La Sargantana Electrònica

Bloc Nacionalista Valencià de Callosa d'en Sarrià. bloccallosa@gmail.com

28 de setembre de 2007
0 comentaris

ACTA NÚM 12/2007 PLE ORDINARI DE DATA 30 d’agost DEL 2007

En la Casa Consistorial de Callosa d’en Sarrià, a 30 d’agost de dos mil set.

Degudament convocats i notificats en forma de l’Orde del Dia comprensiu dels assumptes a tractar, es van reunir Sota  La Presidència del Sr. Alcalde D. JUAN BTA. SAVAL FERRANDO, en primera convocatòria, sent les 20’35 hores, per a celebrar sessió ordinària ,  els membres a continuació relacionats:

 

Sr. alcalde-president:

D. Juan Bta. Saval Ferrando

Srs. Regidors:

SRA. Maria Isabel Ferrandiz Sanchis (P.P.)

D. Alfonso Berenguer Mayor (P.P.)

D. Rubén Toquer Berenguer (P.P.)

SRA. Maria José Fernández Guardiola (P.P.)

D. Ginés Llorca Solbes (P.P.)

D. Oskar García Castillo (P.P.)

SRA. Lorena Gregori Pérez (P.P.)

D. Francesc Guardiola Guardiola (P.S.O.E.)

SRA. Mª Gràcia Puigcerver Berenguer (P.S.O.E.)

D. Juan Bta. Ferrando Ferrandiz (P.S.O.E.)

D. Vicent Llobell Bertomeu (B.N.V.)

D. Cèsar Ferrando Sanchis. (B.N.V.)

Sr. Interventor :

D. José Enrique Pérez Bernabeu

Sra. secretària.

SRA. Mª Nieves Espinosa Roca

 

 

 

 

 

Per la Presidència s’obri la sessió a fi de tractar els assumptes inclosos en el següent

ORDE DEL DIA

Part resolutiva

1er. APROVACIÓ ACTES ANTERIORS

El Sr. alcalde pregunta si hi ha alguna observació a l’acta de la sessió número 11/2007 de data 26/07/2007, distribuïda amb la convocatòria

Sra. Gràcia Puigcerver Berenguer, respecte a les intervencions, en alguns punts es fa constar el nom i en altres no, exemple: per part de l’equip del govern, s’hauria de transcriure el nom de la persona que contesta.

L’alcalde, va haver-hi problemes en la gravació, per la qual cosa es va transcriure dels apunts.

La Presidència proclama aprovada per unanimitat l’acta de la sessió anterior, amb la modificació indicada, i ordena la transcripció al Llibre d’Actes, segons el que disposa l’article 110.2 del ROF.

L’alcalde, cedeix la paraula a la secretària perquè argumenta la modificació que es va fer en el seu dia de l’acta de  la ?Organització de l’Ajuntament? .

Sr. secretària, fa constar que s’ha modificat l’acta de la ?Organització dels òrgans necessaris de l’Ajuntament? a sol·licitud del grup B.N.V. , en la qual se sol·licita que es detallarà les retribucions per les quals anava hi ha ser remunerat el personal de confiança que havia sigut anomenat. L’acta ha sigut redactada de la manera següent:

DENOMINACIÓ DE PERSONAL DE CONFIANÇA, CARÁCTERÍSTAS, COL·LABORADOR EN ÀREA D’ALCALDIA, JORNADA COMPLETA AMB EFECTES RETROACTIUS.

Els conceptes que percebran en brut seran 1.148.22 ? mensuals per dotze pagues anuals, sent dos places que estaven a jornada parcial, que es reconverteixen en una.

Les altres dos que estaven a jornada parcial, no s’ha modifica perquè estaven detallats el nom i les quantitats que percebrien cada un dels membres

L’alcalde, la Presidència proclama aprovada per unanimitat la dita acta, amb l’excepció anteriorment descrita, i ordena la transcripció al Llibre d’Actes, segons el que disposa l’article 110.2 del ROF.

2on      RATIFICACIÓ DEL NOMENAMENT DE l’ INTERVENTOR I TRESORER MUNICIPAL

La secretària dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’ HISENDA que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació.

La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació:

Sr. Francesc. Guardiola, argumenta que hi ha tres places, secretari, interventor i tresorer, les quals han estat ocupades pels funcionaris de l?Ajuntament, fins que siguin ocupades pels habilitats nacionals. La plaça de secretària ha sigut ocupada per Nieves Espinosa, i la intenció ha sigut sempre ocupar estes places amb els habilitats nacionals, ja que són les persones més competents per a ocupar els dits càrrecs, però a la vista que no s’han presentat, s’haurà d’habilitar als funcionaris  que creguem més convenient per als dits càrrecs.

Agrair a Marlen Montiel i José Vidal, que han ocupat el càrrec de secretaria de forma interina, a José Enrique i a Manuel Rovira pels treballs realitzats en aquest Ayto.

Dir també que és competència de la Junta de Govern decidir i més si és ratificar les dites places, i no de l?Ajuntament. Ple. L’equip econòmic ha funcionat correctament en estos últims quatre anys, per tant el grup Socialista votarem a favor de la ratificació de les persones que actualment ocupen els llocs d’Interventor i Tresorer de l?Ajuntament.

També creiem que no havien motius suficients per a fer els canvis de personal que s’han fet, ja que han sigut per raons merament polítiques i no per millorar l’organització de l?Ajuntament., com ara Pepa Solbes, Paco Soriano, Rosa Ivars, Toñi Serna, els quals volguérem que tornaren als seus llocs de treball anteriors.

Agraïm que aquest equip de govern confia en els actuals Interventor i Tresorer de l?Ajuntament.

Sr. Vicent Llobell,  ja que es tracta d’una votació a persones nominals, el grup BLOC votarà individualment cada una dels seus components el que crea més convenient

Sr. alcalde, contestant el portaveu del grup socialista, argumenta que la decisió dels canvis del personal que s’ha fet, han sigut per a optimitzar els recursos humans de l?Ajuntament. de Callosa, en cap moment s’ha rebaixat ni en sou ni prestacions en cap dels canvis realitzats en els distints departaments, la qual cosa és competència de l’equip del Govern. No obstant això en la legislatura passada es van fer canvis en alguns departaments que van absorbir el treball de les persones que els ocupaven.

Sr. Francesc Guardiola, solidaritzar-nos amb estes persones que han sigut canviats del seu lloc de treball, cap d’estos canvis ha sigut portat a Ple, ja que és una decisió de l’equip de govern, i no entenem el perquè es porta a Ple els llocs de Tresorer i Interventor.

Sr. alcalde, de fet és una decisió que sí que pot emportar-se al Ple, ja que en la Comissió Informativa va haver-hi vots a favor i vots en contra.

Sr. alcalde, fa constar que en Comissió Informativa, es va demanar que la votació es fera per separat, primer un i després l’altre.

Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. Vots a favor de la ratificació del nomenament del Sr. Interventor D. JOSÉ ENRIQUE PÉREZ BERNABEU  TRETZE (13) corresponents a la totalitat dels membres de la corporació, .,  aprovant-ne i proclamant-se adoptat per UNANIMITAT,  l’acord següent:

A) ?DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 23/08/2007.

            Relativa a la proposta de RATIFICACIÓ DEL NOMENAMENT DE L’INTERVENTOR  MUNICIPAL.

