra i una reestructuració de rutes, el que preveu entre altres el no haver presentat al concurs públic per a l’adjudicació de els trajectes entre Balears i la península.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!