Per camins i carreteres

bloc d' Antoni Rigol Ginebreda

6 de gener de 2008
2 comentaris

Primeres observacions de la limitació a 80

Després de una setmana de l’aplicació de la limitació a 80 km/h. a l’àrea al voltant de Barcelona, ja he observat dues conseqüències d’això, una de positiva i l’altre negativa.
La positiva, ha estat en el nus de El Papiol, a l’enllaç de Barcelona cap a Girona. Hi ha un revolt molt tancat, limitat a 70, i que no es pot passar a gaire mes velocitat, de fet, es força freqüent que hi hagi accidents perquè algú hi ha volgut passar mes ràpid. Fins ara, era freqüent que a les hores punta, un cop passat Molins de Rei, haguéssim de fer un o dos kilòmetres de cua, però, aquesta setmana, no n’hi he trobat cap, es possible que hi hagués menys trànsit, per les festes, però després de cap d’any, sembla que ja tothom estava treballant, la setmana que ve, ja veurem que passa. La meva explicació, es que, abans els cotxes arribaven a aquest punt a 120 i havien de reduir a 70, tot i que hi ha alguns cotxes que van en direcció a Martorell, la majoria van cap el Vallès, ja que per anar a Martorell, s’hi va millor per l’autovia A-2, que es gratuïta, com deia, els cotxes havien de reduir la velocitat en 50 km/h, en canvi ara, nomes l’han de reduir de 10, també hi influeix una ratlla que hi ha continua una cop passat el revolt i quan s’ajunta amb l’enllaç que ve de Martorell, com ja vaig dir en un altre post, aquesta ratlla està pintada al revés.
La conseqüència negativa, son el vehicles que per por a passar-se, van a 70, però per estalviar-se els ensurts propis de circular pel carril de la dreta, (sortides directes, vehicles que encara van mes a poc a poc, vehicles que s’incorporen, etc.), ho fan pel segon o tercer carril, obligant a la resta de conductors a anar encara mes lentament del que esta permès, o a avançar-los per la dreta, amb el perill que això comporta. Estaria be que a mes de multar a qui corri mes del permès, es fes el mateix amb els que no circulen pel carril de la dreta, tot i que estigui lliure. 
Ja en aquest altre post vaig dir el que em semblava aquesta limitació. Amb el temps ja anirem veient les conseqüències positives i negatives d’aquesta mesura, encara que la que s’ha posat com a principal excusa, nosaltres no ho podem veure, ja que no sabem si la contaminació ha pujat o baixat, ens haurem de refiar del que ens diuen.

  1. M’agrada conduir poc. De tant en tant però he d’anar a València i no sempre em va bé agafar l’Euromed. Aleshores es quan començar el meu calvari. No m’agrada correr però sé que no es bó forçar els camions a adelantar-me. O sigui que m’espavilo.Però sempre hi ha el camió que et vol passar. La situació se’m fa tensa i sempre somnio amb que aqui facin com a França i no deixin circular els camions el diumenge.
    Ara, en canvi , al llegir el teu article m’has fet reflexionar amb la complexitat de les coses. Es veritat que els camions són necessaris, és veritat tot el que dius. Però hem de trobar l’equilibri amb això també. El teus raonament són ponderats i cal pensar amb el que dius. Ara em miraré els camions amb més benevolença.
    També he sentit a dir que a molts paisos els grans transports es fan via tren?. Com ho veus?
    Creus que hi ha camioners que tenen actitus prepotens que comporten molt de risc?
    També m’agradaria saber si ara que ja han passat més dies que en penses de la mesura d’anar a 80. Jo que al principi la trobava horrorosa -i això que sóc lenta- . M’hi començo a acostumar i penso que el trànsit flueix més.
    Disculpa’m per tantes preguntes.
    Un bloc interessant

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!