9 de juny de 2006
Sense categoria
1 comentari

LIBIDO SCIENDI (II)

JE TE PARLERAI, ARÀLIA, DE NOUS

Estimar és una cosa molt important. Però hi ha una cosa, que és profundament més important que estimar, i aquesta cosa és ‘deixar-se estimar’

Venetia m’amolla davant una pesquera verdosa d’oblades: «Enlloc d’expressar les teves impressions, imprimeix les teves expressions.»

Qued enlluernat pel timbre adolorit de sa veu que, plena de saladina i sol, és més fosca i punyenta.

«Sembles un altra quan estàs dins la natura.»

Venetia es posa a riure com si hagués dit alguna cosa divertida.

He nedat molt i estic cansat. Mir la Punta Roja, enfora, i no me’n puc avenir d’haver fet aquella distància tan llarga.

Venetia està estirada damunt la tenassa de l’Escull. Li cont: «Una tenassa és una porció de roca planera i tot just coberta per l’aigua de mar.»


«Som una dona tenassera», m’amolla com si no res.

Després segueix amb el seu discurs sobre una cosa i son contrari: «Freud ho deia ben clar: el somni pot representar el desig d’una cosa pel desig de la cosa oposada. I recordava que en llatí altus significa alhora alt i profund, sacer que vol dir al mateix temps sagrat i maleït o fins i tot el without anglès que sempre m’ha fet molta pensera.»

L’horabaixa era fulgurant. El sol s’aferrava amb tota la brillantor als lliris blancs de les dunes de la cala que exhalaven un perfum engatador. em sentia una mica marejat per l’esforç emperò encara he tingut eima de dir: «Tenc molt present l’heimlich. Per un cantó significa familiar i per l’altre secret o ocult. La inquietant estranyesa era una de les traduccions del doctor Alvarado, el meu professor d’alemany i de psicoanàlisi.»

«I no et parlava de
l’
unheimlich que és exactament el seu contrari?»

M’he quedat adormit davant la pregunta de Venetia, com si fos una sibil·la.


  1. deixar-se estimar

    Aràlia m’havia parlat de la nova amiga de Charles:
    una cambrera del cafè de la planta baixa.
    No hi vaig donar importància, Charles es deixa impressionar
    per la vista, i ja ha tingut repetides relacions amb dones figures
    que sols poden ser esboçades per l’artista. Sense llum pròpia,
    moltes operades d’estètica, perden l’atractiu al cap de quatre dies
    de posar en estàtica davant del llenç, o de passejar-se sense estil
    per l’àtic de Charles: quatre línies inexpressives que enfelloneixen
    el pintor i que l’afonen en la incertesa. La seva seguretat es trenca
    davant una model opaca. Aquest tipus de models no es deixen sublimar.

    Al Met, quan Venetia i Belette van saludar-se, encara no sabia
    que era la nova amiga de Charles.

    "M’estimo les vanitas", va dir trèmula.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!