Esta Alcaldia proposa ratificar el nomenament del funcionari que en l’actualitat ocupa el dit lloc:

D. JOSÉ ENRIQUE PÉREZ BERNABEU  INTERVENTOR MUNICIPAL i

L’Ajuntament Ple, ACORDA:

PRIMER.-  Ratificar el Nomenament de l’Interventor de l’Ajuntament de Callosa d’en Sarrià, en el funcionari que actualment ocupa el dit lloc D. JOSÉ ENRIQUE PÉREZ BERNABEU.

SEGON.-  Notificar el present acord als interessats, al servici d’intervenció i al departament de personal, perquè en prengueu coneixement i efectes consegüents.

Tresorer D. MANUEL ROVIRA BLANQUER: DOTZE (12) corresponents als membres del Grup Popular (8) als membres del Grup Socialista (3) i al Sr. Cessar Ferrando del Grup B.N.V. (1) i UN (1) vot en contra corresponent al Sr. Llobell Bertomeu del Grup B.N.V.,  aprovant-ne i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA  la ratificació del Sr. Tresorer, adoptant-ne en conseqüència l’acord següent:

B) ?DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 23/08/2007.

            Relativa a la proposta de RATIFICACIÓ DEL NOMENAMENT DEL EL TRESORER MUNICIPAL.

Esta Alcaldia proposa ratificar el nomenament del funcionari que en l’actualitat ocupa el dit lloc:

D. MANUEL ROVIRA BLANQUER TRESORER MUNICIPAL.

L’Ajuntament Ple, ACORDA:

PRIMER.-  Ratificar el Nomenament del Tresorer de l’Ajuntament de Callosa d’en Sarrià, en el funcionari que actualment ocupa el dit lloc D. MANUEL ROVIRA BLANQUER.

SEGON.-  Notificar el present acord als interessats, al servici d’intervenció i al departament de personal, perquè en prengueu coneixement i efectes consegüents.

3r.       CESI DE l’us DELS INSTAL·LACIONS DE l’ OBRA DE ?ELECTRIFICACIÓ RURAL EN PARTIDA L’OFRA I MOIA? a Callosa d’en Sarrià a favor d’ IBERDROLA

La secretària dóna lectura al dictamen de la comissió informativa d’HISENDA que conté la proposta d’acord que se sotmet a votació.

La Presidència obri el debat i sol·liciten la paraula els Srs/es Regidors, les intervencions dels quals se sintetitzen a continuació:

Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten TRETZE (13) vots a favor, corresponents a la totalitat dels Srs. Regidors de la corporació aprovant-ne i proclamant-se adoptat per UNANIMITAT, l’acord següent:

?DICTAMEN PROPOSADA DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, PATRIMONI PERSONAL I CONTRACTACIÓ  DE DATA 23/08/2007.

            Resultant que havent-ne executat l’obra de ?ELECTRIFICACIÓ RURAL EN PARTIDA L’OFRA I MOIA? d’esta localitat, i que per la mercantil Iberdrola S.A., en compliment de la normativa reguladora de la matèria, sol·licita la cessió d’ús de les dites instal·lacions, als únics efectes d’ús, manteniment i actes relacionats amb el funcionament de l’ expressada obra.

            Resultant que per al funcionament és necessari la realització de l’ esmentada cessió, per a l’exercici de l’activitat en dita partida,.

            Considerant que és competència del Ple l’ expressada cessió, de conformitat amb l’article 50 apartat 14 del R.O.F.

L’Ajuntament Ple ACORDA:

            PRIMER:  Autoritzar la cessió d’ús en precari a la mercantil Iberdrola S.A. De les instal·lacions d’ ELECTRIFICACIÓ RURAL EN PARTIDES L’OFRA I MOIA (FASE I) consistents en:

         Línia aèria de 20 KV en partida Ofra i Moia, de longitud 178 metres, amb 4 suports metàl·lics.

         Centre de transformació d’intempèrie sobre pal de 100 kVA, siti en partida l’Ofra.

         Xarxa de distribució aèria en baixa tensió, des de CTI Ofra, amb conductors trenats i suports metàl·lics.

per als fins de conservació, manteniment i anàlegs.

            SEGON: Facultar  al Sr. alcalde, per a la firma de tots i tots els documents que siguin necessaris per a portar a bon fi el present acord.

            TERCER: Que es de compte del present acord a la mercantil Iberdrola S.A. perquè en prengueu coneixement i efectes consegüents. 

4r. ASSUMPTES d’ URGÈNCIA SOTMESOS A l?Empar DELS ARTS. 82.3 I 91.4 DEL ROF

Conclús l’examen dels assumptes inclosos en l’orde del dia, la Presidència pregunta als portaveus si algun dels grups municipals desitgen sotmetre a la consideració del Ple, per raons d’urgència que hagen impedit un estudi previ en comissió, algun assumpte no comprés en l’orde del dia que acompanyava a la convocatòria.

El Sr. alcalde del grup municipal P.P. proposa la inclusió del següent assumpte en l’orde del dia: ?MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA DE PERSONAL DE L’AJUNTAMENT, PER MITJÀ DE CREACIÓ DE PLAÇA DE CAP DE LA POLICIA LOCAL? i justifica la inclusió en la urgència que suposen els motius següents: La necessitat dotar la Policia Local d’una direcció per a donar un millor servici als ciutadans.

A la vista de les anteriors consideracions, la Presidència sotmet a votació, de conformitat amb el que disposen els arts. 82.3 i 91.4 del ROF, la ratificació de la inclusió, prèvia apreciació de la urgència, de l’assumpte abans mencionat. S’emeten TRETZE (13) vots a favor, corresponents a  la totalitat dels Srs. Regidors de la corporació, aprovant-ne i proclamant-se adoptada per UNANIMITAT, la ratificació de la inclusió en l’orde del dia de l’assumpte següent:

4.1. MODIFICACIÓ DE LA PLANTILLA DE PERSONAL DE L’AJUNTAMENT, PER MITJÀ DE CREACIÓ DE PLAÇA DE CAP DE LA POLICIA LOCAL:

Sr. Francesc Guardiola, el grup socialista votarà en contra d’ aquest punt, no sols perquè no hi ha hagut temps per a estudiar-ho, sinó que estos canvis haurien de tractar-se en la junta de Sindicats i Junta de personal, ja que és un tema que afecta els treballadors. Segurament l’acord seria el mateix,  però consensuat per tots i aprovat per tots.

              L’actual equip de govern ha anomenat coordinadors i ha augmentat sous sense tindre en compte el sector dels sindicats i treballadors, de tot això el grup socialista no està d’acord i votarà en contra. S’hauria d’haver esperat a canviar la plantilla en l’aprovació dels pressupostos, no obstant això si s’haguera consensuat amb la Junta de personal el resultat seria el mateix, però és la forma correcta.

             Sr. alcalde, argumenta que no es modifica la plantilla, sinó s’incorpora una direcció que forma part de la plantilla de la policia local, i que la dita direcció l’està ostentant un membre de la policia local,  el qual rebrà unes retribucions pel càrrec que actualment ocupa, simplement es tracta de normalitzar una situació que estava ja en curs, evidentment és una acció que repercuteix econòmicament i en les obligacions en la persona que ocupa la dita direcció. Dir també que esta decisió es va tractar amb la resta dels membres de la policia, els quals estaven d’acord, de fet el resultat en estos últims mesos han sigut favorables, i aprofita el moment per a felicitar la regidora de Seguretat Ciutadana i al regidor de Trànsit que ha aconseguit optimitzar els recursos de la policia en els últims dos mesos.

