Emigdi Subirats i Sebastià

Lletres ebrenques

28 de gener de 2011
0 comentaris

Vida d’institut… de nou (11)



Dimecres 26 de gener vaig tenir una de les
experiències acadèmiques més gratificants de la meua vida laboral, en ser
convidat a impartir una conferencia al Màster de Formació Pedagógica de la
Universitat Pompeu Fabra. Des de fa uns mesos exerceixo com a tutor de dos
alumnes de l’esmentat màster, que aspiren a ser professors dintre del sistema
educatiu públic català, i estan observant com funciona un centre d’educació
secundària com l’Institut Joan Ramon Benaprès. A la vegada, col·laboren en les
tasques acadèmiques del Departament d’anglès.

A partir d’aquesta relació laboral amb la UPF, se’m
va donar l’oportunitat d’impartir aquesta conferència, la qual va ser
íntegrament en anglès. Vaig decidir parlar sobre la meua tasca acadèmica durant
aquests darrers dos anys a l’institut sitgetà. Em vaig sentir molt còmode en
tot moment, atès que estic força avesat  a  parlar en públic. Vaig fer cinc cèntims de la
meua formació acadèmica en diversos idiomes, per pasar a parlar sobre els meus
inicis com a professor d’idiomes a l’acadèmia Nessie School of Languages d’Amposta,
que vaig regir durant dinou anys, conjuntament amb ma germana i la meua dona,
per passar a parlar del dia a dia al Benaprès.

Vaig voler donar una especial rellevància a la meua
tasca com a tutor, la qual estic gaudint moltísim i em manté molt motivat. Vaig
parlar molt emotivament de la meua experiència de l’any passat com a tutor de
4t d’ESO, que sempre recordaré, i la d’enguany en què ho sóc d’alumnes de 2n.
Vam parlar de les xerrades amb els pares i amb els alumnes, i de la passió per
fer una bona tasca i ajudar-los acadèmicament.

També vaig anar analitzant l’experiència amb els
diversos grups als quals imparteixo classes durant aquest curs 2010-11. Un
resum dels principals missatges comunicats són:  les dificultats d’ensenyament al cicle
formatiu de bar, amb un alumnat amb un  nivell d’anglès molt fluix i escás interès per
aprendre, tot i tenir una bona relació personal. El grup de batxillerat que motiva força, malgrat que no mostren un
gran interès per l’estudi, tot i que puc treballar aspectes de l’idioma que
m’interessen força com els dialectes anglesos, punts gramaticals d’interès,
formació de paraules, etc. Un grup de 4t d’ESO molt bo acadèmicament amb els
quals es treballa força bé. I el meu compromís amb els xavals de 2n d’ESO A,
als quals sóc tutor. Vam parlar de la diferent metodologia que segueixo, la
qual sempre intento adaptar  a les
necessitats generals de l’alumnat, i a les especifiques de l’atenció a la
diversitat.

Una jornada molt important per a mi, que havia
preparat a consciència, de la qual em sento plenament satisfet, ja que el contacte amb el món universitari sempre és força motivant.

Aquest ha estat el meu primer contacte universitari
de l’any. El proper mes de febrer impartiré una altra conferència en un altre
màster, aquest cop de literatura, en què analitzaré la literatura ebrenca del
període de la Renaixença a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. També
ja estic preparant el curs de literatura ebrenca de la UETE-URV, que celebrem a
l’EMD Jesús durant el mes de juliol, i que enguany tractarà sobre la dona a la
literatura ebrenca.

No cal dir que aquest compromís acadèmic-universitari  em fa sentir molt
realitzat.            

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!