Les opinions del Sr. Ferran Salmurri estan molt bé; però es plantegen noves qüestions: Com és possible posar-ho a la practica amb tota la problemàtica que presenta l’escola actual: Alumnes difícils, falta de respecte cap als professors, agressivitat,…? Els horaris escolars estan sobrecarregats; d’on traurem el temps? El Sr. Salmurri opina que s’ha d’ensenyar als nens i joves empatia des del primer moment: “Els estudiants han de saber com discernir i sentir com a propis els sentiments i les necessitats de les persones del seu entorn. I tot això, sense cap mena de dubte, es pot aprendre” i en quant a la segona pregunta diu el següent: “Aprendre correctament a respirar i tècniques de relaxació, no sobrecarregarà la feina als professors ni als alumnes. Al contrari, aquestes tècniques facilitaran l’ensenyament, ja que milloraran el clima educatiu i a la vegada faran que es gaudeixi més de la vida escolar”.
Altres opinions com la del psiquiatre Enrique Rojas, especialista en depressions, afirma que la personalitat es defineix com la suma de: “sentiments, intel·ligència i voluntat” i diu que la “voluntat” és la veritable clau de la felicitat: “Una persona amb voluntat arriba més lluny en tots els sentits que una persona intel·ligent” La voluntat, diu, és la capacitat d’intentar aconseguir una fita tenint en compte les conseqüències. “La vida és una partida de pòquer; és més important saber jugar que tenir bones cartes”
Fóra desitjable que l’escola fes l’esforç d’obrir-se àmpliament a una verdadera educació emocional dels alumnes. Els valors i el control mental son imprescindibles per evitar el fracàs escolar i seguir correctament els plans d’estudi i, a la vegada proporcionar eines per viure una vida mes sana i feliç. Tot es resumeix en ajudar a adquirir hàbits saludables de vida, és a dir, menjar de manera sana i fer exercici, però també predisposar la ment i pensar de manera sana. En aquest sentit hi ha molta feina a fer. Espavila’t.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!