               Sr. Francesc Guardiola, sí que és una modificació de la plantilla de personal, ja que en l’informe diu: modificació de la plantilla de personal, que requereix d’acord de Ple i s’aprova conjuntament amb l’aprovació dels pressupostos. Afegir que no puc felicitar la regidora de Seguretat Ciutadana ja que hi ha una minva en la policia local de Callosa, sempre han sigut professionals i ho continuaran sent, tampoc puc felicitar el regidor de Trànsit, per exemple pel senyal col·locat en el Portal, la qual obstaculitza el pas de vehicles.

                                                                                    

              Sra. Mª Isabel Ferrandiz, argumenta que la minva de la policia abans citada, serà esmenada demà mateix, i s’incorporaran quatre policies després de passar la prova corresponent.

               Sr. alcalde,  a més de d’eixos quatre, falten més policies que se n’aniran incorporant.

              Sr. Vicent Llobell, felicitar a tots i en particular a la secretària per l’informe que ha presentat respecte d’això. Afegir que es podria haver esperat a l’aprovació dels pressupostos, per la qual cosa considerem que no és urgent i pel que el grup BNV s’absté, a pesar d’estar d’acord amb la decisió presa per l’equip de govern.

              Sr. alcalde, l’equip de govern ha cregut que era una decisió fonamental, per la qual cosa hem adoptat esta decisió, i recordar al portaveu del grup socialista que en etapes anteriors quan hi havia alguna baixa de policia era per disconformitat i no com ara que és perquè estan millorant en categoria. 

 

Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup Popular, TRES (3) vots en contra, corresponents als Srs. Regidors del Grup Socialista i DOS (2) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup B.N.V., aprovant-ne i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent:

De conformitat amb la proposta d’Alcaldia de modificar la Plantilla de personal de l’Ajuntament dotant la Policia Local d’una direcció, amb la finalitat de prestar un millor servici als ciutadans.

Vist l’informe jurídic emès per la secretària de la corporació, que es troba en poder de l’expedient corresponent.

L’Ajuntament Ple, ACORDA:

PRIMER:     Aprovar la creació d’una plaça de Cap de la Policia Local,  grup C, nivell 18 de la plantilla de personal d’ aquest Ajuntament, dotant-la dels complements següents:

Complement específic:    800,00 euros

Complement de Destí (18):          398,21 euros

SEGON.       Comunicar el present acord al servici d’intervenció i personal, perquè en prengueu coneixement i efectes consegüents.

El Sr. alcalde del grup municipal P.P. proposa la inclusió del següent assumpte en l’orde del dia: ?DESIGNACIÓ DE MEMBRES DEL CONSELL TERRITORIAL DE LA PROPIETAT INMOBILIARIA? i justifica la inclusió en la urgència que suposen els motius següents: notificació de la Delegació Provincial d’Economia i Hisenda rebuda el 24/08/2007, i la designació del qual havia de realitzar-se amb anterioritat al 27 d’agost.

A la vista de les anteriors consideracions, la Presidència sotmet a votació, de conformitat amb el que disposen els arts. 82.3 i 91.4 del ROF, la ratificació de la inclusió, prèvia apreciació de la urgència, de l’assumpte abans mencionat. S’emeten TRETZE (13) vots a favor, corresponents a  la totalitat dels Srs. Regidors de la corporació, aprovant-ne i proclamant-se adoptada per UNANIMITAT, la ratificació de la inclusió en l’orde del dia de l’assumpte següent:

4.2. DESIGNACIÓ DE MEMBRES DEL CONSELL TERRITORIAL DE LA PROPIETAT INMOBILIARIA.

Sr. Francesc Guardiola, explicar el sentit del vot del grup socialista, creiem que tindrien que consensuar els  pobles, i és decisió de l’equip de govern.

Sr. alcalde, el motiu d’urgència és perquè finalitzava el termini (abans del 27 d’agost).

Sr. Francecs Guardiola, la decisió és de l’equip de govern, ja que la pot decidir, però crec s’hauria d’haver consensuat els pobles, i designar tres pobles de la província, un del PP, un altre del PSOE, i un altre del BLOC, em consta que ja s’ha remés a la Gerència Territorial, per la qual cosa la votació per la nostra part és en contra, ja que no hem participat en la decisió.

Sr. Vicent Llobell, no té més transcendència, ja que ja està decidit i remés, per la qual cosa el grup del BLOC s’absté.

Sr alcalde, dir que l’equip de govern va a l’Ajuntament a treballar i a prendre decisions quan cal prendre-les, i es porta a Ple per a informar a la resta dels grups de l’Ajuntament.

Acabat el debat, la Presidència sotmet a votació la proposta d’acord debatuda. S’emeten HUIT (8) vots a favor, corresponents als Srs. Regidors del Grup Popular, TRES (3) vots en contra, corresponents als Srs. Regidors del Grup Socialista i DOS (2) abstencions, corresponents als Srs. Regidors del Grup B.N.V., aprovant-ne i proclamant-se adoptat per MAJORIA ABSOLUTA, l’acord següent:

?Donat compte de l’escrit rebut de la Gerència Territorial de Cadastre de la Delegació d’Economia i Hisenda d’Alacant en relació a la composició dels Consells territorials de la Propietat immobiliària, en la que després de les eleccions municipals de maig de 2.007, és necessari procedir a la renovació de la composició del dit consell territorial; i per a això l’Ajuntament haurà de procedir a designar tres ajuntaments de la seua secció a excepció de la capital de província.

L’Ajuntament Ple, ACORDA:

PRIMER. Ratificar la proposta de l’Alcaldia i per tant d’anomenar per a formar part del Consell Territorial de la Propietat Immobiliària, als Ajuntament que a continuació es detallen:

1.       Monfort.

2.       Ondara.

3.       Daya Vieja.

SEGON: Que es de compte del present acord a la Presidència del Consell Territorial de la Propietat immobiliària d’Alacant –  Província.

TERCER: Que s’expedeix còpia certificada del present acord per a la seua inclusió en l’expedient corresponent.

El Sr. Francesc Guardiola, portaveu del grup municipal P.S.O.E. proposa la inclusió del següent assumpte en l’orde del dia: ?AMPLIACIÓ DE LA SUBVENCIÓ DELS LLIBRES DE TEXT A 1r I 2n DE SECUNDÀRIA?, ja que Conselleria es fa càrrec de 1r i 2n de primària, i d’eixa forma no es queda ningú sense subvenció, i el motiu de la urgència és que ja s’estan repartint els xecs per a l’obtenció dels llibres.

Sr. alcalde, crec que no és urgent, i hauríem de saber la quantitat i la disponibilitat econòmica  de l’Ajuntament.

Sr. Francesc Guardiola, no estem votant el punt, sinó la urgència.

A la vista de les anteriors consideracions, la Presidència sotmet a votació, de conformitat amb el que disposen els arts. 82.3 i 91.4 del ROF, s’emeten  CINC (5)  vots a favor de la urgència, i HUIT (8) en contra, per la qual cosa no és urgent, i es queda sobre la taula.

