Platform1 Tecnologia Comercial

Video Blog d' Enric Torreguitart - Consultor de Negocis Online

21 de setembre de 2011
0 comentaris

La meitat de les dones busca la prescripció en línia d’altres consumidores abans de provar un producte

 

Les dones es declaren més socials que els homes, també a Internet 

La publicitat convencional de la xarxa només influeix en el 10% de les consumidores 

El 49% de les dones espanyoles confia en l’opinió en línia i els comentaris abocats en la xarxa per altres consumidores a l’hora de provar un producte o anar a un nou establiment, segons l’estudi Women of Tomorrow de Nielsen Online, especialitzada en el mesurament i anàlisi d’audiències. 

L’informe, realitzat entre més de 3.400 dones d’una desena de països entre ells Espanya, confirma el paper cada vegada més rellevant de la dona en la presa de decisions relacionades amb l’economia dins i fora de la llar, així com el seu alt poder de prescripció especialment amb la irrupció de les xarxes socials. 

Tant és així que la recomanació directa tant offline com online d’altres consumidores resulta ja més efectiva que la mateixa publicitat. De fet, segons l’anàlisi de Nielsen, només el 10% de les dones reconeix estar influenciada pels anuncis convencionals que es troben a la xarxa, mentre que el 73% es deixa aconsellar per les opinions del seu entorn més proper. 

En contra de la creença generalitzada, les notícies dels mitjans de comunicació o els anuncis de televisió no ocupen els llocs de cap entre els canals més influents a l’hora de determinar les seves compres, confiant en ells només el 35% i el 26% les dones, respectivament. 

En qui confien les dones abans de realitzar les seves compres? 

Recomanacions de gent que coneixen 73% 

Opinions línia d’altres consumidores 49% 

Notícies als mitjans 35% 

Anuncis a la televisió 26% 

Anuncis en revistes 24% 

Vídeos d’anuncis a la xarxa 15% 

Anuncis en mòbils 10% 

Les dones, catalitzadores socials 

D’altra banda, l’estudi de Nielsen revela que les dones s’han convertit en “catalitzadores socials”, estan més enganxades que els homes al furor social i passen més temps fent comentaris, però també oferint i demanant consells per resoldre els seus problemes. 

En aquest sentit, Nielsen estima que existeixen més de 300 fòrums d’opinió femenins (sense comptar blocs personals), que són punt de trobada per parlar de temes relacionats no només amb la salut o la família, sinó també amb el seu desenvolupament professional i les seves finances personals. 

Segons el director de Media Analytics & Social Media de Nielsen, David Sánchez, “les converses s’han traslladat d’un entorn convencional, offline, a un entorn en línia, de mitjans socials. Això es deu a l’abast, resposta i escolta que els individus perceben que els proporciona aquest mitjà. Especialment rellevant és en el cas de les dones, ja que temes relacionats amb gran consum, troben en els mitjans socials un abast extraordinari que suposa una nova oportunitat, però també un nou desafiament en l’escolta i interacció de lesmarques amb els seus consumidors / es i, especialment, amb els seus prescriptors que, en aquesta àrea, són majoritàriament dones “.
 

Platform1 Tecnologia Comercial, ens dediquem a aprendre per a tu.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!