APUNT AL NATURAL
Chemins, taches rousses des sédums, lianes des clématites sauvages, chaleur du soleil couchant.
(Noté d’abord cela, por ne pas oublier l’intensité singulière de ces instants.)
Philippe Jaccottet
I
A dalt el cel llarg i alt amb estols de niguls paral·les i prims rosanegrencs. Enmig els turons ponentins allargassats de tinta xinesa amb taques de boscos i alguns pins dibuixadíssims per les darreres resplendors d’un sol gelat, post. I entremig, entre la meva posició mòbil de caminador i les vinyes, una línia de boira que no s’acaba mai com el tall d’un ganivet d’acer creixent sense repòs.
Llavors fuig del ciclorama camperol i em llanç, m’enfons, en el trebolí dels pàmpols en podridura que mostren unes tonalitats diverses i fortes de llautó, el color de la terra que se’ls menjarà.
i II
Tot d’una, en un camp abandonat ple d’embalums, grues demuntades de construcció i casetes prefabricades d’obra, entre els lladrucs d’un ca negre i ferotge, el cop fiblador i estupefaent d’aquell roser salvatge, vermell sang presa, que em clava la bellesa de l’insperat gest clàssic entre l’horror.
[Foto: Beckett a Tànger]
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Mentre el material natural d’esperit com han retratat tants i tants grans pintors com Gogin o Van Gohg remena el món i l’evolució.