 

              Control de la gestió dels demés òrgans de govern

5e. DONAR COMPTE DELS RESOLUCIONS DE l’ ALCALDÍA ADOPTADES DÓNES DE LA DARRERA SESSIÓ PLENÀRIA, d’ ACORD AMB EL QUE DISPOSA l’ART. 42 DEL ROF.

Sra. secretària, en el ple De Juliol, el regidor del partit socialista D. Juan Ferrando fa constar que va haver-hi un error a l’enumerar els decrets, no es va anomenar en núm. 94, era error de transcripció, el decret núm. 94 de juliol del 2007: Disposició dóna la constitució del tribunal per a la previsió del lloc de secretaria, del qual es dóna compte en aquest Ple.

La secretària dóna compte succintament de les resolucions adoptades des de l’anterior Ple ordinari, les quals comprenen dónes del número 102 al 117 en compliment del que disposa l’art. 42 del ROF:

Decret núm. 102 de 16/07/07, delegant les funcions d’alcaldia en la regidor Mª Isabel Ferrandiz Sanchis, per a celebració de matrimoni civil el dia 28/07/2007.

                                                

Decret núm. 103 de 26/07/07, informant favorablement la pròrroga d’1 any de Comissió de Servicis de l’agent de la Policia Local D. SALVADOR MOLLÁ PÉREZ en l’Ajuntament d’Altea.

Decret núm. 104 de 30/07/07, incoant expedient d’infracció urbanística.

Decret núm. 105 de 02/08/07, incoant diversos expedients d’infracció urbanística.

Decret núm. 106 de 07/08/07, informant favorablement la Comissió de Servicis en lloc i termini reservat al titular, a l’agent de la Policia Local D. RUBÉN J. MARTÍNEZ MARTÍNEZ.

Decret núm. 107 de 08/08/07, cessant en l’exercici de les seues funcions amb efectes del 8/8/2007, a l’agent de la Policia Local D. RUBÉN J. MARTÍNEZ MARTÍNEZ.

Decret núm. 108 de 09/08/07, informant favorablement la Comissió de Servicis per 1 any prorrogable d’un altre, a l’agent de la Policia Local D. RUBÉN J. MARTÍNEZ MARTÍNEZ.

Decret núm. 109 de 10/08/07, aprovant pagament de les beques del Festival Líric 2007.

Decret núm. 110 de 17/08/07, cessant en l’exercici de les seues funcions amb efectes del 19/8/2007, a l’agent de la Policia Local D. LUIS MIGUEL OLIVERES ANDÚJAR, per incorporació al cos de la Guàrdia Civil.

Decret núm. 111 de 22/08/07, cessant el nomenament provisional per millora d?empre a Mª ROSA BERENGUER MOYA d’ocupar el lloc d’administrativa de l’OTM, en substitució de la titular.

Decret núm. 112 de 22/08/07, cessant de la plaça d’Auxiliar Administratiu de caràcter interí a GUADALUPE MANERA amb efectes del 26/08/2007.

Decret núm. 113 de 23/08/07, anomenant coordinadora de l’Oficina Tècnica a ROSA Mª MANERA FERRANDO.

Decret núm. 114 de 24/08/07, contractant amb caràcter fix per a la plaça d’auxiliar de taquilla i museu a GUADALUPE MANERA amb efectes del 27/08/2007.

Decret núm. 115 de 28/08/07, incoant expedients d’infracció urbanística.

Decret núm. 116 de 28/08/07, contractant per a les places de peó de neteja de caràcter temporal, a temps parcial per mitja jornada a: Cristina Camargo-Teresa Pérez-Francesca Guardiola-Mª Carmen Martínez- Mª Antonia Guardiola i a temps complet a:Teresa Roig-Miracles Calbo-Esther Llorens-Mònica Pastor.

Decret núm. 117 de 30/08/07, designant personal eventual, Col·laborador Àrea de Turisme i Comerç a RYCHARD DYNES BELTRÁN.

6e.: PRECS I PREGUNTES.

Sr. Oskar García, en l’últim ple l’equip de govern va traslladar als grups BLOC. I PSOE., la petició que les preguntes que hagueren de traslladar al ple ho feren per escrit i amb antelació, a fi de millorar la precisió  i l’eficàcia en les respostes, açò no s’ha produït ja sigui per falta d?interès o compromís perquè les coses vaguen més fluides. Sol·licita al Sr. alcalde que atorga dos, tres?. Torns de precs i preguntes, però que conclosa el debat quan ho considera oportú.

Sr. alcalde, entenc que els precs i preguntes són una funció més del Ple, cert és que per a optimitzar el resultat, l’equip de govern va sol·licitar que es fera per escrit les preguntes, la qual cosa no s’ha fet, espera que no hagen moltes preguntes, en cas contrari demanaré que ho facin per escrit i es contestaran en el pròxim ple.

Sr. Francesc Guardiola, la realitat és que tenim el dret de fer totes les preguntes que creem convenient i pararem quan així ho indica La Presidència.

Prec a la Regidoria de Cultura, que es revisa la subvenció per als llibres del col·legi, ja que els xiquets de primària reben un xec de la conselleria de 117 ? que cobreix tots els despeses, i que els xiquets de secundària no reben cap subvenció, sent també ensenyança obligatòria, ja que la subvenció és per a l’ensenyança obligatòria, i que tots els xiquets puguen optar a estes ajudes.

Perquè es van retirar els cartells de la festa de les ames de casa?, i perquè en els nous cartells no apareix l’anagrama de l?Ajuntament. com a col·laborador que és en totes les activitats.

Va eixir en premsa la notícia que el 3 de juliol la piscina municipal estaria disponible per a tots els veïns de Callosa, i per a la realització dels cursos de natació, després de les  reformes. La meua pregunta és en què han consistit les dites reformes, el pressupost de les mateixes i quina empresa les ha realitzat?, si s’ha sol·licitat un informe a l’oficina tècnica sobre la seguretat de la piscina, l’horari públic i quants ingressos s’han fet al juliol per les entrades a la piscina. Totes estes preguntes ens les poden respondre en el pròxim ple.

També vull informació sobre la programació cultural d’ aquest estiu, perquè ens consta que no s’ha realitzat l’estiu cultural en el carrer, que s’estava duent a terme en els últims anys, cine, teatre, música? i haver d’acudir als pobles veïns per a poder desfruitar d’estes activitats. També informació sobre la programació prevista per a la tardor cultural, com es feia en l’anterior legislatura.

Saber perquè es renuncia a la subvenció que es va aconseguir en el seu dia de la Diputació, el 20 de juny, del grup folklòric internacional, em consta que la dita subvenció és difícil d’aconseguir, i que en JGL es va desestimar.

Sr. alcalde, en contestació a esta última pregunta, demana que la Regidora de Cultura ens informarà del pressupost que queda en partida per a acabar l’any, tenint en compte que s’ha programat el setembre fester.

Sra. Maribel Ferrandiz Sanchis, arribem a l?Ajuntament. el 17 de juny, i no hem pogut fer activitats perquè a penes queda pressupost, 3.000 ? per a acabar l’any, el festival líric es va fer perquè té la seua pròpia partida, a pesar que es va perdre una subvenció de l? institut de la música, per la qual cosa es va haver de reduir el pressupost que em quedava. Amb el que ens queda intentarem fer el màxim possible, com és el setembre fester: tres concerts de música festera, els dos pròxims divendres i l’últim diumenge de setembre.

