Emigdi Subirats i Sebastià

Lletres ebrenques

13 d'octubre de 2009
10 comentaris

Nou bloc per a students of English

Durant el passat cap de setmana llarg vaig estar preparant un nou bloc educatiu. Es titula Sitges blog i està destinat  als meus alumnes de l’IES Joan Ramon Benaprès de Sitges(Garraf). El podeu trobar a la següent adreça: englishsitges.blogspot.com  De moment només he penjat uns pocs apunts, en els quals he introduït exercicis del temari que estem estudiant amb els i les alumnes de la meua tutoria, 4t A de l’ESO, amb els alumnes de 3r A i 1r A,  i un text sobre Leo Messi que hauran de traduir al català, que em servirà per posar-los nota en l’apartat de traducció. Tinc molts exercicis guardats, amb la qual cosa tinc feina avançada per a tot el trimestre.
Em fa molta il·lusió tirar-lo endavant, ja que voldria que es convertís en una eina molt participativa. Personalment crec fermament en la introducció de les noves tecnologies en l’àmbit de l’ensenyament. Allí podran trobar exercicis d’autocorrecció, textos interessants, powers explicatius, poemes, ressenyes de llibres escrites per ells mateixos… una manera innovadora i no avorrida de continuar aprenent anglès. Si és que hi ha una manera no avorrida d’aprendre un idioma…
He visitat alguns models de bloc educatius, n’hi ha d’excel·lents. Voldria parlar, però, de dos que tiren endavant amics i amigues meus de les Terres de l’Ebre. El primer, òbviament, és l’English Corner (http://tere-orobitg.blogspot.com/) de la professora i amiga Tere Orobitg de la ZER Mestral, on està inclòs el CEIP Port rodó de Campredó on cursen els seus estudis els meus fills. Hi podeu fer una ullada i veureu que està molt ben pensat per  als alumnes de primària i és extremadament participatiu. L’altre és  Temps de paraules, http://tempsdeparaules.blogspot.com/, dels amics Brian Cutts i Sílvia Panisello, que estan introduint alguns apunts referents a continguts gramaticals de l’anglès.
Jo he dit en anteriors ocasions que no puc imaginar la meua vida fora de les aules, amb la qual cosa m’agrada ser innovador en la meua feina i sentir-me motivat. A voltes,  aquest tipus d’activitats ajuden a mantenir i potenciar la motivació del professor. A veure si ajuden a augmentar la motivació de l’alumnat que és veritablement imprescindible per tal d’aconseguir un bon aprenentatge.
Convido tots/es els i les usuaris/àries d’aquest bloc a visitar el Sitges blog, també a participar-hi i a aprendre anglès… un d’aquells reptes que tanta gent s’ha plantejat algun cop en la vida i que no sempre s’ha reeixit.

  1. Felicitats pel nou blog. He trobat a faltar que els links que poses no siguin d’accès directe. Segur que faràs una feina molt bona. I després alguns renegats espanyols encara tindran la poca-vergonya de qüestionar la teva feina com a professor. No em deixes que els insulti però tinc a la punta de la llengua el vocable de tres mots (dos substantius i una preposició al mig) que els defineix.

    Salut, educació i independència

  2. Tal com dius, la clau precisament és en que ha de ser No Avorrida!
     Jo crec que només es pot aprendre anglès de veritat (no parlo de aprobar examens sino d’aprendre) si es gaudeix de l’idioma. Si un s’avorreix o no ho troba interessant, poc tenim a pelar, ni amb tecnologies ni sense !

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!