Sr. alcalde, no sols tenim poc pressupost en la partida de cultura, sinó en el conjunt de totes, ja que vaig demanar informe d’intervenció de despeses pendents sense consignació pressupostària en data de 18 de juny del 2007, que sumava en factures un total de 504.537,93 ?, a més de les factures pendents consignades en el pressupost que ascendeixen a un total de 298.192,23 ?, i una altra remesa de factures de 138.870 ?, la qual cosa ascendeix a un total d’ al voltant d’1.000.000,00 ?, que haurem d’aconseguir-los d’alguna forma , perquè totes els factures sigui?n pagades. Si a tot açò se suma que hi ha moltes partides que estan gastades quasi al 100 % del pressupost??.., estem en un moment molt delicat, i el que digui si anem hi ha tindre en compte la tardor cultural quan ens han deixat quasi totes les partides sense pressupost, és inadequat. S’haurà de recórrer a ingressos superiors per a poder fer funcionar l?Ajuntament. I distribuir-los per les distintes regidories, en estos moment evidentment no es pot fer res, ja que no ens han deixat un altre opció. 

 

Sr. Francesc Guardiola, hi ha moltes partides que les ha enumerat i estan al 40 o 50 % a l’agost, la qual cosa és satisfactori, sí que és cert que algunes partides estan quasi al 100%, benvinguts a l’Ajuntament de Callosa, sempre han existit estos problemes en aquest Aj., els recursos són mínims, i tant de bo que s’augmenten els recursos en esta legislatura, ja que en l’anterior es va augmentar en dos milions d’euros, la qual cosa és bo per a Callosa. L?Ajuntament. de Callosa és un Ajuntament pobre, per la qual cosa les partides s’esgoten abans del temps establit.

En relació a les activitats culturals, la partida té des de juny 3.000 ?, i de la partida d’annexos culturals s’han gastat 2.900 ? en un tendal provisional en la Pça. Convent, quan eixos diners està destinats a activitats culturals, cal tindre en compte a què partides es carreguen les distintes factures i a què partides corresponen. Col·locar un tendal no és una activitat cultural, d’ací que es gasten les partides abans d’hora.

Sr. Oskar García,  no sabia que el portaveu del PSOE, era també el portaveu del BLOC, per la menció que ha fet, si haguera assistit al ple anterior sabria que m’he pres la llicència de cridar al BLOC, Bloc Nacionalista Valencià, de tot això Vicente Llobell i Cèsar Ferrando no han posat cap impediment.

No hem vingut a l?Ajuntament. a perdre el temps, el temps s’ha perdut en els últims quatre anys, i intentarem salvar-ho del pou d’ on vostès ho han deixat.

Sr. Rubén Toquer, preferís contestar a les preguntes relacionades amb la piscina municipal, en el pròxim ple a fi de donar dades més exactes.

Sra. Lorena Gregori,  respecte als cartells de les ames de casa, es van fer en castellà, i van demanar que es feren en valencià, al no demanar cap ajuda es va dir que no espareguera el logo de l?Ajuntament.

Sr. Oskar García, quant a l’estiu cultural, l’alcalde ja ho ha argumentat, les partides són les que són i els diners és el que hi ha.

Quant a la subvenció per al Folklore, es va presentar la dita subvenció per a la contractació d’un grup, el qual tenia un cost molt alt, i a més el pagament era compartit. L’equip de govern va decidir que els participants de l’escola de ballet tingueren l’oportunitat de donar una actuació, va eixir més barat i de fet l’èxit obtingut es basa en l’afluència de gent a l’acte.

El tendal, ha agradat en general per l’ombra en la pça., mares, xiquets…, crec que Rosa Mª, l’anterior regidora de festes es va equivocar, perquè va plantejar un acte per a les bolilleres, a pesar que no estaven d’acord amb la data, seguit a la festa de S. Juan, i per les dates que són a l’estiu, es va fer per a no tindre les dones a ple sol en la pça. Del convent, per la qual cosa seria un gasto replanteable, però que s’havia de pagar.

Quant a la pàgina Web de moment, no està contemplada per les noves tecnologies, sinó que en aquest cas Lorena, la regidora de Turisme, ha decidit la millora en la pàgina Web, i pel que s’ha inclòs en eixa partida en concret.

  

Sr. Vicent Llobell, simplement comentar que no em pareix bé que el regidor digui que les bolilleres estaven d’acord amb la data de l’acte, la qual cosa ho tindrien de dir elles mateixes. A mi em consta que sí que estaven d’acord amb la data del dit acte.

Sr. alcalde, en el tema de les bolilleres, sí que és veritat que la data no rea la més idònia, per la calor, però al juny no podien assistir sis dels pobles que estaven convocats per a assistir a l’acte. El col·locar el tendal va ser a petició popular, per la qual cosa l’equip de govern ho va col·locar, i posar en marxa la liquidació es va informar des de la regidoria d’Hisenda i des d’Intervenció, totes les formes de poder pagar les factures de tot el que s’estava fent i les factures retardades de l’anterior legislatura.

Respecte a les partides que només estan afectades en el 39 o 40 %, la majoria afecten la plantilla personal, retribucions, nòmines, etc., quant a les que afecten directament les regidories sí que estan quasi al 100 %. Lamentablement és així, per la qual cosa intentarem elaborar un pressupost que dona solucions al problema econòmic que té actualment a l?Ajuntament. de Callosa.

Sr. Francesc Guardiola, em dirigís a Sr. Oskar, perquè no vull en cap moment es parla de la meua vida personal, perquè puc anar-me’n de viatge quan vulgui i a on vulgui, en aquest ple sempre s’han respectat estes coses i així vull que seguis ca.

Sr. alcalde, no admet que s?amenaça a ningú en aquest Ple, i li demana com a president d’esta corporació que no torna hi ha utilitzar l’argument de retardar un Ple perquè no puga assistir per motius personals, en tot cas es podria avançar, sempre que es comenta amb anterioritat a la data del ple.

 Sr. Oskar García, jo també sóc ferm defensor que la vida personal de cada u és la que és, en cap moment he dit si te n’has anat de viatge o no, simplement no has entès el matís del que volia dir.

Sr. Francesc Guardiola, en la J.G.L. de 8 d’agost del 2007, en informes i propostes de l’alcaldia, s’acorda revocar l’acord que presenta la regidoria de Cultura en la J.G.L. de data, 24/07/07 i s’adapta el dit acord, pel qual s’aprova el conveni de la Universitat Miguel Hernández d’Elx amb l?Ajuntament. De Callosa, voldria saber els motius de la dita revocació d’acord, i si es podria firmar el dit acord de Conveni.

Sr. alcalde, no, ja que algunes de les clàusules del dit conveni no estan clares, entre elles no està clara la contribució final que aportarà l?Ajuntament, i se sol·licita que s?especifica la dita clàusula, però al no respondre a la nostra sol·licitud, ja que és potestat de l’alcalde aprovar o revocar un acord de J.G.L., si la universitat Miguel Hernández vol en algun moment continuar amb el Conveni amb l?Ajuntament. De Callosa, haurà d’especificar totes les clàusules del mateix.

Sr. Francesc Guardiola, referent a un escrit presentat pel Sr. Joseph Saval  Gregori en representació de l?Associació d?amics de la Música, que sol·licita informe sobre un clavilli en la Casa de la Música, la qual cosa crec que requereix d’informe tècnic i no del revisor d’obres.

Sr. Alfonso Berenguer, el tècnic de l?Ajuntament. estava de vacacions pel que va haver d’anar el revisor d’obres, no obstant després de les vacacions el tècnic va fer la visita d’inspecció.

Sr. Francesc Guardiola, en l’últim ple es va parlar d’una subvenció de 300.000,00 ? per a l’Asil hospital, en l’última reunió del consell s’aprova esta subvenció, que és una de les promeses de Saval en el diari.

Sr. alcalde, mai s’ha dirigit a eixe diari, el qual va advertir d’una informació que no va eixir de l’equip de govern, i de fet quan el diari em pregunta què passa amb eixa subvenció?, tu que ho has escrit sabràs de què va, l’explicació real és que la dita subvenció és per a la compra de llits de l’asil. Quan manem una nota de premsa sempre la firmem, i eixa no està firmada.

Sr. Francesc Guardiola, que consta que el mitjà de comunicació és Notícies Benidorm.

Llegiré una nota que va dedicada a l’equip de govern: Darrere d’un govern caracteritzat per la desídia, deixadesa i desencant, no és gens sorprenent que ocorregué estes coses, per això no cal buscar justificacions a l’injustificable, ni raons a la sense raó. El fet és la prova, i és haver deixat de percebre una substanciosa subvenció per la incompetència, la inoperància i la ineptitud del nostre incito, paupèrrim i celebèrrim alcalde, que darrere d?haver-ne sol·licitat una subvenció, que no és fàcil d’aconseguir, mai ho és, fins ací el mèrit, es deixa perdre tan impunement, ací la seua decrepitud, és d’un desvergonyiment superlativa que em suggereix al refrany, que quan els que manen perden la vergonya, els que obeeixen perden el respecte. Amb esta actitud seua hem sentit la seua falta de suport i el seu menyspreu al poble de Callosa.

Açò va dirigit a l’alcalde, per la subvenció que s’ha renunciat relativa a la xarxa d’enllumenat del Falset, aconseguida i tramitada per nosaltres i la Conselleria per un import de 30.000, 00?,  i per la Diputació 18.000,00 ?, sobre una obra que ascendeix a un total de 188.000,00 ? , sabent que l?Ajuntament no té recursos, crec que s’haguera pogut negociar més la subvenció i abaixar el pressupost inicial, però mai renunciar a la subvenció. Sé que és per falta de consignació pressupostària, es pot fer un crèdit, si interessa fer l’obra, però no es pot dir que no s’accepta la subvenció perquè no hi ha partida pressupostària, perquè aquest problema estarà present durant tota la legislatura en quasi totes les partides.

                                                                                                           

Sr. alcalde, quan esta subvenció es planteja, evidentment no hi ha partida pressupostària, després es parla del projecte que en realitat es tractava de més de 40.000,00?, la qual cosa estava projectat, s’intenta fer un conveni entre tots els afectats, i ningú estava a favor de la labor del dit projecte per l’alt cost del mateix i per la retribució econòmica que suposava realitzar-ho, la qual cosa repercutia a l?Ajuntament. De Callosa, i després de consultes en el departament d’intervenció, per la capacitat d’endeutament baix mínims, no era el millor moment i es va haver de desistir de la dita subvenció, ja ens haguera agradat poder acceptar-la si haguérem tingut capacitat per a fer més crèdits, en aquest cas seria per a finançar 120.000,00?.

També sé que la subvenció del Festival Líric es va perdre per falta de donar-li curs al moment oportú en la seua legislatura.

S’ha rebut una carta del Ministeri per la qual se’ns denega 25.000,00 ? , per a un projecte Ambiental, en quant estem apostant per l’Agenda 21 local, per aplicació de noves matèries en temes de reforma ambiental o per a millorar el paratge de l’Algar. Pel que ens hem sentit discriminats pel Sr. Sabater, ja que és per a millorar el poble de Callosa, i també necessitem ajudes des del Ministeri.

Sr. Francesc Guardiola, va eixir en la premsa el compromís de l’alcalde pera subvencionar el transport dels callosins amb discapacitat intel·lectual, jo felicita a l’equip del govern pel dit acte, sé que és en col·laboració amb les caixes  d’estalvi. Voldria veure el Conveni per a saber quins bancs o caixes han contribuït i en quines quantitats s’ha subvencionat aquest transport.

Sr. Alcalde, el conveni no s’ha assignat, tenim una reunió a finals de setembre en el centre Doble Amor i les Caixes d’Estalvis amb què s’ha parlat, tan prompte estiga elaborat el Conveni se’l farem saber per a la seua informació.

Sr. Francesc Guardiola, dir que si el conveni no es poguera dur a terme, el grup PSOE recolzaria a l?Ajuntament. perquè es fera càrrec del dit transport, com també del transport escolar de Callosa.

Un altre tema de què vull parlar és el de la Policia, ja que és preocupant, ja que estan eixint notes en la premsa que no s’ajusten a la realitat, les preguntes serien les següents, bé es contesten és aquest ple o en el següent:

         Quants són els agents de la policia local de Callosa d´en Sàrria.

         Com està estructurada, quants són agents i quants són oficials

         Quantes vacants havien el 15 de juny del 2007.

         Quants agents havien el 15 de juny de2007

         Quantes vacants i quants agents hi ha en aquest moment.

         Hi ha més agents ara que abans?

         És veritat que només es destinaran dos agents en a l’Algar, i no un servici de 24 hores com es va anunciar?

         És Veritat que hi ha agents de la policia local que han utilitzat armes no reglamentàries?, si és així, Quins agents són, i quines mesures s’han pres per part de l’equip de govern?

          Quins agents de la policia tenen permís d’arma

         Si el criteri de l’equip de govern és que la policia parta armes, Perquè hi ha torns de la policia on no hi ha agents que porten armes? .  No haurien de portar armes tots o almenys u per torn?

         Ha eixit en la premsa un nou policia Jaisan Javier Savall Caballero, no sé si està destinat en les dependències ja que no ho he vist pel carrer.

         Quants i quins agents de la policia local han participat en l’Algar?

         Quin és el cost d’aquest servici de l’Algar per a l?Ajuntament., hores nocturnes, i amb quina compte l?Ajuntament. per al pagament de nocturnitat i quina quantitat suposa.

         Quantes actuacions s’han fet aquest estiu en l’Algar, baralles, agressions, robatoris?. En el servici de 24 hores?

         Es pretén seguir amb el servici 24 hores per a tot l’any, tal com s’anunciava en la premsa?

         Es pretén ampliar eixe servici a altres zones també poblades com és la Urb. Almedia, Sierra Verd?.., i no sols per a l’Algar?

         On està ubicat les dependències en l’Algar, quines inversions s’han fet i a què partides s’han carregat?

Totes estes preguntes es poden contestar en el pròxim ple.

Per curiositat, voldria saber perquè el dia 6 de juliol hi havia una cabra en les dependències municipal lligades?

Sr. Alfonso Berenguer, la cabra se la va trobar un veí de Callosa, el gros, i com en eixe moment la policia no estava en les dependències, la va lligar i va cridar la policia perquè esbrinaren el propietari.

Sr. Francesc Guardiola, el tema de la pèrdua de la subvenció de 18.000,00? del Festival Líric, jo ho assumís per complet per no haver-la firmat en termini.

Sr. alcalde, perquè hauria de presentar la dimissió ara mateix.

Sr. Francesc Guardiola, el festival Líric hauria d’haver agraït al Ministeri de Cultura, per la seua aportació. La Diputació sempre ha donat 9.000,00? i enguany només s’han rebut 3.000,00?, espera que es faça les gestions necessàries. L’any passat en valor no es podia superar la subvenció en 3.000?, només pot ser amb un Conveni específic per a 9.000?, 15.000?, 18.000? o 55.000?, entre la Diputació i l?Ajuntament., que és el que estava pendent per a fer-se enguany. L’any passat es van rebre 3.000? de subvenció, i els 6.000? restants serien per a pagar actuacions directament del Festival Líric, per la qual cosa el còmput total van ser 9.000?, tot açò perquè la llei de subvenció ha canviat.

Sr. alcalde, hauria d’haver sigut així, però quan vam ser a València no estaven abonades les dites quantitats de l’any anterior, si bé hi havia un compromís, no havia partida en la Diputació, només estaven consignats els 3.000?. Jo conte amb el que tinc i amb el que hi ha. La mateixa directora va ser qui ens va posar en antecedents sobre el tema.

Sr. Francesc Guardiola, els 6.000? no s’han d’ingressar a l?Ajuntament., sinó que és pagament directe  als professors, la qual cosa sí em consta és que van haver-hi problemes en l’emissió de la factura, per la qual cosa no s’ha cobrat, això és un tema entre diputació i els professors. La gestió política de l?Ajuntament. estava ben feta, però per motius aliens a nosaltres no s’ha cobrat la diferència.

El Grup PSOE sol·licita per al Pròxim ple, la moció que l?Ajuntament. de La Vila Joiosa fa possible el disposar de terrenys per a fer un pàrquing públic en l’Hospital, hi ha altres ajuntaments que ho estan recolzant, com La Vila Joiosa, Altea, La Nucia?.. demanem que es faça un proposta d’acord per a recolzar el pàrquing públic de l’Hospital de La Vila Joiosa.

Sr. alcalde,  amb la mateixa participació de La Vila Joiosa, Benidorm? per al pàrquing, o per a la millores de l’Algar, o per a la ronda urbana de Callosa, crec que cada poble ha de fer-se càrrec de les infraestructures que es faça en el propi municipi. Si el pàrquing és en l’Hospital de la Vila que es faça càrrec l?Ajuntament. de La Vila Joiosa, a pesar que ens beneficiem tots, igual que ells es beneficien si haguera millores en l’Algar?. del que parlem és d’una xarxa primària que té l?Ajuntament. De La Vila Joiosa, dins del PGOU. No podem invertir en altres ajuntaments, tenint desatès el nostre.

Sr. Francesc Guardiola, em pareix lamentable comparar el pàrquing de l’Hospital de la Vila amb la infraestructura de l’Algar. Em consta que hauria de ser Conselleria la que es fera càrrec dels terrenys del dit pàrquing, i lloc no va a fer-ho, hauríem d’unir-nos als pobles del voltant que ho estan fent en la mesura de les seues possibilitats, i només demana que els callosins no ens quedem darrere.

Sr. alcalde, l?Ajuntament de Callosa, en aquest moment, no té possibilitats, si dins de dos o tres anys les tenim actuarem.

Sr. Francesc Guardiola, no em pareix bé, que havent-nos preocupat i invertit en el Projecte BIC de Callosa, és un esforç de molts anys, tenint en compte nostres possibilitat, que es pinten les voreres de granit perquè els cotxes no aparquen, es podrien fer altres actuacions que encaixen en la zona BIC. No estem d’acord amb estes agressions, ja que l?Ajuntament. ha d’actuar com a model per a ajustar-se a la normativa, en aquest cas del BIC.

Tampoc sabem quan es posa en marxa i quan es para la Font dels Ànecs, advertir que és perillós perquè esvaren les  motos per l’aigua que sobreïx de la font.

Em pareix una mesura dràstica prohibir jugar als xiquets en la Pça convent, xiquets de 4 o 5 anys jugant amb el baló crec que no és perillós, crec que la intenció ha sigut que els xiquets grans no juguen al futbol, haurien de prendre’s altres mesures, com més vigilància per part de la policia.

No ens pareix just que les places d’aparcament oficials en les utilitzen els funcionaris de la policia, ja que els altres funcionaris de l?Ajuntament. no tenen plaça reservada per a ells. Eixa zona està reservada per a cotxes oficials.

Sr. alcalde, no hem canviat res relacionat amb el tema de la zona d’aparcament reservat a cotxes oficials, s’està fent el mateix que en l’anterior legislatura, i vostè com a alcalde no ho va aconseguir en quatre anys, jo ho faré quan ho crea convenient.

 

Sr. Alfonso Berenguer, contestant a la pregunta referent a la Font dels Patos, s’està encenent en un horari controlat, en aquest moment està apagada perquè s’està modificant el quadro de comptadors.

Quant a la prohibició de jugar en la pça. Convent, no s’està parlant de xiquets de 4 o 5 anys, sinó de joves majors d’edat, ja que hi ha hagut diverses queixes i denúncies perquè es prohibeix ca jugar al futbol en el convent, perquè posen en perill a la gent que està passejant o assentada.

Quant a la zona oficial d’aparcament, es farà el que es puga perquè es compleix ca la normativa d’estes zones.  

Sr. Vicent Llobell, em dirigís al Sr. Oskar, quan jo vaig entrar en la política a Callosa es Deia que era foraster, em solidaritza amb tu perquè també eres foraster, també s’ha dit.

Sr. alcalde, em pareix que és un tema de racisme, discriminar una persona perquè sigui d’un altre poble.

SR. Vicent Llobell, referent al BLOC, no té cap importància per a nosaltres. En relació amb la pàgina Web, tal com diuen els callosins, que no fa el que vol sinó el que pot.

Demana que es fera un registre relacionat amb el tema de titulació, perquè la gent no vota depenent de la titulació, perquè no passa el que està passant en La Vila Joiosa.

A la Regidora d’Educació li demana que intenta solucionar el transport escolar, ja.

Al Sr. Alfonso Berenguer, voldria saber les empreses que han realitzat les obres del convent i l’ aparcador dels autobusos, i si s’ha fet algun conveni amb ells.

Sr. Alfonso Berenguer, l’empresa és Tractors i Obres, que és la mateixa que va fer les obres de Jaume I en la seua legislatura.

Sr. alcalde, estes obres es pagaran de la mateixa manera que es pagarien les obres de Jaume I, que es va adjudicar per un import de 8.000 ? en un ple i al voltant de 80.000 ? més, la qual cosa hauria d’estar reflectit en un conveni, que no ho està. És el moment de ser prudents en el tema de les obres.

Sr. Vicent Llobell, al regidor d’esports, en relació al club de futbol, no s’entén

Sr. Rubén Toquer, és cert, molt  a pesar meu, perquè sempre he participat en el futbol, i ho seguis fent, intentaré canviar-ho, a una certa edat no hi ha molt d’esperit esportiu, les reunions del club de futbol tenen el meu suport i el de l?Ajuntament., potser el problema sigui que hi ha més gent estudiant que abans, per la qual cosa no té temps a entrenar. A les reunions que s’han convocat a penes han assistit sis o set persones. Estem federant un equip de futbol sala, ja que amb deu jugadors és suficient.

Sr. Vivent Llobell, referent a la Pça. Abdet, per la concurrència de gent i per les obres que s’estan fent al seu voltant, crec que hauria de netejar-se amb més freqüència.

Sr. Alfonso Berenguer, estem en tramitació per a poder solucionar tots problemes relacionats amb el tema de la neteja vial.

Sr. Rubén Toquer, des de l?Ajuntament. demana que si pregunten per què no hi ha un equip de futbol a Callosa, és simplement perquè per a això fa falta que hagen jugadors i que vulguin jugar.

Sr. alcalde, també és un problema el que tots vulguin cobrar, i les quantitats són elevades.

Sr. Vicent Lllobell, en el tema de la neteja vial, és prompte per a dir si va bé o no, només preguntar si hi ha algun problema amb l’empresa ACCIONA.

SR. Alfonso Berenguer, de moment no hi ha cap problema, estem intentant perquè els mitjans siguin el millor possible.

SR. Vicent Lllobell, he llegit alguna notícia referent al tema de la circumval·lació, que es farien per empreses callosines.

Sr. alcalde, la voluntat de l’equip de govern és que si els callosins es constituïxen en una agrupació d?interès econòmic, la inquietud de l’equip de govern és que promouen i executen la circumval·lació, empreses o promotors vinculats al poble de Callosa, perquè el benefici industrial que genera una obra amb estes característiques  es quedarà a Callosa i poder reinvertir dins dels distints sectors que la formen o  dins del conjunt de la població.

Sr Vicent Llobell, espera que s’intentarà obtindre totes les subvencions possibles per a executar les obres.

Sr. alcalde, eixes obres no té subvenció, és una  xarxa primària aprovada pel ple del PGOU, suposa una càrrega.

Sr. Vicent Llobell, sí, però quan es demana el vot per a aconseguir subvencions, crèiem que eixes obres també estaven incloses.

Sr. alcalde, com ja he dit és una càrrega, no obstant si arribat el moment hi ha possibilitat t?obtindré subvencions respecte d’això, es gestionaran per part d’aquest equip de govern, però la repercussió de m2 de sostre/m2 de sòl queda aprovat i redactat en el PGOU de Callosa.

Sr. Francesc Guardiola, referent al tema de la subvenció, hi ha unes  declaracions fetes per vostè, que en els pròxims pressupostos de la Generalitat s’intentarà que hi haja una partida per a subvencionar la Circumval·lació.

Sr. alcalde, jo podria intentar o sol·licitar  que es ferm un conveni per a executar les rotondes de les carreteres, però la xarxa primari no.

 Sr. Vicent Llobell, la partida dels llibres està gastada?

Sr. Ginés Llorca, no està gastada, però segurament haurem de recórrer a partides que estiguen vinculades per a poder socórrer la falta de liquiditat.

SR. Vicent Llobell, sobre el tema de la policia, els agents continuen col·laborant amb mi tal com ho feien abans. Referent a les Dependències de l’Algar, es tracta d’un lloc físic?

Sr. Alfonso Berenguer, de fet hem estat utilitzant l’antiga taquilla com a dependències, per a l’any que ve s’intentarà millorar els mitjans del dit servici.

Sr. Vicent llobell, en les actes de JGL he llegit que hi ha problemes en un solar del Barranc dels Raigs, que està molt brut i hi ha perill d’incendi.

Sr. Alfonso Berenguer, es tracta d’un solar abandonat, que els veïns han reclamat que es netegen per part de l?Ajuntament. Perquè no hagen problemes. L?Ajuntament. ha netejat dita solar per mitjà del PAMER.

Sr. Vicent Llobell, referent a senyals en mal estat i sacs d’arena en la vorera, està igual que abans, no és culpa dels polítics.

Sr. alcalde, la partida de senyals està esgotada.

Sr. Alfonso Berenguer, estem parlant del mateix poble, dels mateixos servicis tècnics, de les mateixes necessitats, dels mateixos mitjans?.

Sr. Juan Ferrando, està aprovat en JGL el projecte de modificació i millora de la xarxa d’aigua potable de la C/ Santa Bárbara i  Laureta de Callosa, de què tracta el dit projecte?

Sr. Alfonso Berenguer, es tracta d’una modificació puntual i urgent de la xarxa d’aigua potable dels dits carrers, a causa d’una ruptura en les mateixes en la C/ Laureta. Hi ha hagut problemes amb els veïns a causa de les humitats en els soterranis del dit carrer.

SRA. Gràcia Puigcerver, referent a l’escola d’estiu, hi ha hagut queixes d’algunes mares, ja que quan arreplegarien als seus fills, estos ja se n’havien anat del centre.

Sra. Mª José Fernandez, es deu a un cas puntual d’una mare que va fer una queixa a les mestres, que el seu fill se n’havia anat del centre abans d’arribar ella,  no és cert, perquè després d’esbrinaments el xiquet no va arribar a eixir del centre, ho estaven observant des de dalt, no obstant la mestra es va disculpar i va explicar a la mare, els xiquets estaven completament controlats. A pesar d’això la mare en qüestió va decidir no deixar més el xiquet al centre d’estiu.

Sr. Gràcia Puigcerver, a mi particularment se m’han queixat dos mares.

L’horari del cementeri segueix sense complir-se, a les 11 del matí no està obert encara.

Respecte de la policia, estan fent sancions amb diferents quantitats de diners sent la mateixa sanció. Com a ciutadana de Callosa i com a regidora de l?Ajuntament. encara que sigui de l’oposició, tot el grup de la policia, crec que haurien de saludar-nos i no girar el cap per a no fer-ho.

Sr. Alfonso Berenguer, respecte a les quantitats de les sancions, s’hauria d’esbrinar la descripció de la sanció.

Sra. Gràcia Puigcerver, estic parlant d’una sanció de mal aparcament i de sanció de 120, 00?

Sr. Alfonso Berenguer, hauré de consultar les tarifes administratives de sancions de la policia.

Sr. alcalde, si és de 120 ? és perquè estava mal aparcat, envaint la vorera i dificultant el tràfic, sinó és així no pot ser de 120 ?.

SR. Alfonso Berenguer, quant al servici del cementeri, a partir d’ara seran els servicis tècnics els que s’encarreguen d’obrir el cementeri.

Sr. Mª Isabel Ferrandiz, jo no puc dir a la policia, com han d’actuar de manera cortès amb tu.

Sr. Alfonso Berenguer, es parlarà amb ells perquè complisquen amb el seu obligació.

Sra. Mª Isabel Ferrandiz, agrair a la policia per la seua labor i col·laboració, en aquest curt termini des de la meua regidoria de Seguretat ciutadana, exemple és la labor que han prestat en la desaparició del SR. Vercher, que ho han fet de forma desinteressada i fora d’horari de treball.

Sr. Oskar García, jo no em sent foraster, diuen que un no és d’ on naix, sinó d’ on se li vol, jo em sent volgut i em sent callosins.    

  

I no havent-hi més assumptes a tractar, per la Presidència es va alçar la sessió sent les 22’47 hores.

De tot això dona fe.

V.. Bº.                                                                LA SECRETÀRIA GENERAL

L’ALCALDE,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!